Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tatuoitu ihminen persoonallinen?

Vierailija
08.07.2023 |

Joskus olen kuullut sanottavana, että tatuoitu on persoonallinen, mutta minusta se on päinvastoin. Kun katsoo jotain temppareita, niin kaikilla on jotain töhryjä ihossa. Pikemminkin tatuoinnit kertoo muodin mukana menemisestä ja aidon persoonan puutteesta. Kuvitellaan että persoonallisuuden voi ostaa, kun hankkii muutaman tatuoinnin.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole niin kaunis kuin tatuoimaton iho, kunpa

ihmiset ymmärtäisivät.

Mikään ei ole niin kaunis kuin tatuoitu iho! Kunpa ihmiset ymmärtäisivät.

Mistähän johtuu, etteivät ihmiset ymmärrä?

En tosiaan tiedä! On aika hassua, että tatuoinnit edelleen herättävät niin paljon tunteita, vaikka ne ovatkin niin yleisiä nykyään. Ymmärrän että kaikkien maku on erilainen, mutta en ymmärrä miksi juuri tatuoinneista ihmisiä aletaan haukkua ja kauhistella. Haluaisin joskus kuulla jonkun vähän pohdiskelevamman vastauksen siihen miksi tatuoinnit yököttää, mutta en tiedä onko sellaista kellään kun yleensä kommentit on tyyliin "kyäm pittää puhdas iho olla ja tatuointeja on vain vangeilla ja hu*rilla".

Ei siihen mitään pohdiskelua tarvita, makuasioitahan nämä on. Ei kenenkään tarvitse erikseen pohdiskella, miksei tykkää jostain asiasta tai miksi joku juttu jopa yököttää. Itse en tykkää tatuoinneista ja ne näyttävät useinmiten mielestäni mauttomilta, ei siinä mitään pohdiskelun aihetta ole. Joskus tosin mietin, että millähän perusteella tuokin kuva on ihoon päätetty ottaa. esim. eilen näin metrossa naisen, jolla oli käsivarsissa sellaista leopardikuviota, ja siellä seassa kukkia ja sarjakuvahahmoja, oli myös hello kitty.

Vierailija
82/88 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole niin kaunis kuin tatuoimaton iho, kunpa

ihmiset ymmärtäisivät.

Mikään ei ole niin kaunis kuin tatuoitu iho! Kunpa ihmiset ymmärtäisivät.

Mistähän johtuu, etteivät ihmiset ymmärrä?

En tosiaan tiedä! On aika hassua, että tatuoinnit edelleen herättävät niin paljon tunteita, vaikka ne ovatkin niin yleisiä nykyään. Ymmärrän että kaikkien maku on erilainen, mutta en ymmärrä miksi juuri tatuoinneista ihmisiä aletaan haukkua ja kauhistella. Haluaisin joskus kuulla jonkun vähän pohdiskelevamman vastauksen siihen miksi tatuoinnit yököttää, mutta en tiedä onko sellaista kellään kun yleensä kommentit on tyyliin "kyäm pittää puhdas iho olla ja tatuointeja on vain vangeilla ja hu*rilla".

Ei siihen mitään pohdiskelua tarvita, makuasioitahan nämä on. Ei kenenkään tarvitse erikseen pohdiskella, miksei tykkää jostain asiasta tai miksi joku juttu jopa yököttää. Itse en tykkää tatuoinneista ja ne näyttävät useinmiten mielestäni mauttomilta, ei siinä mitään pohdiskelun aihetta ole. Joskus tosin mietin, että millähän perusteella tuokin kuva on ihoon päätetty ottaa. esim. eilen näin metrossa naisen, jolla oli käsivarsissa sellaista leopardikuviota, ja siellä seassa kukkia ja sarjakuvahahmoja, oli myös hello kitty.

Makuasioita tosiaan. Itse olen sitä mieltä, että ehdottomasti kannattaa erikseen pohdiskella, jos joku asia herättää itsessä voimakkaan reaktion.

Varmaan sen naisen tatuoinnit oli otettu sillä perusteella, että tykkää leopardikuviosta ja sarjakuvahahmoista. Sinuako niiden olisi pitänyt miellyttää, eikä kantajaansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikikin oli maalattu mies.

Yhteys mielenterveysongelmiin.

Vierailija
84/88 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä laumassa on mukana myös näitä jotka tatuoitu ennen muoti-ilmiötä. Se huono puoli on jos on tatuoinut itsensä muodin takia niin niistä on vaikea päästä eroon.

Itse otan edelleen kuvia, mutta en todellakaan muodin takia ja olen ottanut tatuointeja jo 2000-luvun alussa ja kaikki ajatuksella.

Vierailija
85/88 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt vastaamaan kommentteihin suoraan, joten laitetaan uusi, vaikka onkin vanha ketju.

Joku huuteli että tatuoinnit aiheuttavat todistetusti syöpää. Mihin tämä väite perustuu? Aihettahan on runsaasti tutkittu, ja nimenomaan tatuointien ei ole pystytty todistettavasti aiheuttavan syöpää. Toki runsaasti tatuoitu iho saattaa hankaloittaa esimerkiksi luomimuutosten huomaamista, mutta jos näitä muutoksia tulisi, se ei taas liity mitenkään siihen onko tatuointeja vai ei. 

Ja sitten tämä iänikuinen "mietipä sitten miltä näytät vanhana". Sanon nyt ihan rehellisesti näin itse runsaasti tatuoituna ihmisenä nyt tähän asiaan, kun tätä kuulee joka tuutista. Se tatuoitu iho ei sen rumemmalta näytä vanhana kuin se ryppyinen maksaläiskäinenkään iho. Ja mitä siihen tulee, miltä näytän vanhana, olettaen että edes elän vanhaksi, niin mitäpä luulet, jos päätin siinä iässä kun sain itse päättää miten pukeudun (=miltä näytän) ja olen sen asenteen pitänyt läpi elämän tähän päivään asti, niin miksi minä alkaisin 70-vuotiaana murehtimaan, miltä minä näytän? Miksi minua enää siinä iässä kiinnostaisi? Mitä väliä sillä edes on enää silloin? 

Vierailija
86/88 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En piittaa, yhtä yleisiä kuin lippalakkipäiset miehet.

Millainen päähine miehellä olisi sinulle mieluisampi? Legginsit ja aurinkopuuteri miehellä kuten insta-suosikeilla?

Vierailija
87/88 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne vangit entisaikaan niin persoonallisia oli. 

Vierailija
88/88 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit on törkeää kultturista omimista. Pitäisi valkoisilta kieltää. Samoin rastat ja lävistykset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi