Lipponen kieltäisi tupakan myynnin!!!
Itse en tupakoi mutta kyllä toi nyt on jo aikamoista touhua. Valtioneuvosto voisi tehdä periaatepäätöksen että tupakan myynti lopetetaan kokonaan Suomessa... Mitä seuraavaksi???
Kommentit (31)
itse en polta enää, enkä näe mitään syytä miksi pitäisi myydä tuotetta, josta ei ole muuta kuin haittaa vaikka sitä kuinka vähän polttaisi. (roskat,terveys,tupakkateollisuuden aiheuttama metsien kaataminen jne.)
Juon alkoholia toisinaan, mutta ei kyllä haittaisi yhtään vaikka kaikken alkoholin myynti lopetettaisiin.
Ja mitä muihin herkkuihin tulee (kun joku ne tuolla mainitsi), sopivasti nautittuna niistä ei ole haittaa kellekkään.
Pitäs kyllä kieltää kokonaan. Ite kyseisen touhun lopettaneena kannatan kyllä täysin tuota ehdotusta. Se on kuitenki niin vaarallista polttaa ja siitä eroon pääseminen on kamalaa.
Miehellä nousi heti tuon kommentin myötä pisteet mun silmissä.
Tupakointi on todella säälittävä pakkomielle osalle porukoista.
Pois vaan rööki, vaikka pakkokeinoin!
Jos tupakka " keksittäisiin" nyt, se luokiteltaisiin terveydelle vaaralliseksi ja riippuvuutta aiheuttavaksimyrkyksi ja sitä ei saisi myydä, mutta koska tupakkayhtiöt ovat rikkaita, niin niille ei voi mitään.
tumppien muodossa. Samoin tupakkaviljelmien edestä hakataan metsää etelä-amerikasta.
Eikä tupakasta ole mitään hyötyä kellekkään, ainoastaan haittaa. Siksi tämän teollisuuden haitat ovat aina suuremmat, kuin minkään muun.
" Sopivasti nautittuna tupakasta ja alkoholista ei ole mitään havaittavaa haittaa."
Entä karkeista, pitsoista, sipseistä, limuista, kakuista, kahvista jne. Listaahan voisi jatkaa loputtomiin!!! Kaikki vaan syömään pelkkiä vihanneksia ja ruisleipää.
pysyäkseen hengissä ja terveydellisesti todettuna monipuolisesti myös.
Missään ei kuitenkaan sanota, että jokaisen on röökattava elääkseen. Se on pelkkä nautintoaine, myrkky kuten alkokin.
Siitä ei ole kuin haittaa... Ja nämä ihmiset jotka sitä lipittää joka ikinen päivä ovat siihen täysin koukussa. Eivät pysty olemaan yhtään päivää ilman kahvia. Jos joutuvat olemaan esim. useamman tunnin ilman kahvia niin johan alkaa päätä särkee ja väsyttää niin pirusti että töitä ei enää kyetä tekemään! Aivan uskomatonta porukkaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Samoin kaikki tuontielintarvikkeet, on sitä kotimaisilla pärjätty ennenkin.
käsittelyyn.
Vierailija:
Entä karkeista, pitsoista, sipseistä, limuista, kakuista, kahvista jne. Listaahan voisi jatkaa loputtomiin!!! Kaikki vaan syömään pelkkiä vihanneksia ja ruisleipää.
Kyllä ärsyttää mennä kauppaan kun joku tupruttaa tupakkaa oven edessä tai kapungilla täytyy kulkea jonkun tupakoitsijan perässä ja ohi ei pääse kun on niin paljon ihmisiä. Kauppaan mennessä vielä se hengityksen pidätys onnistuu mutta perässä jos kuljet niin ei onnistu oikein. Mieteinkin yhtenä päivänä että ainakin julkisilla paikoilla tupakointi pitäisi kieltää sakon uhalla.
näkee pullottavia ylähuulia, Ruotsistako ne kaikki nuuskansa hakee, I highly doubt it!
...kun ei ole enää kansanedustajapaikkaa hakemassa uudelleen.
Vaikka kannatankin lämpimästi kaikkia tupakoinninvähennysyrityksiä, on toi mun mielestä munaton ehdotus.
samoin ilman tupakkaa
ja alkoholiakaan en jäisi kaipaamaan
KANNATAN!
Ei ole mitään syytä siihen, että huumausaineisiin verrattavan riippuvuuden aiheuttavia sekä suuria kansanterveydellisiä ongelmia ja kustannuksia aineita myydään. Tupakasta ei ole mitään hyötyä, siitä on pelkästään haittaa ja haitat ovat suuria. Ero esim. alkoholiin on mielestäni siinä, että alkoholista on myös hyötyä, esim. ruuanlaitossa, eikä se normaalikäytössä aiheuta suoria terveydellisiä ongelmia käyttäjälle eikä ulkopuolisille.
joutuvat seisoskelemaan tupakoivien aikuisten vieressä. Arvata sopii, että tupakka on noille äiti-ihmisille raskausaikanakin maistunut. Jos ei itse ymmärrä edes tutkimustulosten valossa lopettaa, saisi valtio tehdä asiasta lopun.