Miksi Jarmo ja Paula riitelivät tyttärensä makuuhuoneessa?
Paula murhattiin tyttären makuuhuoneessa, oli nauhoittanut puhelimeensa riidan.
" Syntymäpäivävieraiden lähdettyä pariskunnalle tuli riitaa, jonka Paula tallensi omaan kännykkäänsä, juuri ennen aamuneljää tapahtunutta surmatyötä. Oikeudessa syyttäjän todisteena kuultuna puolitoistaminuuttisella äänitteellä Paula pyytää rauhallisena varsin kiihtynyttä Jarmoa jättämään " tytön rauhaan" ."
ww. iltalehti. fi/uutiset/200612125481390_uu. shtml
" Syytteen mukaan vastaaja surmasi vaimonsa yöllä 18. Heinäkuuta perheen omakotitalossa kaksivuotiaan tyttären makuuhuoneessa."
www. iltasanomat. fi/uutiset/kotimaa/uutinen. asp?id=1283663
Kommentit (127)
Eikä niitä varten.
" Paula ja tytär palasivat kuitenkin takaisin yhteiseen kotiin ja 17. heinäkuuta vietettiin tytön syntymäpäiviä, joilta viimeiset vieraat poistuivat vasta seuraavan vuorokauden puolella."
Silloinhan se ei ole kulissien ylläpitoa.
Ihan kauhea juttu kaikkinensa. Miten se on voinut iskeä sitä kymmeniä kertoja puukolla ja vielä lapsen silmien edessä?????????????? Ja tuollaisia ihmisiä kävelee vapaalla... Hulluja voi olla missä vain!
Koska vetivät eropaperitkin pois ja muuttivat takaisin.
HUhuja tapauksen tiimoilta paikkakunnalla liikkuu paljon. Osa liittyy isyyteen ja osa siihen kuinka muutenkin tuo mies on luonteeltaan erittäin äkkipikainen ja monen mielestä töksö, jonka kanssa ei ole ollut kovin helppo tulla toimeen.
ja koko tämä juttu tuntuu ihan hirveän pahalta. Sitä vaan ajattelee, miltä siitä tytöstä sen on täytynyt tuntua.
Aika karmee hinta sille, että haluaa mukaan eduskuntaan hinnalla millä hyvänsä.....
Kello neljän aikaan naapurit heräsivät, kun Paula Björkqvist huusi useampaan kertaan apua. Talosta oli kuulunut myös lapsen huutoa.
Naapurit lähtivät avunhuutojen vuoksi Björkqvistien taloa kohti. Naapuri koputti ikkunaan, ja Jarmo Björkqvist tuli siihen alushoususillaan.
Naapuri katsoi vielä toisesta, lapsen makuuhuoneen ikkunasta ja näki Paula Björkqvistin ruumiin. Naapuri kertoo myös nähneensä Jarmo Björkqvistin tulevan huoneeseen ja kumartuvan ruumiin päälle.
Naapuri soitti hälytyskeskukseen ja poliisi tuli paikalle aamuneljältä.
Jarmo Björkqvist oli kirjoittanut verellä makuuhuoneen seinään " Rakasta perhettäsi" . Hän oli yrittänyt vahingoittaa myös itseään. Kaksivuotias tytär oli poliisin tullessa paikalle veressä, mutta vahingoittumaton.
Sitä vain toivon että ei olisi joutunut kitumaan kovissa tuskissa pitkää aikaa. Minuutit tuollaisessa tilanteessa tuntuu ikuisuuksilta :( Ja jos lapsi vielä näkee sen kaiken... Hitto, miksi tuollaisia hirviöitä pitää olla olemassa???????????????????????????????????
...isän häpeä on varmasti ollut niin suuri, että on puolustautunut valtavan raivon vallassa.
Toisaalta olen kuullut juttua, että Paula ei ole ollut niitä maailman helpoimpia ihmisiä. Aika vaikea ja vaativa luonne kuulemma. Tyyppiä, jolle ei tahdo tämä maailma riittää. Exäni nykyinen avovaimo tunsi Paulan poliittisista ympyröistä. Sellainen nainen yhdessä hermoheikon miehen kanssa on aika mahdoton yhtälö...
Onneksi lapsi selvisi hengissä ja on ilmeisesti isovanhempien hellässä huomassa! Kamala kamala tragedia!
ja luettuani tuon nauhoitetun puhelun, osasin heti kuvitella itseni ja entisen mieheni siihen tilanteeseen.
Mies alkoi taas reihumaan, jostain tuntemattomasta syystä niinkuuin monet kerrat aiemmin. ehkä se oli siitä etten tehnyt hänen tahtonsa mukaan jotain, tai ehkä olin muuten vain ärsyttävä taas silloin. Mies kuitenkin uhkasi minua, viedä pois lapsemme sekä samalla minulta avaimet, pankkikortin, puhelimen, auton jne. Eli olisin jäänyt yksin satojen kilometrien päähän tutuista jne. Lapsi olisi ehkä alkanut itkemään kuultuaan riitojamme. Menen lohduttamaan pientä, toivoen samalla että mies rauhoittuisi eikä seuraisi perässä. Mutta turha luulo.
Mies tulee perässäni, uhaten, nälvien, kiusaten. Sanon että soitan poliisit jos toteuttaa uhkauksensa väkivallasta minua tai lapsia kohtaan. Mies jankuttaa että soita, soita poliisit. Noh, etkö jo soita poliiseja? Sellaisella ilkkuvalla äänellä.. tiedättekö..
että ajattelee ettei minusta ole edes poliisille soittamaan, en uskalla. Tosiasiassa joskus kun olen ollut soittamassa, mies on hyökännyt kimppuuni vieden puhelimeni pois, heittänyt sen seinään. En siis uskalla soittaa vielä, ehkä tarvitsen puhelintani jos mies tekee jotain minulle tai lapsille, pitää olla jotain josta voi soittaa apua, ambulanssin..
Mies lähestyy. Minä yritän nukuttaa ja rauhoitella lasta. menisit jo pois, rauhoittelen miestä. Mies ei kuuntele. Hän lähestyy. " Ajattelisit edes joskus lastasi etkä aina vain itteesi" - mies sanoo. Hän tahtoo että hän saa tahtonsa läpi, jolloin hänen ei tarvitsisi huutaa eikä lapsi häiriintyisi. Minä olen siis itsekäs kun en anna hänelle viimeisiä rahojani tai auota kun hän on humalassa tai mitä milloinkin -yhtä absurdia. En uskalla jättää lasta yksin sänkyyn, ehkä mies ei tee minulle mitään kun lapsi on lähelläni.. Mies lähestyy ilkkuen. En katso miestä, vaan kyynelsilmin pientä lastani. Miten me jouduttiin tähän?
Tuo oli oikeasti minun elämääni pari vuotta sitten. Tuo ja kaikki muu paljon pahempi. Ei tuossa Paulan ja miehensä riidassa tarvinnut olla tuon kummemmasta kyse, mielenvikainen ei käyttäydy rationaalisesti. Heille pienetkin asiat ovat suuria. Heille syy on aina kaikissa muissa, kaikki muut on itsekkäitä, hulluja ja petollisia, paitsi he itse.
En usko että KUKAAN sivistynyt ja kouluttautunut ihminen voisi kannattaa kuolemantuomiota.
Ei se lapselle äitiä takaisin tuo, vaikka isäkin tapettaisiin.
Olenko sitten ansiannut tuollaisen kohtalon? VArmasti meissä kaikissa on hyvät ja huonot puolet, silti samalla viivalla ollaan kaikki.
Vierailija:
...isän häpeä on varmasti ollut niin suuri, että on puolustautunut valtavan raivon vallassa.Toisaalta olen kuullut juttua, että Paula ei ole ollut niitä maailman helpoimpia ihmisiä. Aika vaikea ja vaativa luonne kuulemma. Tyyppiä, jolle ei tahdo tämä maailma riittää. Exäni nykyinen avovaimo tunsi Paulan poliittisista ympyröistä. Sellainen nainen yhdessä hermoheikon miehen kanssa on aika mahdoton yhtälö...
Piinkova, kunnianhimoinen kylmä suomalaisnainen, joka erehtynyt miesvalinnassaan; ottanut äärimmäisen huonolla itsetunnolla varustetun miehen, jolla ei muuta asetta tuollaiseen uraohjukseen ollut, kuin tappaa hänet.
varmasti tottunut saamaan kaiken, asunnot, autot, idyllit ja kuitenkaan ei loppujen lopuksi tunne itseään edes ihmisenä, naisena, puhumattakaan siitä, mitä itse elämältään haluaa. Syntyy kauhea ristiriita, kun tällaiset totuudet alkavat selkiytyä ja sitten huomaa, että on tehnyt lapsen aivan vääränlaisen miehen kanssa jne., ja ollaan sitten niin TYPERIÄ niin typeriä, että julkisivua yritetään vielä tuossakin tilanteessa näin paikata, että mennään vielä yhteen...
anna mun kaikki kestää, on tämä maa kyllä urpoja täynnä
Vaikka Paula olisi ollut 24/7 nalkuttava, miestään henkisesti pahoinpitelevä akka, joka nai naapurin miestä miehensä nenän edessä ja kehui vieraiden miesten panotaitoja omaa miestään halveksien, niin siltikään miehellä ei ollut minkäänlaista oikeutta tehdä hänelle niinkuin teki! Eikä pienintäkään oikeutta pakottaa lastaan näkemään sen!
Urpoja tosiaan on maa täynnä - sinä olet heistä yksi.
Vierailija:
varmasti tottunut saamaan kaiken, asunnot, autot, idyllit ja kuitenkaan ei loppujen lopuksi tunne itseään edes ihmisenä, naisena, puhumattakaan siitä, mitä itse elämältään haluaa. Syntyy kauhea ristiriita, kun tällaiset totuudet alkavat selkiytyä ja sitten huomaa, että on tehnyt lapsen aivan vääränlaisen miehen kanssa jne., ja ollaan sitten niin TYPERIÄ niin typeriä, että julkisivua yritetään vielä tuossakin tilanteessa näin paikata, että mennään vielä yhteen...
anna mun kaikki kestää, on tämä maa kyllä urpoja täynnä
mutta ei enää yöpyä niiden päälle saman katon alla. Isojen pingottuneiden bileiden päälle kun takuulla syntyy riitaa, jos riitaa on syntyäkseen.