Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Listataan asioita, joita amatöörimatkailijat eivät osaa ottaa huomioon

Vierailija
09.07.2023 |

Eli tähän ketjuun voi postailla sellaisia huomioita joko omilta, tai jonkun toisen matkoilta, jotka ovat tulleet joko yllätyksenä, tai joita ei vaan ole osannut ottaa huomioon matkalla tai siellä määränpäässä.

Aloitan: Kunnollisten kävelykenkien ottaminen mukaan

Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun on tullut matkustellessa harmiteltua pitkillä kaupunkikävelyillä kipeytyneitä jalkoja, koska matkaan on tullut lähdettyä sillä yhdellä kenkäparilla, jotka siis näyttävät hienoilta, mutta joilla kävely muuttuu jo yhden kilometrin jälkeen tuskalliseksi kokemukseksi. Kovat pohjat, virtaviivainen muotoilu ja tähän vielä korkeat (tai korkeahkot) korot ja helvetin esikartano kävelyn osalta on pystytetty.

Joku tietenkin sanoo, että niitä mukavia jalkineitahan voi perillä ostaa kaupasta. Lohduttaahan se jonkin verran, kun vahinko on jo tapahtunut ja jalat ovat hiertymillä ja jalkapohjatkin polttelevat kuin hiilillä kävelisi, kun saa sitten ihan uudet kävelykengät tai lenkkarit. Eli itse en matkailuamatöörinä vaan koskaan muista ottaa huomioon tätä kenkäjuttua.

Kommentit (156)

Vierailija
141/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesta maasta ei saa ruisleipää, eikä kunnon kahvia.  Ne kannattaa ottaa kotoa mukaan.

Kannattaa varata huoneistohotelli, niin voi aamulla juoda kunnon kahvia ja keittää ehkä puuron. Hiutaleitakin voi ottaa mukaan kerta-annos pusseissa. Ei tarvitse kiirehtiä aamupalalle ja syödä ruuhkassa. 

"Kunnon kahvi" tarkoittanee siis Juhla Mokkaa tai vastaavaa? Monien, jopa useimpien Euroopan kaupunkien kahvikulttuuri on valovuosia Suomea edellä. Lomalle en kyllä puurohiutaleita raijaisi mukanani, saati ruisleipää. Jokainen toki tyylillään.

Vierailija
142/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsidesi, nenäliinoja (voi pyyhkiä p & p), amex on must muun luottokortin lisäksi, ota passista kuva kännykkään ja kopio mukaan myös laukkuun. Matkusta pienellä lentolaukulla tai repulla.

Minulla on passista, puhelinnumeroista ja matkavakuutuksen korteista yms. kuvat myös omassa sähköpostissa. Ihan vain siltä varalta jos herää alasti jostain slummista ja pitäisi siltä pohjalta lähteä liikenteeseen. Matkustan isolla eli ruumaan menevällä matkalaukulla ja suorilla lennoilla. Matkalaukku ei ole täyteen ahdettu matkalle lähtiessä. Toki halvemmallakin voisi matkustaa.

Jos sä heräät slummista, mitä todennäköisimmin sun puhelin on varastettu.

Mulla aina myös paperilla kopiot kaikista asiakirjoista ja ne säilyy matkalaukun sivutaskussa hotellihuoneessa.

Eikö pelota, että siivoojat kuvaa ne

Mitähän helvettiä ne niillä kuvilla tekis?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesta maasta ei saa ruisleipää, eikä kunnon kahvia.  Ne kannattaa ottaa kotoa mukaan.

Kannattaa varata huoneistohotelli, niin voi aamulla juoda kunnon kahvia ja keittää ehkä puuron. Hiutaleitakin voi ottaa mukaan kerta-annos pusseissa. Ei tarvitse kiirehtiä aamupalalle ja syödä ruuhkassa. 

Mulle tärkeintä lomalla on aamupala. En ikinä rupea käyttämään lomamatkan aamujani johonkin puuronkeittoon. Siksipä saa airbnb:t jäädä. Jos olisin jossain esim. Cornwallissa vaikka kuukauden tarkoituksena tehdä jotain muutakin kuin vain matkailua niin sitten voisin harkitakin mutta muuten nou.

Kunnon aamupalalla pärjää jo pitkään eikä siihen kuulu puuro. 

Ei niin. Ryyppy vodkaa, kalja ja menoks.

Vierailija
144/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aamiaisjuttu...

Lomalla on ihana päästä aamiaispöytään. Se on tosiaankin nautinto enkä takuulla keittele puuroa reissarin kylkeen. Saatikka juo mitään Juhlamokkaa.

Työmatkat onkin sitten toisenlaisia. Kyllä, joo, on hyvät aamiaiset mutta on ihan sikaraivostuttavaa kun aamiaissaliin pitää pukeutua, laittaa tukka ja meikata. Että mä en jaksaisi! Siksi ostan huoneeseen jotain pikkusyötävää aamuksi. Tosin käyn siis paikalliseta kaupasta ne hakemassa enkä raahaa mukanani.

Mun työmatkat on yleensä kolme viikkoa kerrallaan. Jos olen lähellä, lennän viikonlopuiksi kotiin.

Vierailija
145/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin laitan shampoota ja suihkugeeliä niihin matkapulloihin mitä saa ostettua kaupasta tyhjänä. Rasvaa taas laitan sellaiseen pieneen pyöreään rasiaan joka noissa seteissä tulee mukana. Hammastahnatuubeja saa myös ostettua pieniä. En todellakaan ala lomakohteessa etsimään ensimmäisenä kauppaa mistä saan ostettua noita. Nuo pullot ja purkit ei paljon tilaa vie.

Mä ainakin mietin tarkkaan asukokonaisuuksia ja alaosat sellaisia mihin voi yhdistää monen tyylistä paitaa. Ei koko vaatekaapin sisältöä mukaan. Meikkejä hyvin vähän. Kunnon kenkiä parit mukaan. 

Vierailija
146/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää aamiaisjuttu...

Lomalla on ihana päästä aamiaispöytään. Se on tosiaankin nautinto enkä takuulla keittele puuroa reissarin kylkeen. Saatikka juo mitään Juhlamokkaa.

Työmatkat onkin sitten toisenlaisia. Kyllä, joo, on hyvät aamiaiset mutta on ihan sikaraivostuttavaa kun aamiaissaliin pitää pukeutua, laittaa tukka ja meikata. Että mä en jaksaisi! Siksi ostan huoneeseen jotain pikkusyötävää aamuksi. Tosin käyn siis paikalliseta kaupasta ne hakemassa enkä raahaa mukanani.

Mun työmatkat on yleensä kolme viikkoa kerrallaan. Jos olen lähellä, lennän viikonlopuiksi kotiin.

Siis miksi työmatkoilla pitää aamiaissaliin meikata yms. ? Onko siellä sitten kollegoita paikalla eikä voi heidän aikana olla naturellina?

Vierailija
147/156 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää aamiaisjuttu...

Siis miksi työmatkoilla pitää aamiaissaliin meikata yms. ? Onko siellä sitten kollegoita paikalla eikä voi heidän aikana olla naturellina?

No itsellä aamu alkaa siitä että tapaan asiakkaat/kollegat jo siellä aamiaissalissa, ei sinne silloin mennä oloasussa ja tohveleissa. Aamiaiselta suoraan liikenteeseen, palavereihin jne joten pakko olla valmiina.

Lomilla eri asia mutta yleensä en majoitu hotelleissa kuin kaupunkilomilla. Ja kyllä silloinkin käyn suihkussa ja pukeudun kunnolla aamiaiselle

Vierailija
148/156 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En raahaa koskaan mitään turhaa mukana. Perusmustat vaatteet, sitte pari ohutta huivia joilla voi vähän muuttaa ulkonäköä jos alkaa tympimään. Lenkkarit aina, kaupunkilenkkarit, mustat siis. Ei mitään ylimääräistä, pikkupöksyjä voi ostaa tarpeen mukaan ja heittää käytetyt roskiin. Matkustusasiakirjat pikkukäsilaukussa olanyli kassissa, musta, ei näy mustissa kun kulkee.

Harja tai kampa. Hammasharjoja ja tahnaa saa periltä matkakokoisina.

No nenäliinoja on käsilaukussa aina ja käsidesi, inhoan likaisia käsiä. Vettä ehkä pikkupullo.

Lomasuunnitelma ja nähtävyydet suunnitellaan talvi-iltoina, tutustutaan netissä. Reitit paikkoihin valmiiksi että osaa kävellä/bussilla/taksilla.

Ei siis paniikkia.

Tässä kaikki muu on järkevää, mutta hittoako niitä pikkareita pitää kertakäyttää? Ja hammasharja ja hammastahna nyt ei tilaa vie

Vierailija
149/156 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yhteen aikaan varsin mittava kokoelma kansainvälisiä hammastahnoja ja -harjoja 😁 Yleensä kun lähtö työmatkoille oli aamulla, oli hampaiden pesuvälineet pakkaamatta ja sinnehän ne jäivät, kylppäriin. No, ei onneksi kovin hankalaa ostaa uudet.

Tuo nyt on niitä alkeellisimpia matkustuskikkoja, että matkahammasharja ja -tahna on erikseen normaalisti käytettävistä jotta ne voi pakata jo silloin illalla. Tahna vielä pienessä tuubissa jotta sen saa helpommin käsimatkatavaroiden nestekiintiöön.

Ja nestehommakin on uusittu. Litra saa nykyään Finnairilla Suomesta lentäessä olla. Juuri eilen lensimme, ei tarbinnut mitään nostella näkyville, vaikka lensin siis pelkällä käsimatkatavaralla ja meikkipussi sisältöineen oli laukussa. Toki mulla ei siellä muuta nestettä ollutkaan kuin dödö, vesipullo ja ripsiväri.

Vierailija
150/156 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää aamiaisjuttu...

Jos on ammatiltaan tämän päivän hehkutetuin, trendikkäin ja voimaantunein ammattilainen, eli perseen myyjä, silloin pitää esiintyä aina meikattuna.

Vierailija
151/156 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yhteen aikaan varsin mittava kokoelma kansainvälisiä hammastahnoja ja -harjoja 😁 Yleensä kun lähtö työmatkoille oli aamulla, oli hampaiden pesuvälineet pakkaamatta ja sinnehän ne jäivät, kylppäriin. No, ei onneksi kovin hankalaa ostaa uudet.

Tuo nyt on niitä alkeellisimpia matkustuskikkoja, että matkahammasharja ja -tahna on erikseen normaalisti käytettävistä jotta ne voi pakata jo silloin illalla. Tahna vielä pienessä tuubissa jotta sen saa helpommin käsimatkatavaroiden nestekiintiöön.

Ja nestehommakin on uusittu. Litra saa nykyään Finnairilla Suomesta lentäessä olla. Juuri eilen lensimme, ei tarbinnut mitään nostella näkyville, vaikka lensin siis pelkällä käsimatkatavaralla ja meikkipussi sisältöineen oli laukussa. Toki mulla ei siellä muuta nestettä ollutkaan kuin dödö, vesipullo ja ripsiväri.

Onneksi täältä pohjoiskoreaan verrattavissa olevassa maassa Finnair on ainoa yhtiö joka lentää rajojemme ulkopuolelle.

Vierailija
152/156 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää aamiaisjuttu...

No itsellä aamu alkaa siitä että tapaan asiakkaat/kollegat jo siellä aamiaissalissa, ei sinne silloin mennä oloasussa ja tohveleissa. Aamiaiselta suoraan liikenteeseen, palavereihin jne joten pakko olla valmiina.

Lomilla eri asia mutta yleensä en majoitu hotelleissa kuin kaupunkilomilla. Ja kyllä silloinkin käyn suihkussa ja pukeudun kunnolla aamiaiselle

Kun joka tapauksessa käy suihkussa ja pukeutuu ja meikkaa päivää varten niin eikö voi tehdä sitä ennen aamiaista?

Vierailija
153/156 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tärkeimmistä asioista on pakata lääkkeet käsimatkatavaroihin.

Vierailija
154/156 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian usein olen unohtanut ostaa kortsuja matkalle lähdettäessä. Aina niille on tarvetta ollut. 

Vierailija
155/156 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsidesi, nenäliinoja (voi pyyhkiä p & p), amex on must muun luottokortin lisäksi, ota passista kuva kännykkään ja kopio mukaan myös laukkuun. Matkusta pienellä lentolaukulla tai repulla.

Minulla on passista, puhelinnumeroista ja matkavakuutuksen korteista yms. kuvat myös omassa sähköpostissa. Ihan vain siltä varalta jos herää alasti jostain slummista ja pitäisi siltä pohjalta lähteä liikenteeseen. Matkustan isolla eli ruumaan menevällä matkalaukulla ja suorilla lennoilla. Matkalaukku ei ole täyteen ahdettu matkalle lähtiessä. Toki halvemmallakin voisi

Jos sä heräät slummista, mitä todennäköisimmin sun puhelin on varastettu.

Mulla aina myös paperilla kopiot kaikista asiakirjoista ja ne säilyy matkalaukun sivutaskussa hotellihuoneessa.

Vain tyhmä moukka matkailija "herää slummista".

Vierailija
156/156 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian usein olen unohtanut ostaa kortsuja matkalle lähdettäessä. Aina niille on tarvetta ollut. 

Ei taida flaxi käydä Suomessa?