Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies taisteli hengestään tuntikausia autossa keskellä tietä Hätäkeskus ei ollut uskoa Annen avunpyyntöä

Vierailija
07.07.2023 |

Valkoinen pakettiauto oli pysähtynyt keskelle tietä Mikkelin Otavassa keskellä yötä. Anne sitkeästi yritti saada ambulanssia paikalle, vaikka hätäkeskuksesta sitä ei meinattu lähettää.

Paavilainen kertoi tilannetta hätäkeskukseen, mihin sieltä sanottiin, että autosta oli tullut jo monta ilmoitusta yön aikana, ja että mies varmasti vain nukkuu.

Siis Häken mielestä on ihan ok että joku nukkuu autossaan keskikaistan päällä, ei tarvitse lähettää apua tarkistamaan tai siirtämään autoa!?!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/61378402-4c9d-4975-b68e-243c04feb7c4

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häke ei kommentoi.

Häke käräjille siitä ettei lähettänyt apua ajoissa!

Vierailija
2/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se julkisista palveluista säästäminen ole ilman vaikutuksia. Tätä se on, mitä kansa on äänestänyt vuosikymmenet. Kun ei niitä käsienheiluttelijoita ja paperinpyörittelijöitä oikeasti ole, ja jos jossain jokunen onkin, niin eivät ne säästöt heihin kohdistu. Vaan ne kohdistuvat siihen, että ei ole niitä ambulansseja eikä poliiseja, eikä varsinkaan paikkoja joihin sen sairauskohtauksen saaneen voisi viedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, ettei oltu häkessä pyydetty tarkastamaan miehen hengitystä tai reagointia ravisteluun/puhutteluun...

Vierailija
4/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se julkisista palveluista säästäminen ole ilman vaikutuksia. Tätä se on, mitä kansa on äänestänyt vuosikymmenet. Kun ei niitä käsienheiluttelijoita ja paperinpyörittelijöitä oikeasti ole, ja jos jossain jokunen onkin, niin eivät ne säästöt heihin kohdistu. Vaan ne kohdistuvat siihen, että ei ole niitä ambulansseja eikä poliiseja, eikä varsinkaan paikkoja joihin sen sairauskohtauksen saaneen voisi viedä.

Vika on siinä, että siellä on nimenomaan käsien heiluttelijoita töissä. 

Vierailija
5/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häken virkailija on syyllistynyt virkavelvollisuuden rikkomiseen.

Vierailija
6/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo erikoista, että tullut yön aikana muitakin ilmotuksia KESKELLÄ TIETÄ pysähdyksissä olevasta autosta ja häke sanoo, että siellä varmaan vaan kuski nukkuu. 😳 Että anteeksi mitä??? On siis ok parkkeerata autoa keskelle tietä ja ottaa tirsat? Mikään pykälä ei tällaisessa toiminnassa tule vastaan? Vaaran aiheuttaminen tmv? Ei edes poliisia laitettu paikalle, että siellä nyt jollain on auto parkissa keskellä maantietä.

Noh, ei siinä mitään...

Vierailija
7/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä Häkekään enää toimi, tässä maassa kohta mikään ei toimi.

Vierailija
8/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soitin apua henkilölle Helsingin lähiöön, niin kerroin että henkilö on kaupunginosan R-kioskin edessä. Hätäkeskus ei voinut millään lähettää apua, kun en tiennyt paikan tarkkoja koordinaatteja. Vakuutteli heille, että paikalliset viranomaiset kyllä löytävät ostarin R-kioskin ilmankin tarkkoja koordinaatteja, mutta hätäkeskusvirkailija ei uskonut. En tiedä mitä toheloita ja torveloita siellä on töissä, mutta kauhistuttaa, että se on paikka minne pitää vaara- ja hätätilanteissa soittaa.

Vierailija
9/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kiitos Annelle, taisi pelastaa miehen hengen

Vierailija
10/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kerran pyörätuolissa ilman ulkovaattieta olevan sekavan naisen kerrostalon käytävältä (tammikuu). Nainen ei ymmärtänyt missä on tai missä asuu. Soitin hätänumeroon. Hätänumeron mukaan ei ole heidän ongelma, soita muualle.

Että aika yleistä tuo.

Vierailija
11/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse soitin apua henkilölle Helsingin lähiöön, niin kerroin että henkilö on kaupunginosan R-kioskin edessä. Hätäkeskus ei voinut millään lähettää apua, kun en tiennyt paikan tarkkoja koordinaatteja. Vakuutteli heille, että paikalliset viranomaiset kyllä löytävät ostarin R-kioskin ilmankin tarkkoja koordinaatteja, mutta hätäkeskusvirkailija ei uskonut. En tiedä mitä toheloita ja torveloita siellä on töissä, mutta kauhistuttaa, että se on paikka minne pitää vaara- ja hätätilanteissa soittaa.

Täsmälleen sama kokemus. Tiesin tarkkaan missä olen, ja niin olisi tiennyt puolesta sanasta paikkakuntalainen poliisikin, mutta ei, häkestä sanottiin veemäiseen äänensävyyn että nyt jää apu kyllä tulematta kun et koordinaatteja tiedä. Tuolloin ei edes ollut älypuhelimet niin yleisiä kuin nyt, ettei sitä tarkkaa sijaintia pystynyt mistään saamaankaan. 

Puhelu loppui siihen että apua ei tule. Vartin päästä soitti kyllästynyt poliisimies ja ihmetteli että missä ihmeessä oikein olen. Sanoin että olan paikassa x, kyltissä lukee y, ja poliisit sanoivat että kyllä he nyt tuon paikan tietävät (niin kuin kaikki täällä asuvat) . Häkestä oli kyllästynyt virkailija ottanut yhteyttä ja sanonut minun olevan jossain ihan muualla. 

En ollut itse vaarassa, joten en tehnyt mitään ilmoitusta tuosta, mutta olisi pitänyt tehdä. 

Läheiseni on myös jätetty ambulanssin toimesta kuolemaan verenmyrkytykseen saatesanoilla ota rauhoittavia lääkkeitäsi ja mene vain nukkumaan. Sai kuitenkin soitettua taksin ja taksikuski oli kauhusta soikeana ajanut ylinopeutta ensiapuun ja vielä tukenut sisälle enpoon kun läheinen ei ollut enää tolpillaan pysynyt. Kysyi mikset soittanut ambulanssia, läheisnen sanoi ettei uskaltanut, koska aavisteli ettei pysty soittamaan enää voimillaan kuin yhden puhelun, ja lanssi oli jo käynyt muttei ollut ottanut kyytiin. 

Sairaalassa meni sitten pari viikkoa, mutta onneksi henki säästyi!

Vierailija
12/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun oli käsitys että poliisit herkästi saapuvat puhalluttamaan jos vaikka nukkuu autossa jossain tien levikkeellä.

Vierailija
13/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan oli kun ne yhdet pojat olivat ajaa keskelle tietä kasattuun hiekkakasaan, häke ei uskonut niitä kun soittivat vaarasta siellä tiellä, aivan pska laitos on koko häke!

Vierailija
15/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo erikoista, että tullut yön aikana muitakin ilmotuksia KESKELLÄ TIETÄ pysähdyksissä olevasta autosta ja häke sanoo, että siellä varmaan vaan kuski nukkuu. 😳 Että anteeksi mitä??? On siis ok parkkeerata autoa keskelle tietä ja ottaa tirsat? Mikään pykälä ei tällaisessa toiminnassa tule vastaan? Vaaran aiheuttaminen tmv? Ei edes poliisia laitettu paikalle, että siellä nyt jollain on auto parkissa keskellä maantietä.

Noh, ei siinä mitään...

Sama kun ne nuoret soitti siitä hiekkakasasta keskellä tietä, eikä häke uskonut ja nuoret sitten itse jäivät varmistamaan ettei kukaan siihen yöllä aja. Ymmärrän kyllä että sinne pilasoittoja jotkut älypäät tekee, mutta että ei edes vaivauduta tarkistamaan tilannetta useista soittajista ja soitoista huolimatta. Se on jo todella piittamatonta touhua HÄTÄKESKUKSELTA! Mitenkähän kun joku aivoinfarktin saanut sinne soittaa ja pyytää todella epäselvällä puheella apua, niin sitä pidetään varmaan kännisenä eikä ketään laiteta paikalle.

Vierailija
16/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä me tehdään tuommosella hätäkeskuksella?!

Vierailija
17/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa kun lääkärit esim ohjeistaa "näistä oireista välittömästi yhteys häkeen", just joo. Saahan sitä yhteyttä ottaa.

Vierailija
18/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin eräälle jalan katkaisseelle lanssia. Häke käski soittaa hänelle taksin, jolla pääsee kotiin. Soitin taksin, taksi kävi ja käski soittaa häkeen. Soitin häkeen, joka käski taas soittaa taksin. Soitin uudestaan taksin. Taksikuski soitti puolestani häkeen, ettei tätä näin huonokuntoista kyllä taksilla viedä kotiin, että se lanssi tänne niin kuin olis jo. Sitten saatiin kaatuneelle kyyti, noin kaksi tuntia meni siihen vetkutteluun.

Vierailija
19/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon soittanut häkeen 5 kertaa ja 4 kertaa niistä puhelut ovat menneet tätä luokkaa. Yhdellä kertaa oli tuntematon humalainen kaatunut kadulla ja lyönyt päänsä, joka vuosi verta, häke pyysi että enkä minä voisi häntä heittää päivystykseen (mulle ei ole edes ajokorttia) tai maksaa hänelle taksia. Yhdellä kertaa olin niin pahassa ruokamyrkytyksessä etten saanut laitettua housuja jalkaan, kävelystä puhumattakaan (nivelet lakkasivat toimimasta), enkä saanut ambulanssia (mene taksilla oli vastaus, vaikka tuskin kukaan kuski olisi edes ottanut kyytiin jos edes olisin päässyt jotenkin rappukäytävästä ulos), vaikka muut samasta ruoasta saman myrkytyksen saaneet olivat jo sairaalassa tiputuksessa.

Vierailija
20/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häke ei kommentoi.

Häke käräjille siitä ettei lähettänyt apua ajoissa!

Ei häke vaan yksi saapas, joka on häkellä töissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme