Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elän perustoimeentulotuella, ja esimerkiksi tänään minun piti ostaa imuripusseja. Ymmärtävätkö ihmiset että perustoimeentulotuki on muuhunkin kuin ruokaan, ja siksi se 550e ei ole mitenkään ruhtinaallinen

Vierailija
07.07.2023 |

Tiedättekö mitä imuripussit maksavat?

Liian usein törmää siihen ihmiset luulevat ettei perustoimeentulotuki ole mihinkään muuhun kuin ruokaan...

Kommentit (325)

Vierailija
1/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset eivät yksinkertaisesti edes halua ymmärtää.

Vierailija
2/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

13€ pussit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö perustaa vielä imurinpussituki?

Vierailija
4/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee töitä äläkä valita!

Vierailija
5/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on pölypussiton imuri niin en tiedä paljon maksaa, mutta mitä olin kaupassa töissä ei ne älyttömästi maksaneet. Mene töihin ei pidä jatkuvasti täällä valittaa.

Vierailija
6/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin ja mulla riittää rahat ihan hyvin niihin pusseihin. Netistä saa super halvalla ison kasan pusseja, paljon halvemmalla kuin jos ostaa prismasta tms.

Vierailija
7/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,95€ maksoi kymmenen kappaletta kun viimeksi ostin. Yksi pussi kestää monta kuukautta.

t. toimeentulotuella elävä

Vierailija
8/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, mikä köyhä sinä olet kun imuria kulutat ?

Mää pyyhin papereilla isoimmat pölykasat, tosin minä elän yksiössä.

Kannattaisiko harkita sellaista pölyjenkerääjälaitetta,

laittaa mieluummin noin satasen investoinnin kerran vuodessa.

Tietokone on ainoa laite mikä pitää köyhän järjissään jollain tapaa, se kuitenkin kerää jatkuvasti pölyä ja täytyy putsata, muuten se tukkoontuu ja hajoaa. Vanhemmat pelit on muuten paljon paremmin koodattu kuin nää nykyiset kuravellit.

Ja teille pelivihaajille sanon että lojuisinko mieluummin sohvalla mitään tekemättä kännissä kun ei vaan pääse mihinkää vai pidänkö mieleni aktiivisena edes ?

Vierailija
9/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmisten tulisi ymmärtää?

Et ole edes työtön työnhakija, et etsi töitä. Tällöin sinulla olisi oikeus myös työttömyysturvaan. Olet itse valinnut elää toimeentulotuella.

Ja jos olisit sairas, saisit sairauspäivärahaa tai työkyvyttömyyseläkettä.

Varmasti toimeentulotuki on sulle pieni raha, mutta olet ihan itse valintasi tehnyt, samoin kuin kaltaisesi.

Vierailija
10/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen on aina valmis maksamaan satasen että naapuri ei saisi viittäkymppiä -eikä edes ole vitsi, vään tuhansilla oikeistolaisten kommenteilla todeksi näytetty! Ei se oma tulo ja sen riittävyys, vaan se, että toinen saa vähemmän!

Vierailija
11/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollollollooo. Ei kukaan luule, että ihmisen ei tarvitse ostaa muuta kuin ruokaa. Jos perustoimeentulotuki olisi vain ruokaan, se olisi noin 200€/kk, ei suinkaan yli 500€/kk. Kelan sivuilla on muuten sinullekin ihan selkeä lista, mitä kaikkea perusosalla tulee kattaa. Se lista ei toki tarkoita, että kaikkea sitä on pakko ostaa. 

Vierailija
12/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole edes työtön työnhakija, et etsi töitä. Tällöin sinulla olisi oikeus myös työttömyysturvaan. Olet itse valinnut elää toimeentulotuella.

Varmasti toimeentulotuki on sulle pieni raha, mutta olet ihan itse valintasi tehnyt, samoin kuin kaltaisesi.

Kirjoittaa leuhka Kokoomuspuolueen kannattaja.

Vierailija
13/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole enää muutamaan vuoteen ostanut ollenkaan pölypusseja. Käytän kahta vanhaa, tyhjennän vain sisällön roskikseen, kun pussi on täynnä. En halua "tuhlata" vähiä rahoja tuollaiseen. Ostan silläkin rahalla jotain ns. kivaa, josta tulee hyvä mieli.

Terv. pitkään köyhänä ollut (ja työkyvytön)

Vierailija
14/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ihmiset tarvitsevat enemmän kuin pölypussit. Aloitus on tehty provotyyliin, älkää antako sen ärsyttää ja miksi huudatte täällä epätoivoisessa asemassa oleville ihmisille.

Vierailija
15/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4,95€ maksoi kymmenen kappaletta kun viimeksi ostin. Yksi pussi kestää monta kuukautta.

t. toimeentulotuella elävä

Kolme vuotta olen tyhjänneet vanhaa. Hyvin toimii yhä.

Vierailija
16/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta "merkittömiä", ne eivät paljoa maksa, merkkipussit maksavat paljon.

Vierailija
17/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tä sama tyyppi huutelee täällä vähän väliä eri asioista mihin muka toimeentulotukensa ei riitä ja että ymmärtävätkö ihmiset. Jokunen viikko sitten taisi valittaa kun ei voi ostaa vessapaperia kun rahat ei riitä.

Vierailija
18/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että ihan mukavasti pärjäisin ilman imuriakin. Kihveli ja harja, luutu käteen.

Vierailija
19/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollollollooo. Ei kukaan luule, että ihmisen ei tarvitse ostaa muuta kuin ruokaa. Jos perustoimeentulotuki olisi vain ruokaan, se olisi noin 200€/kk, ei suinkaan yli 500€/kk. Kelan sivuilla on muuten sinullekin ihan selkeä lista, mitä kaikkea perusosalla tulee kattaa. Se lista ei toki tarkoita, että kaikkea sitä on pakko ostaa. 

Tällä palstalla on tosi usein ollut viestejä, joissa ihmiset luulevat, että se on pelkästään ruokaan. Kaikki muu kun Kelasta heidän mielestään maksetaan erikseen. He luulevat oikeasti, että Kela maksaa ihan kaikki ihmisten laskutkin erikseen eikä mitään laskuja tarvitse maksaa tuosta 555 eurosta. 

Vierailija
20/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaa leuhka Kokoomuspuolueen kannattaja.

Itse asiassa äänestin persuja. Mutta mikä on motiivi, miksi et voi olla TE keskukseen ilmoittautuneena työnhakijaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän