Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoinko anopille liian pahasti?

Vierailija
12.12.2006 |

Anopilla on ollut tapana aina jaksaa muistuttaa, kuinka hän joutui aina yksin huolehtimaan lapsista, pesemään vaipat käsin (minullahan pesukone tekee tuon) ja käymään kävellen kahden lapsen kanssa kaupassa, jne.

En saisi siis yhtään valittaa omaa jaksamistani tai vaatia mieheltäni mitään apua kotitöissä. Anoppi ja appiukko ovat kuitenkin eronneet jo kymmenisen vuotta sitten eli heti kun lapset olivat isompia.

Tänään meni sitten hermo (kuopus valvottanut korvakierteessä useamman kuukauden) ja sanoin anopille, että meillä olisikin tarkoitus, että liitto pysyy kasassa.

Meni hiljaiseksi ja lähti kotiin. Pitäisiköhän soittaa perään ja pyytää anteeksi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nyt nalkuttaa vähän vähemmän jatkossa.

Vierailija
2/17 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä säilyttää hyvät välit sukulaisiin, ja jos sanoo töykeästi, niin kuuluu pyytää anteeksi.

Vierailija
4/17 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti meni kyllä perille, eikä anteeksipyyntö sitä mitätöi. Sen sijaan estää välien tulehtumisen.

Vierailija
5/17 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi on kuitenkin ihminen - nainen meidän muiden joukossa ...varmaan ollut avioero kurja juttu ilman että siitä vinoillaan (vaikka olis aiheestakin). Eikös olis mukavampi olla väleissä?

: )

Vierailija
6/17 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi mennä itseensä ja pyytää sinulta anteeksi. Jos on vuosikausia tuommoista natkuttanut. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. On anopillakin varmaan sähköt ja suihku ja pesukone ja kahvinkeitin.

Vierailija
7/17 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on tulossa.

Vierailija
8/17 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas ei ymmärrä vieläkään, että on loukannut, niin et ainakaan sitä pyydä anteeksi. Jotain rajaa.

Vierailija
9/17 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppo vanheta yksin, kun ei ole enää aviomiestäkään.

Vierailija
10/17 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mukava ihminen muuten. Eikö hänelle voisi esim. päivitellä noiden kommenttien yhteydessä, että miksi minä nyt palaisin takaisin jollekin 60-70-luvulle ja... onhan minulla omassa kodissani oikeus väsyä tms..? Ota nyt puhelin käteen, ja sano että väsyksissä huudahdit.. ja unohda koko homma.

Vierailija
11/17 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin samassa yhteydessä rauhallisemmin, etten pidä siitä, että anoppi nostaa itseään ylemmäksi väittämällä, että elämä oli raskaampaa hänellä ennen. Ja, että itse pyrkisin aikanaan olemaan silloin tällöin avuksi omien voimieni mukaan, jos saisin lapsenlapsia.

Vierailija
12/17 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama saarna jatkuu loputtomiin.

Minä kuuntelin nalkutusta kymmenen vuotta. Sitten vaan päässä pimahti ja heitin hänet pihalle. Siis ihan oikeasti. Sanoin vain rauhallisesti, että nyt riitti, tuossa on ovi. En soittanut perään. Anoppi tajusi, että oli oikeasti ollut ihan hirveä, lähetti pitkän kirjeen ja oli ihmisiksi sen jälkeen.

Vierailija
13/17 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä mitään menetä, jos pyydät anteeksi. Hän on kuitenkin lapsiesi mummo, etkä varmaan olisi sanonut pahasti, jos et olisi ollut väsynyt.

Itse olen ainakin huomannut, että aika kultaa muistot ja tuplaa tehdyn työmäärän! Anoppini ja äitini jutut ovat nimittäin vielä aika kesyjä verrattuna siihen, mitä 80-vuotias isoäitini kertoo tehneensä :D Ja kaikkien mielestä minä pääsen helpolla, enkä tee juuri mitään. Minä en välitä heidän jutuistaa, vaan odotan innolla ikää, jossa saan väittää synnyttäneeni navetassa ja polttojen välissä tehneeni pullataikinan ja leiponut pullia, koska talohan tulee täyteen väkeä katsomaan vauvaa. Sitten kun lapsi on tupsahtanut maailmaan, olen tietysti lypsänyt lehmät ja siivonnut kämpän ja tehnyt tuoreen isän tyytyväiseksi...

Siis pointti oli, että vanhat eivät muista. Jotkut asiat oli ennen helpompia ja jotkut asiat on nyt. Se väsymys vaan pakkaa unohtua, mitä enemmän ikää tulee mittariin.

Vierailija
14/17 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pirun järkeä tuollaisen " valehteluperinteen" jatkamisessa. Aivan naurettavaa.

Vierailija
15/17 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin jotkut edelliset, että voit pahoitella hieman sanojasi. Mutta tuosta olisi varmaan hyvä jatkaa keskustelua ihan asiallisesti.

Vierailija
16/17 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, että arvostat anopin panosta vanhempana ja isovanhempana, mutta että vaikka ajat muuttuvat, eivät ne pienten lasten vanhemmille välttämättä helpommille tunnu. Mainitse, ettet halua vähätellä anopin aikanaan kantaman taakan raskautta, mutta koet hänen vähätelleen omaanne (korosta, että miehen ja sinun yhteistä). Älä osoittele tai syyllistä, mutta leikkaa samalla siivet anopin vähättelyiltä.

Vierailija
17/17 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole mikään ihme, että toiset haluavat vähän nostattaa itseään ja muistella, kuinka hienosti ovat pärjänneet jossain asiassa - kuulostaa siltä, että anoppiasi ei ole varmaan mies tai kukaan muukaan kovin paljon huomioinut silloin kun niittä vaippoja pyykkäsi ja nyt teidän perhetilanne on nostanut hänelle nuoruusmuistot mieleen. En usko, että hänen tarkoituksenaan on alentaa sun arvoa, vaan pikemminkin nostaa omaansa ja sitä ei ihmiset yleensä tee, ellei ole haavoittunut itsetunto.

Ole fiksumpi ja pyydä anteeksi. Anoppisi ei sun kertoman perusteella ole kuitenkaan haukkunut sua tai ollut suoraan kohtuuton, vaan enemmänkin ajattelematon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan