Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Volvo hyvä auto?

Vierailija
07.07.2023 |

Auttakaas nyt. Olen autoa ostamassa ja ihan uuno. Haluaisim crossoverin, siis semmosen johon mahtuisi vaikka jotain vähän isompaa kuljetettavaa hätätilassa. Volvo miellyttää silmää, oli joskus kai ihan laatuauto.

Mikä malli ja vuosi, kuinka paljon kilometrejä, onko kallis huollettava? Tai jos ei Volvo, niin mitä ehdotat?

Kaikesta avusta kiitollinen.

Elsa

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutena ok jos Kiina-kytkös ei haittaa. Käytettynä en ostaisi. Minkä hintaluokan volvoa aloittaja miettii?

Tossa joku sanoi Geelystä ja sehän omistaa ison osan Volvosta. Jakavat paljon komponentteja. Mikä japanilainen olisi hyvä vastine esim. XC60. Vuosiksi olen ajatellut 2020, 2021. Ei siis uusi, mutta ei hurjasti kilometrejäkään.

Elsa

Vierailija
22/57 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta BMW.

Liian kallis huollettava. Tällaisen käsityksen olen saanut.

Elsa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Robert "Bob" Tikkanen on kanssa vollemiehiä. Mitäköhän bobille muuten kuuluu tätä nykyä?

Miks muistutit?

Elsa

Dear Elsa. I'm sorry

Its ok, no worries.

Elsa

Vierailija
24/57 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois varmaan pitänyt kysyä, että mikä käsilaukku, miltä vuodelta ja paljonko käyttöjä alla, niin olisi tullut enemmän vastauksia.

Mutta kiitos teille muutamalle vastanneelle.

Elsa

Vierailija
25/57 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajanut monia uudehkoja Volvon malleja ja ovat kyllä mielestäni tosi hyviä ja mukavia ajaa. Hiljainen matkustamo myöskin.

Hieman paradoksaalisesti ainoa malli mistä en tykännyt oli Volvon kaikkein kallein XC90, joka oli vielä varusteltu ihan tappiin asti. Tuon mallin ajettavuus oli selkeä pettymys minulle. XC60 ajettavuus sen sijaan oli loistava.

Olen ajanut vain aika tehokkailla moottoreilla varustettuja malleja, joten en osaa arvioida sitten, jos on joku pienitehoisempi moottori.

Volvo XC60 ladattavassa hybridissä on vakiona ilmajousitus, XC90 vastaavassa mallissa sensijaan vakiona on tavanomainen rautajousitus jollainen on suurimmassa osassa markkinoiden autoista. Epäilen sen olleen suurin tekijä siinä, että minkä vuoksi pienempi Volvo on ollut parempi ajettava.

Vierailija
26/57 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mielikuvani on, ettei nuo uudempien Volvojen diesel mallit olisi enää erityisen kestäviä tai huolettomia, eli ovat ns tusina tavaraa siinä missä muillakin merkeillä, jopa heikompia moottoreita kuin joillain muilla merkeillä. Hybridistä en osaa sanoa, kuinka luotettava se mahtaa olla (t8 yms).

Ennenhän Volvot tunnettiin nimenomaan erinomaisen kestävistä moottoreistaan, mutta tämä taitaa siis koskea lähinnä noin 2015 ja sitä vanhempia malleja ja etenkin isoja (2.4) Volvon omia diesel moottoreita.

Muutenhan Volvo on aina ollut hyvä auto ajaa ja uudemmat jo aika kivan näköisiäkin. Paras hinta/laatu suhde on varmaankin malleilla xc60 ja V60.

Kannattaa silti kokeilla myös muita vaihtoehtoja, kuten vaikkapa Toyota Rav4 hybridiä (ei tarvitse ladata).

Vierailija
27/57 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ajanut monia uudehkoja Volvon malleja ja ovat kyllä mielestäni tosi hyviä ja mukavia ajaa. Hiljainen matkustamo myöskin.

Hieman paradoksaalisesti ainoa malli mistä en tykännyt oli Volvon kaikkein kallein XC90, joka oli vielä varusteltu ihan tappiin asti. Tuon mallin ajettavuus oli selkeä pettymys minulle. XC60 ajettavuus sen sijaan oli loistava.

Olen ajanut vain aika tehokkailla moottoreilla varustettuja malleja, joten en osaa arvioida sitten, jos on joku pienitehoisempi moottori.

Volvo XC60 ladattavassa hybridissä on vakiona ilmajousitus, XC90 vastaavassa mallissa sensijaan vakiona on tavanomainen rautajousitus jollainen on suurimmassa osassa markkinoiden autoista. Epäilen sen olleen suurin tekijä siinä, että minkä vuoksi pienempi Volvo on ollut parempi ajettava.

Kiitos! Hyvä havainto. Pienempi riittäisi mun tarpeisiin. Hybridi kyllä vähän arveluttaa, varsinkin käytettynä.

Vierailija
28/57 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mielikuvani on, ettei nuo uudempien Volvojen diesel mallit olisi enää erityisen kestäviä tai huolettomia, eli ovat ns tusina tavaraa siinä missä muillakin merkeillä, jopa heikompia moottoreita kuin joillain muilla merkeillä. Hybridistä en osaa sanoa, kuinka luotettava se mahtaa olla (t8 yms).

Ennenhän Volvot tunnettiin nimenomaan erinomaisen kestävistä moottoreistaan, mutta tämä taitaa siis koskea lähinnä noin 2015 ja sitä vanhempia malleja ja etenkin isoja (2.4) Volvon omia diesel moottoreita.

Muutenhan Volvo on aina ollut hyvä auto ajaa ja uudemmat jo aika kivan näköisiäkin. Paras hinta/laatu suhde on varmaankin malleilla xc60 ja V60.

Kannattaa silti kokeilla myös muita vaihtoehtoja, kuten vaikkapa Toyota Rav4 hybridiä (ei tarvitse ladata).

RAV4 miellyttää myös silmää. Ja tietysti Toyotasta tulee luotettavuus ja hyvä hinta-laatusuhde mieleen.

Elsa

Vierailija
29/57 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta BMW.

Elsa

Olisi helpottanut kovasti vinkkien antamista jos olisit maininnut hintatason johon auton tulee mahtua ja muita kriteereitä kuten täytyykö autossa olla diesel/bensa/hybridi/sähkö voimanlähde.

Vierailija
30/57 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Hyvä havainto. Pienempi riittäisi mun tarpeisiin. Hybridi kyllä vähän arveluttaa, varsinkin käytettynä.

Volvosta en mene vannomaan, mutta ainaiin Toyotan hybridi käytettynäkin on hyvin turvallinen ostos jopa enemmänkin ajettuna (+100tkm). Toyotassa on myös 10 vuoden takuu, mikäli se huolletaan uudesta saakka vain ja ainoastaan merkkihuollossa, tämä tuo merkittävää lisäturvaa.

Vierailija
31/57 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos (uudehkon) käytetyn Volvo-auton ostaa merkkiliikkeestä, sille saa maksutta vuodeksi Volvo Selekt takuun, jonka voi muutaman satasen lisämaksulla laajentaa kattamaan 2 vuotta. Volvon ladattavat hybridit ovat pääsääntöisesti huolettomia autoja, akkutakuu niissä 5 vuotta.

Vierailija
32/57 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistö traktori

Oliko tämä kommenttisi Volvosta vai pitäisikö ostaa traktori?

Elsa

Ajettavuus, polttoaineenkulutus ym. samat kuin traktorissa vain nostolaitteet ja etukuormaaja puuttuu

Vierailija
33/57 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladattava hybridi, osta Volvo XC60

Ei ladattava hybridi, osta Toyota Rav4 Bensakone, osta Audi Q5 quattro

Diesel kone, osta BMW X3 3.0 diesel Xdrive

Vierailija
34/57 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta BMW.

Elsa

Olisi helpottanut kovasti vinkkien antamista jos olisit maininnut hintatason johon auton tulee mahtua ja muita kriteereitä kuten täytyykö autossa olla diesel/bensa/hybridi/sähkö voimanlähde.

Olen ajatellut pari kolme vuotta vanhaa, muutama kymmenentuhatta mittarissa, bensa (tai hybridi, mutta vähän vielä emmin), ja alle 50k. Käyttö on enimmäkseen kaupunkiajoa (pikkukaupunki, ei mikään Helsingin vilinä).

Elsa

Vierailija
35/57 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös mercedes-benz GLC kannattaa tutkia oikeastaan kaikkien mainittujen moottorinvaihtoehtojen osalta. Ladattavassa hybridissä Mercedes tarjoaa oikeastaan ainoana option pikalataukseen, joka tarkoittaa sitä että myös pitkän matkan tauolla akun voi ladata nopeasti täyteen ja jatkaa matkaa sähköllä. Dieselissä puolestaan Mersun dieselmoottorin kestävyys ja ajettavuus on aivan omaa luokkaansa verrattuna mihin tahansa muuhun.

Vierailija
36/57 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruotsalaiset autot ole hyviä.

Vierailija
37/57 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös mercedes-benz GLC kannattaa tutkia oikeastaan kaikkien mainittujen moottorinvaihtoehtojen osalta. Ladattavassa hybridissä Mercedes tarjoaa oikeastaan ainoana option pikalataukseen, joka tarkoittaa sitä että myös pitkän matkan tauolla akun voi ladata nopeasti täyteen ja jatkaa matkaa sähköllä. Dieselissä puolestaan Mersun dieselmoottorin kestävyys ja ajettavuus on aivan omaa luokkaansa verrattuna mihin tahansa muuhun.

MB taitaa olla mulle jo liian kallis ylläpidettävä. Ainakin tällainen mielikuva mulla on.

Elsa

Vierailija
38/57 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten Nissanin Qashqai? Onko se ihan romu? Nissanista on mielikuva, että on luotettava ja suht edullinen ylläpitää.

Elsa

Vierailija
39/57 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on oikeasti Geely joka myydään Volvon nimellä.

Ruotsalaista insinöörityötä ne Volvot on.

Osa tuotannostakin on Ruotsissa.

Pääkonttori Ruotsissa (kuten myös Polestarilla).

Geely on omistaja kyllä.

Vierailija
40/57 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MB taitaa olla mulle jo liian kallis ylläpidettävä. Ainakin tällainen mielikuva mulla on.

Elsa

Mersujen ja Bemarien huolto on tosi kallista.