Kaurapuuro palaa aina pohjaan, miten valmistat kaurapuurosi maitoon?
Vinkit otetaan vastaan! Kaurapuuro on terveellistä, mutta aina käryää maidot pohjaan. Voisiko tätä tehdä jotenkin hauduttamalla aromipesässä?
Kommentit (92)
tunnen myös ihmisiä, joilla palaa kaikki ruuat pohjaan.
niille on tullut tapa, että ruoka ei ole kypsää ennen kuin se on mustaa
1 dl kaurahiutaleita
2 dl vettä
3 min mikrossa
Hyvää tulee
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Opan Marin puolentoista litran haudekattila. Mutta nyt nopeasti vilkaisin, niin en löytänyt enää samanlaista. Näin ainoastaan kolmen ja viiden litran hadutuskattiloita. Kenellehän ovat tarkoitetut? Tavalliset tallaajat, yksin tai kaksin elävät, eivät tarvitse puuroa litratolkulla.
Noh minä käytän vaikka rieskoihin loppupuurot. Riisipuurokin säilyy hyvänä jääkaapissa seuraavaankin päivään, samoin mannapuuro ja ruispuuro. Ja kattilaahan ei ole pakko täyteen laittaa nestettä. Laittaa sitten puoleen väliin, niin tulee pienempi määrä.
Vierailija kirjoitti:
Heitän kattilaan 2-3 desiä vettä, olen pahoillani reseptini ei ole tarkka. Niin siis tämä on yhdelle henkilölle!
Perään ruokalusikallinen suolaa. Kun vesi kiehuu heitän noin desin kaurahiutaleita veteen.
Odottelen puuron sakenevan, tai siis katson aamuteeveetä, ja toivon muistavani, että aamiasta valmistan. 😁
Melkein joka aamuhan puurokattila kiehuu tai vähintään meinaa kiehua yli. Kun kiehuminen tasaantuu, lisään maitoa. Desin - kaksi jotain siihen suuntaan. Yleensä siinä vaiheessa ei ihan kauheesti näemmä kannata poistua aamuTeeVeen ääreen. Puurosta yleensä on tullut ihan hyvää, jollei ihan kauhean pitkäksi aikaa hellan ääreltä poistu.
Ihana resepti, pitääpä kokeilla😂
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro maitoon? Kaikkea sitä lukee. Sata vuotta olen kaurapuuroa syönyt ja aina veteen tehtynä.
Joo sitä vesipuuroa vuosikaudet syöneenä ei ollut enää paluuta takaisin, kun kokeilin lorauttaa sekaan ruokakermaa haudutusvaiheessa. Pitää nälkää huomattavasti paremmin ja on silkkisen ihanaa.
Perään ruokalusikallinen suolaa. Perään ruokalusikallinen suolaa.
Puuroannokseen!
Vierailija kirjoitti:
Teen kaurapuuroni mikrossa. Puuroa, maitoa ja 2 minuuttia täydellä teholla niin puuro on valmista lautasella.
Nyt kesäkuumalla olen alkanut syödä puuroa jota en kypsennä ollenkaan.
Hiutaleita, maitoa ja pakastehedelmiä sekaisin sekä 10 minuutin odotus. Sitä kannattaa kokeilla jos kuuma puuro ei maistu.
Tuon ohjeen mukaan litkuinen puuro on mikron lattialla. Sitä on järkyttävä sieltä putsata!
Maito pitää lantrata vedellä (puolet). Turvota ennen mikroon laittamista puolisen tuntia. Sitten mikroon, mutta keskivälin lämmöllä ja noin 4 ja puoli minuuttia. Kokeilemalla löytää oikean lämmityksen, sillä mikrot varmaan vaihtelevat. Anna tekeytyä vielä noin puoli tuntia. Sekoita ja lisää suola. Sitten tosi ihana puuro heti syötäväksi.
Olen tällaista syönyt joka aamu (joskus iltaisinkin) ruusunmarjakiisselin (tai hillon) kanssa parikymmentä vuotta. Niin ihanaa....
Oletko mahdollisesti kuullut sanaa mikroaaltouuni ? Onko tietoa, mikä se ylipäänsä on ? Miten sitä käytetään ? Sen nyt osaa lapsikin. Siinä voi näes tehdä jokainen oman annoksensa täysin itse. Tuskin palaa pohjaan. Se onnistuu siinäkin valmistaa maitoon. Ja jos menee yli, se pitää jokaisen käyttäjän itse siivota, ettei tule tulipaloa yms.
Vierailija kirjoitti:
Perään ruokalusikallinen suolaa. Perään ruokalusikallinen suolaa.
Puuroannokseen!
Ohjeessa on kuitenkin nestettä 5dl ja hiutaleita 1dl. Aika vetistä suolavelliä.
Valmista puurosi mikrossa. Aikaakin säästät siinä.
Mulla on Opan Marin puolentoista litran haudekattila. Mutta nyt nopeasti vilkaisin, niin en löytänyt enää samanlaista. Näin ainoastaan kolmen ja viiden litran hadutuskattiloita. Kenellehän ovat tarkoitetut? Tavalliset tallaajat, yksin tai kaksin elävät, eivät tarvitse puuroa litratolkulla.