Kannattaa varmaan muuttaa jo pois Suomesta
Itse olen lähtemässä Suomesta monesta syystä, mutta se taitaa olla fiksu päätös monelle, kun se vielä on mahdollista. En nyt halua olla mikään dooms day profet tässä, mutta alkaahan tämä touhu mennä täällä aika brutaaliksi. Eli vinkkinä kaikille, jotka on miettineet samaa mutta pitävät sitä liian isona muutoksena, eivätkä tiedä mistä aloittaa.
-Valitse maa, jossa on sää ja kulttuuri, jotka sopivat itsellesi
-Opettele kieli Duolingon kautta ilmaiseksi. Sitä voi sitten muidenkin ilmaisten resurssien avulla vielä hioa, katsella leffoja, kuunnella podcasteja jne. Tai mennä tietysti kursseille.
-Myy mahdollisimman paljon tavaraa pois ja pistä rahat säästöön
-Säästä muutenkin aktiivisesti rahaa
-Hanki mahdollisesti toinen työ, vaikka viikonlopuksi. Ei sitä kauan jaksa, mutta jos vaikka puoli vuotta tai jotain, niin saa jo vähän ekstraa säästöön
-Mahdollisesti hanki uusi koulutus. Ei kestä kovin pitkään. Kun on useampi tutkinto on myös helpompi hankkia töitä uudesta maasta
-Katsele työmarkkinoita uudessa kotimaassa
-Etsi asuntoja uudessa kotimaassa
-Lueskele ruokien hinnoista ja muista uudessa kotimaassa
-Printtaa kuvia siitä elämäst, jonka haluat luoda itsellessi uudessa kotimaassa, ja laita niitä seinille kotona, niin että aina kun stressaa voit katsella niitä ja muistaa, että siinä on se tavoite
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä tulee aloitus, jossa joku kertoo muuttavansa Suomesta, mutta ei keskity suinkaan kertomaan mihin ihanaan paikkaan aikoo muuttaa, vaan keskittyy haukkumaan Suomea.
Niin selvää trollausta kuin voi olla.
Tyytymättömyys on se, mitä trollit haluaa levittää.
Jotkut ovat muita jatkuvasti heikentäneet sanomisillaan, toimillaan ja osa haluaa siitä kuopasta pois. Maalituksesta. Se onnistuu ulkomailla joskus paremmin, oma rauha. Suomessa on jatkuva stressi ihmisillä toimeentulosta ja maalituksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap on ryqsxzcä. :D
Suomessa ei saa puhua mistään, muuten on idästä?
Mitä täällä vaahtoat, mene jo. Kukaan ei kaipaa. :)
Kommentoijen logiikka: Ehkä jos mä haukun muita tarpeeksi, niin ne tajuaa miten ihana paikka tämä on, miten ihania me ollaan täällä, ja se muuttaa mielensä ja haluaa jäädä tänne. Mene pois, älä jätä.
En haluaisi asua lämpimissä maissa, joten en oikein ymmärrä miksi muuttaisin minnekään omasta kotimaastani, kun ei mikään pakko ole. Täällä minua (naista) kohdellaan ihmisenä ja miehet ja naiset elää yhteen hiileen puhaltaen eikä erikseen kasvatettuina vihollisina.
Ihmiset on vielä aitoja ja normaaleja, toisin kuin missään muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tämmöinen nousukkaan lumihiutaleen aloitus.
Oot varmaan maaninen matkailija kun ajattelet tällä tavalla. Ei ihme että ahdistaa.Taas tämmöisen ilkeilevän lyttääjän kommentti.
Oot varmaan semmoinen, joka tykkää aina kritisoida kaikkia. Ei ihme, että monet meistä haluaa täältä pois. Kiitos kun annoit esimerkin niistä ihmisistä, jotka inspiroivat monia meistä lähtemään. Peace.
Ketkä monet?
Onnea vaan jos meinaat löytää maailmasta jonkun paremman paikan elää.Kiitos! Olen jo löytänyt.
Kerro ihmeessä meillekin, mikä maa on parempi kuin Suomi?
Älä ota henkilökohtaisesti, mutta ainakaan tässä foorumissa en paljasta mitä kaikkia maita zoomaan ja miksi. Tulee pelkkää naljailua vastauksina, se on varma. Sen voin kuitenkin kertoa että kun on oikeita liikeideoita niin ottaa selvää lainsäädännöstä ja verotuksista ensin, sitten vaikka katselee videoita ulkomaalaisista ketkä elävät onnellisina (tai valittelevat) kyseisissä maissa niin pikkuhiljaa voi alkaa tekemään muuveja. On monia maita joissa ytittäjyys on paljon kaikin puolin kannattavampaa kuin Suomessa. Ihmiset ovat hyviä ihmisiä kaikkialla ja ystäviä löytää uskomattomankin nopeasti kun on sosiaalisia taitoja. On innostava ilmapiiri maissa joissa voi pitkälti olla oman onnensa seppä. Toivotan ideoita, onnea sekä uskallusta kaikille.
Inhottaa tälläset aloitukset, Antti Tuiskumaista.
Haluaisin muuttaa ulkomaille, mutta ei ole riittävää kielitaitoa jotta pystyisin työskentelemään siellä. Lisäksi olen jo vanha, kukaan ei ottaisi senkään vuoksi töihin, koska ei täälläkään ota.
Pois Euroopasta vielä kun pääsee.
Tietenkään ap ei kerro, mikä on vikana Suomessa ja mikä maa olisi parempi vaihtoehto, joten hänen valituksensa on tätä muutaman viikon aikana kuultua "apua me kaikki kuollaan kun ansiosidonnaista porrastetaan" -pakokauhua.
Katsotaan nyt, millaiseksi hallitustyöskentely lutviutuu, ja jos ei enemmistöä miellytä, neljän vuoden kuluttua pidetään uudet vaalit.
Minä olen asunut ulkomailla, eikä ole tehnyt mieli edes lomailla muualla melkein kahteenkymmeneen vuoteen. Suomi on paras paikka, ja tämän kesän viileyskin on vain plussaa.
Puhun muuten työkseni kolmea vierasta kieltä ja siten kuten paria muuta, joten minulla olisi keskivertoa paremmat mahdollisuudet siirtyä muualle. Koti on kuitenkin koti. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot varmaan maaninen matkailija kun ajattelet tällä tavalla. Ei ihme että ahdistaa.Taas tämmöisen ilkeilevän lyttääjän kommentti.
Oot varmaan semmoinen, joka tykkää aina kritisoida kaikkia. Ei ihme, että monet meistä haluaa täältä pois. Kiitos kun annoit esimerkin niistä ihmisistä, jotka inspiroivat monia meistä lähtemään. Peace.
Ketkä monet?
Onnea vaan jos meinaat löytää maailmasta jonkun paremman paikan elää.Kiitos! Olen jo löytänyt.
Älä ota henkilökohtaisesti, mutta ainakaan tässä foorumissa en paljasta mitä kaikkia maita zoomaan ja miksi. Tulee pelkkää naljailua vastauksina, se on varma. Sen voin kuitenkin kertoa että kun on oikeita liikeideoita niin ottaa selvää lainsäädännöstä ja verotuksista ensin, sitten vaikka katselee videoita ulkomaalaisista ketkä elävät onnellisina (tai valittelevat) kyseisissä maissa niin pikkuhiljaa voi alkaa tekemään muuveja. On monia maita joissa ytittäjyys on paljon kaikin puolin kannattavampaa kuin Suomessa. Ihmiset ovat hyviä ihmisiä kaikkialla ja ystäviä löytää uskomattomankin nopeasti kun on sosiaalisia taitoja. On innostava ilmapiiri maissa joissa voi pitkälti olla oman onnensa seppä. Toivotan ideoita, onnea sekä uskallusta kaikille.
Unohdin mainita etten ole Ap, vaan eri. Samoilla linjoilla kuitenkin, paitsi että ehkä Ap on jo edennyt pidemmälle. Onnea toivotan :)
Taas sai röllit suistettua keskustelun alkuperäisiltä raiteiltaan. Onko muilla vinkkejä ulkomaille muuttoon, tai muita ajatuksia siihen liittyen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä monet?
Miten sinä meinaat pärjätä ulkomailla, jollet omien maanmiestesi naljailua kestä? Eikä me muuten naljailla, jos ideassasi on perusteltuja etuja.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa eläminen tuntuu pitkästä aikaa tosi toiveikkaalta. Nato pienentää Venäjän uhkaa ja uuden hallituksen ohjelma on parempi kuin osasin toivoa. Lisäksi on vielä parhaat kesäilmat.
Tuo on totta. Mutta nuo kadulla silmät huumeesta lautasina kirkuvat häiriköt, jotka kaipaavat edellisiä neljiä vuosia ja kamalaa Marin-hallitusta saavat hiukseni nousemaan inhosta ja kun lehdistökin on tuossa paskan jauhamisessa mukana, niin todellakin olen miettimässä omaiseeteni myymistä ja siirtymistä pois tästä anarkistiseksi muuttuvasta maasta.
Toivon tosin myös, että Petteri Orpo saa omalla tyyneydellään ja hyvillä ministereillään tilanteen rauhoittumaan.
Tuntuu kylläkin siltä, että maamme alkaa olla niin täynnä toivottoman tyhmiä vaemmistolaislammaslaumoja, että pitäisi alkaa puhua selkosuomea, jotta ymmärtäisivät, että kaivavat ilkeilyillään juuri vaan omien jalkojen alta maata.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi asua lämpimissä maissa, joten en oikein ymmärrä miksi muuttaisin minnekään omasta kotimaastani, kun ei mikään pakko ole. Täällä minua (naista) kohdellaan ihmisenä ja miehet ja naiset elää yhteen hiileen puhaltaen eikä erikseen kasvatettuina vihollisina.
Ihmiset on vielä aitoja ja normaaleja, toisin kuin missään muualla.
No sinullehan jää sitten kohta mahdollisuus siirtyä vieläkin viileämpiin paikkoihin; Siperiaan ne väärät ihmiset aiemminkin lähetettiin.
Pakkohan muutto on pitää mielessä, jos sota tulee taas tänne. Mielellään jäisin eloon. Mutta terveyden huolto askarruttaa eniten, täällä ja muualla.
Hampaat kannattaa huollattaa, ennen muuttoa.
Mistä "uudesta tyylistä". Se että tännekin maailman hullut trendit leviää, ei ole mikään syy muuttaa sinne, mistä kaikki paska saa alkunsa.
Suomalaiset on mukava, rehti ja huumorintajuinen kansa, olemme keskenämme enemmän samanlaisia kuin erilaisia. Ulkomailla olemme ihan eri maailmasta. Onneksi. Koska meillä on vielä jäljellä jotain omaa, vaikka oltais miten globaaleiksi heittäännytty, suomalaisuutta ei saa poid suomalaisesta.
En ymmärrä miten joku kuvittelee että jossain muuaklaon hienompaa ja parempaa, aivan hölmö kuvitelma.