Kaurapuuro palaa aina pohjaan, miten valmistat kaurapuurosi maitoon?
Vinkit otetaan vastaan! Kaurapuuro on terveellistä, mutta aina käryää maidot pohjaan. Voisiko tätä tehdä jotenkin hauduttamalla aromipesässä?
Kommentit (137)
Kunnon kattila eli teflonpintainen ihan ehdoton. Ei pala pohjaan. Mikään.
Miksi kukaan tekee liedellä puuroa? Uunipuuro on parasta!
Peruspuuro kun keität veteen , vähän vettä , ripaus suolaa, vähän hiutaleita noin desi ja vettä 2-3 desiä. Annat kiehahtaa sekoitellen . Kun se on mukavaa niin siihen ripautat maitoa ja sekoita joukkoon kevyesti . Se on kuumaa ja otat pois levyltä . Miten sen syöt . No voit lorauttaa lautaselle kylmää maitoa ja sokeria .
Vierailija kirjoitti:
Kunnon kattila eli teflonpintainen ihan ehdoton. Ei pala pohjaan. Mikään.
Juuri oli tutkimus, että käytännössä kaikki pinnoitetut pannut ja kattilat vapauttavat yhdisteitä, oli pinta ehjä tai ei. En itsekään mikään raketti-insinööri ole ja keitän puuroni teräskasarissa. Jos palaa pohjaan, voi ottaa opiksi ja madaltaa lämpöä seuraavalla kerralla. Ei se sen vaikeampaa ole.
Olen äärettömän huono kokki, mutta kaurapuuro ei pala koskaan pohjaan ja se on hyvää.
Laitan n. 1dl vettä kattilaan kiehumaan ja 1rkl oliiviöljyä ja kun ne kiehuvat, kaadan maitoa 4dl ja sammutan levyn ja kattilaan kaurahiutaleet ja leseet ja annan hautua.
Vierailija kirjoitti:
Odota kun rupean tekemään uunipuuroa aamulla, ennen töihin lähtöä.
Tuorepuuro on paras. Valmistuu yön yli jääkaapissa.
Joo maito vasta viimeksi ja sen verran et se kuumenee. Hyvää niin tai miten vaan. Tee itse omenahilloa . Nythän on kotimaisia. Sokeri kyllä antaa makua MUTTA on hiilihydraattia eikä käy diapetes. Käytä voita.
Mikrossapa tuo valmistuu kätevimmin, ei tarvi valvoa ja sekoitella yhtään. Kannattaa kypsentää isommassa astiassa kuin lautasella.
Testaa, huomaat miten hyvää on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro on surkeaa hiilarihöttöä, jonka ei pidä nälkää poissa yhtään. Kannattaa jättää väliin.
Kaurapuuro on parasta, terveellisintä, kuitupitoista ja vatsalle hyväksi.
Mitäs sinä vedät aamulla? Pekonia? Suonet tukkoon heti aamusta?
Pekoni sekä kaurapuuro voisilmällä on hyvä aamupala. Lisää siihen vielä pari kananmunaa niin se on täydellinen.
Manna puuro onnistuu samoin että ensin veteen sitten maitoa . Ja itse tehtyä hilloa tai kylmää maitoa tai voita . KATSOKAAS suomalaiset tuntee Jeesuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro on surkeaa hiilarihöttöä, jonka ei pidä nälkää poissa yhtään. Kannattaa jättää väliin.
Kaurapuuro on parasta, terveellisintä, kuitupitoista ja vatsalle hyväksi.
Mitäs sinä vedät aamulla? Pekonia? Suonet tukkoon heti aamusta?
Eikä super ruokaa vain vatsalle, vaan myös sydämelle ja verisuonille.
Kaura alentaa kolestrolia.
Siis toi pekoni paketti avaat sen ja huuhtaiset kylmällä vedellä ne ja irrottelet uunivuokaan tai pellille leivinpaperille . 150-175 astetta. Hiukan rapeaksi. Sitten vaan kimppuun. Kivaa purtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Uunissa on sama ongelma kuin mikrossa - näkymätön säteily!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mahdollisesti kuullut sanaa mikroaaltouuni ? Onko tietoa, mikä se ylipäänsä on ? Miten sitä käytetään ? Sen nyt osaa lapsikin. Siinä voi näes tehdä jokainen oman annoksensa täysin itse. Tuskin palaa pohjaan. Se onnistuu siinäkin valmistaa maitoon. Ja jos menee yli, se pitää jokaisen käyttäjän itse siivota, ettei tule tulipaloa yms.
Minä en ole omistanut mikroa 20 vuoteen. Aika vaikea siis tehdä puuroa mikrossa. Enkä todellakaan ala hommata mikroa puuron takia. Mikropuuro on pahaakin.
Ai että pahaakin? Et erottaisi mikropuuroa kattilapuurosta sokkotestissä. Mitään eroa ei ole.
Kyllä erottaisin. Juuri siksi aloin tehdä puuron kattilassa, koska mikropuuro oli pahaa eli mautonta. Sitä ei toki huomaa, jos ei ole ikinä kunnollista haudutettua puuroa syönyt.
Eli et vain osaa tehdä sitä mikrossa. Tee miten haluat mutta tiedosta että sotket kattilan turhaan ja annostelukin on vaikeampaa kuin suoraan lautasella.
Osaan kyllä. Pieni lapsikin osaa laittaa lautaselle maitoa ja hiutaleita ja pyöräyttää sen pari minuttia mikrossa. Huomattavasti vaikemapaa on tehdä hyvänmakuista kunnolla haudutettua puuroa kattilassa. Siksihän ap:kin täällä kyselee miten saisi puuron keitettyä ilman, että se palaa pohjlaan. Normaaliälyiselle puuron annostelu kauhalla lautaselle ei ole mitenkään vaikeaa. Tiskit hoitaa tiskikone, joten niilläkään ei ole väliä.
Meni väärin heti tuossa kun lisäsit maitoa.
Maitoon tehtävässä kaurapuurossa maito on melkoisen olennainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen kattilassa, en liedellä. Uunipuuroon menee niin kauan aikaa, ettei se sovi arkiaamuihin. Joskus viikonloppuisin tulee tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aikaa siihen aamulla. Monia puuroja tehdään vain kattilassa.
Keität sitä pienellä lämmöllä ja hämmennät (lähes) koko ajan kauhalla.
Siinä. Rautalangasta.