Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi työkaveri yrittää suitsia mun käytöstä ja puheita

Vierailija
08.07.2023 |

Ja muutenkin määräillä. Loppuuko tuollainen muulla kuin tylyllä kivahtamisella? En haluaisi olla hänelle kuitenkaan ilkeä, mutta alkaa ärsyttää jo..

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten käyttäydyt.

Sanoin esim. vitsillä, että mulla ei ole rahaa, niin älähti heti, ettei tuollaista kannata sanoa. Hänen mielestään minun ei kannattaisi myöskään asua vuokralla tai olla väleissä ex-mieheni kanssa. En siis puhu ihan mitä sattuu tai esim. muista pahaa, vaan ihan normaaleja juttuja.

Ap

Nuo puheenaiheet ei kuulu työpaikalle. Tai siis työkavereille - miksi heidän pitäisi tietää sun raha- tai asumistilanne? Suhdestatuksesta tai sen kiemuroista? Eieieiei.

Eikö sun työpaikalla jutella lounaalla tai kahvipöydässä mitään? Joku saattaa vaikka olla ostamassa asuntoa tai muuten suunnitella muuttoa, ja keskustelu luontevasti ajautuu kokemuksiin eri asumismuodoista. En nyt ihan tajua. Minusta on ihan normaalia keskustella ihmisten kanssa aiheesta kuin aiheesta, vaikka satunnaisen taksikuskinkin kanssa voi saada hyvät tarinoinnit aikaan.

Ap

Kannattaa opetella, mitä on small talk. Sen tarkoitus on pitää keskustelu keveänä, mutta ei liian henkilökohtaisena. Huomaa jälkimmäinen.

Hyviä rupatteluaiheita on esimerkiksi kesätapahtumat, festarit, musiikki, harrastukset ja muut kiinnostuksen kohteet.

Huonoja aiheita on politiikka, raha, oikeat ihmissuhdeongelmat (=epäilen että Pertti pettää ym.)

Vierailija
42/55 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria O. kirjoitti:

Jos, ja kun, käytöksesi on holtitonta ja puheesi täysin konrolloimattomia, niin on hyvä, että työkaverisi yrittää edes vähän hillitä sinua.

On tietysti hyvä, että kaikenlaiseen työpaikkakiusaamiseen puututaan. Jos työpaikalla syrjitään, syyllistytään myös vakavaan rikokseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten käyttäydyt.

Sanoin esim. vitsillä, että mulla ei ole rahaa, niin älähti heti, ettei tuollaista kannata sanoa. Hänen mielestään minun ei kannattaisi myöskään asua vuokralla tai olla väleissä ex-mieheni kanssa. En siis puhu ihan mitä sattuu tai esim. muista pahaa, vaan ihan normaaleja juttuja.

Ap

Nuo puheenaiheet ei kuulu työpaikalle. Tai siis työkavereille - miksi heidän pitäisi tietää sun raha- tai asumistilanne? Suhdestatuksesta tai sen kiemuroista? Eieieiei.

Eikö sun työpaikalla jutella lounaalla tai kahvipöydässä mitään? Joku saattaa vaikka olla ostamassa asuntoa tai muuten suunnitella muuttoa, ja keskustelu luontevasti ajautuu kokemuksiin eri asumismuodoista. En nyt ihan tajua. Minusta on ihan normaalia keskustella ihmisten kanssa aiheesta kuin aiheesta, vaikka satunnaisen taksikuskinkin kanssa voi saada hyvät tarinoinnit aikaan.

Ap

Yritäpäs sitten oppia sellainen asia, että kaikki meistä ei vaan halua tietää työpaikan ihmisistä kaikkea tuollaista. Saati jakaa heille omaa henkilökohtaista elämäänsä. Töissä kun ollaan töissä. Eikä ympärillä olevia ihmisiä ole itse pystynyt valitsemaan. Eli eivät ole läheisiä ja ystäviä, joiden kanssa voidaan jakaa rahahuolet ja suhdepohdinnat.

Ja sitä taksikuskia ei - oikeasti - kiinnosta sun jorinat yhtään. Työn puolesta joutuu, ressukka, kuuntelemaan.

Vierailija
44/55 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ap tunnistamaan rajoja. On rajatonta selostaa työpaikalla välejäsi exään tai rahahuolia. Se on kiusaannuttavaa kuunneltavaa.

Vierailija
45/55 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele ap tunnistamaan rajoja. On rajatonta selostaa työpaikalla välejäsi exään tai rahahuolia. Se on kiusaannuttavaa kuunneltavaa.

En ole selostanut mitään huoliani. Rahattomuuden heitin vitsillä eikä se edes pitänyt paikkaansa, paitsi sen osalta, että Porscheen ei ole varaa. Ja sitä tuo juttu koskikin.

Ja iloisesti olette hukanneet koko ketjun pointin. Ongelma ei ole se, että puhun kohtalaisen paljon (mutta harkitusti), vaan se, että työkaveri käskyttää.

Ap

Vierailija
46/55 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa ap olla itse ihmeellinen kestämätön selittäjä vielä täälläkin yrittää ymmärrystä kerjätä.

Vierailija
47/55 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisas on hiljaa kirjoitti:

taitaa ap olla itse ihmeellinen kestämätön selittäjä vielä täälläkin yrittää ymmärrystä kerjätä.

Eli sinullakin on tapana antaa neuvoja pyytämättä ja ohjailla aikuisia ihmisiä kuin ajattelemattomia lapsia?

Ap

Vierailija
48/55 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko työpaikalla puhua vain yleisistä asioista, ei mitään omistaan?

Yleensä työkaveritkin aika hyviä kaivelemaan toisista asioista esille, vaikka yrittäisi vältellä kertomasta niistä yksityisistä asioista heille...

Vierailija
49/55 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoppa sille suorat sanat että turpa kiinni.

Vierailija
50/55 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten käyttäydyt.

Ap

Ap

Meillä tuollainen puhe on kiellettyä. Keskustelussa ei saa olla mitään sellaista, mikä voi loukata muita tai nostaa esille epätasa-arvoa lisääviä asioita. Esimerkiksi lapsista, kumppanista, omista vanhemmista, raha-asioista tai opiskelusta meillä ei saa puhua.

Vierailija
51/55 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten käyttäydyt.

Ap

Ap

Meillä tuollainen puhe on kiellettyä. Keskustelussa ei saa olla mitään sellaista, mikä voi loukata muita tai nostaa esille epätasa-arvoa lisääviä asioita. Esimerkiksi lapsista, kumppanista, omista vanhemmista, raha-asioista tai opiskelusta meillä ei saa puhua.

Miten muka pystyt sieltä Pohjois-Koreasta kirjoittamaan tälle palstalle?

Vierailija
52/55 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten käyttäydyt.

Ap

Ap

Kannattaa opetella, mitä on small talk. Sen tarkoitus on pitää keskustelu keveänä, mutta ei liian henkilökohtaisena. Huomaa jälkimmäinen.

Hyviä rupatteluaiheita on esimerkiksi kesätapahtumat, festarit, musiikki, harrastukset ja muut kiinnostuksen kohteet.

Huonoja aiheita on politiikka, raha, oikeat ihmissuhdeongelmat (=epäilen että Pertti pettää ym.)

Ja asuminen kuuluu mielestäsi näihin jälkimmäisiin kiellettyihin aiheisiin?

Vierailija
53/55 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten käyttäydyt.

Ap

Ap

Me jutellaan ajankohtaisista asioista eikä mistään yksityisasioista. 

Vierailija
54/55 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini kertoo ihan liikaa yksityisasioistaan, mutta en kehtaa sanoa, että eipä kuule paljon kiinnosta sun perheongelmat. Mitän vähemmän kerrot yksityisasioita, sen parempi työkavereille. 

Vierailija
55/55 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini kertoo ihan liikaa yksityisasioistaan, mutta en kehtaa sanoa, että eipä kuule paljon kiinnosta sun perheongelmat. Mitän vähemmän kerrot yksityisasioita, sen parempi työkavereille. 

Mutta älyät kuitenkin olla kommentoimatta tai neuvomatta?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä