Mitkä ammatit fyysisesti raskaimpia?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Teurastaja
Eikö koneet hoida pääosin tuon?
Jos haluaa helpon ammattin niin kouluttautuu opoksi, sitten vaan juttelet nuorten kanssa päivät pitkät mitä ammatteja on olemassa.
Rakennusala, hoitoala vanhusten puolella, maataloustyöt.
Sanomalehden painossa olen itse tehnyt rankinta työtä.
-Roskakuski, raahaa lukuisia painavia kierrätysastioita ja bioastioita, joka roskakatoksesta. Homeen haju.
-Rakennustyömaa, turmia ollut edelleen. En tiedä tuliko tauko uutisissa.
-Liian kuumassa ja kylmässä työskenetely.
-Tehtaat, varastot ja pihat joissa ei todella oteta turvallisuus ensin huomioon, joka päivä ja hetki. Myös tarkastuksia ja kehitys.
-Kaikki alat, osa voi uupua jos ei sovi alalle tai liian tiivis tahti. Osa aloista on asiakkaille vaarallisia.
-Alat joissa käsitellään sulaa metallia tai lasia yms, ihminen ei saisi olla sen lähellä.
-Korjaustyöt.
Varmaan kaikki kaivoshommat ulkomailla.
Eikö metsurin työ ollut vaarallisinta?
Kaikki aspahommat, siinä kun kuuntelet valitusta tuntitolkulla päivästä toiseen niin takuulla on terveys uhattuna.
Pihojen hoitaminen, rautakangella pihalaattoja irti ja muuta. Putkiremontit ja maalaukset.
Vanhustenhoito on raskasta, kun liian vähäisen henkilömitoituksen vuoksi joudut yksin nostelemaan ja tukemaan iäkkäitä. Monet vanhukset ovat ylipainoisia, osa järkyttävän lihavia. Heitä on todella raskasta autella. Nostolaitteisiin ja muihin apuvälineisiin auttaminen vie todella paljon aikaa. Yksin kun 200kg painavaa viet vessaan, siinä vierähtää aikaa, joka on muilta pois. Itselläni selkä ja olkapäät täysin paskana. Olen pitkällä sairauslomalla, en palaa enää alalle. Kunto ei kestä.
Fyysisesti raskainta. Teollisuuden työt jotka vaativat erityis suoja varusteet. Esim sulattamot/ kemian laitokset yms.
Teurastaja