Miten on mahdollista! Uunivuoka halkesi uunissa!
Kommentit (25)
Ehkä on tarkoitettu vain ruuan esillepanoon, ei valmistukseen. Minulta hajosi kerran lautanen kun laitoin sen mikroon.
Mulla kans kerran halkesi Ikean vuoka.
Onhan ne Marimekon mukit ja kulhotkin viime aikoina pudotelleet pohjiaan. Laatu on nykyisin huonoa, kun astioita tehdään ulkomailla. Ei auta, vaikka olisi kuinka kuuluisa disaini taustalla.
Siellä niiden on tapana hajota. Olisi vielä ikävämpää, jos ne hajoaisi pöydällä.
Meillä on teräksinen kunnon iso ja korkeareunainen uunivuoka. Ihan paras . Ei hajoa ja helppo puhdistaa.
Vuoka käy uunissa kunnes halkeaa. Keitetty ja paistettu olkoon herran nimi.
Mun äidillä putosi pohja lasisesta Pyrex-vuoasta. Tämä oli 80-luvulla.
Mä aion myös ostaa teräksisen kuten aiemmin kirjoittaneella on.
Suosittelisitko hyvää esimerkiksi lasagnevuoaksi. Mitä olen googlaillut, ne on olleet liian matalateunaisia.
Minulla on ollut keraaminen vuoka, jonka pakkauksessa luki, ettei saa laittaa kuumaan uuniin. Sain sen lahjaksi. Oiskohan ollut sama juttu ap:lla?
Sama tapahtunut itsellä kun paistoin uunin kestävällä lautasella makkaraa uunissa. Lähetin valmistajalle (Iittala) viestiä ja heiltä kerrottiin että tuotteessa ei ole virhettä. Tällaisia uunin kestäviä lautasia tai vuokia ei kuulema ole tehty kestämään epätasaista lämpöä eli koko lautasen pohja olisi pitänyt olla ruoan peitossa eikä vaan yksi makkara keskellä. Sama koskee kuulema muitakin vastaavia uunivuokia eli pohja pitää olla kokonaan ruoan peitossa niin sitten pitäisi kestää.
Tämän jälkeen ostin vuoat metallisena ja ovat toimineet erinomaisesti.
Teräksinen on varmasti kätevä nostaakin hantaakeista. Palaako niihin helposti ruoka kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vuoka käy uunissa kunnes halkeaa. Keitetty ja paistettu olkoon herran nimi.
En tiedä miksi mutta en voi lakata nauramasta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne Marimekon mukit ja kulhotkin viime aikoina pudotelleet pohjiaan. Laatu on nykyisin huonoa, kun astioita tehdään ulkomailla. Ei auta, vaikka olisi kuinka kuuluisa disaini taustalla.
Ostin Arabian Arctican lautasia. Made on Romania lukee pohjassa. Kaikki lautaset oli käytävä huolellisesti läpi, lasitusvirheitä melkein kaikissa.
Ne ei kestä nopeita lämpötilanvaihteluja. Eli jollain tapaa pitöisi esikuumentaa ennenkuin länttää uuniin. Kuumaa lihalientä olen itse käyttänyt, jos uunipataa teen.
Aina reunallinen uunipelti jossa leivinpaperi tällaisten varalta.
Mikään ei kestä ikuisesti, ei edes laatutavarat. Nyt vaan tuli vuokasi aika haljeta.
Todennäköisesti kolahtanut ja saanut huomaamattoman halkeaman ja nyt lämmönvaihtelu sai sen halkeamaan lopullisesti.
nimim. kokemusta on
Kiitos vinkeistä. Ainakin minä olin täysin tietämätön halkeamismahdollisuuksista, koska omalle kohdalle ei ole sattunut.
Vierailija kirjoitti:
Mun äidillä putosi pohja lasisesta Pyrex-vuoasta. Tämä oli 80-luvulla.
Mä aion myös ostaa teräksisen kuten aiemmin kirjoittaneella on.
Suosittelisitko hyvää esimerkiksi lasagnevuoaksi. Mitä olen googlaillut, ne on olleet liian matalateunaisia.
Ihan kuule ravintolatarvikekaupasta, olikohan metos, metallisia isoja vuokia mm
Kosteutta.