Käly varasti
mökiltä mun Arabian mukin. Asui meidän mökillä viikon ja hänen lähdettyä huomasin, että yksi mukeista puuttuu.
Mitä teen? Pikkasen ottaa päähän koska mukeilla on tunnearvoa.
Muutenkin röyhkeä ihminen.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Käly?
Etkö tiedä mikä on käly?
Jos se meni rikki ja laittoi roskiin. Astiat on kuitenkin käyttötavaraa, hävikkiä tulee väistämättä.
Miksi hän sen varasti? Eikö voi itse ostaa samanlaista kaupasta? Onpa kiva käyttää kotona varastettua tavaraa.
Ja käly oli ihan yksin siellä möksällä?
Miksi epäillä ensin varkautta, eikä rikkoutumista? Mulla oli muutossa eräs muuttomies (oli mieheni tuttu) juonut mukista, joka ei ollut tarkoitettu käyttöön. Ei se sen arvoa tiennyt ja hyvinkin olisi voinut rikkoa siinä touhutessa.
Olisiko mahdollista kysyä? Ehkä käly unohti sen saunalle tai jotain muuta inhimillistä? Tai siivosi kaappiin väärään paikkaan. Jotenkin käsittämätöntä, että kukaan vaivautuisi varastamaan jotain niin arkista kuin mukin.
Minulta hävisi kerran kuukausiksi töistä kiva Villeroy & Boch muki, vielä sarjaa, jota ei enää saa. Harmitti vähän, mutta ei käynyt mielessäkään, että kukaan olisi tahallaan vienyt. Myöhemmin palautui kaappiin. Joku oli varmastikin lainannut, unohtanut jonnekin paperipinon taakse, ja palautti kun löytyi. Ja oli sen verran nolona, ettei pyytänyt anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja käly oli ihan yksin siellä möksällä?
En oo kuullut että kesämökkiä sanotaan tuolla nimellä
Mikä estää kysymästä? Minä ainakin kysyisin enkä ensimmäisenä epäilisi varkaaksi.
Kuten sanoin. Kälyni on röyhkeä ihminen. Kaikki laatikot ja kaapitkin oli mökillä tutkittu. Ap
Käly = sisaruksen vaimo tai puolison sisko tai puolison veljen vaimo
Vierailija kirjoitti:
Käly = sisaruksen vaimo tai puolison sisko tai puolison veljen vaimo
Anteeksi korjaus, voihan käly olla nykyään puolison siskon vaimokin T. Yksinkertainen hetero
Hänellä on tuota samaa sarjaa olevat mukit ja muistan hänen sanoneen muutama vuosi sitten, että yksi hänen mukeista on mennyt rikki. Ja että mistäköhän hän saisi uuden tilalle.
Ap
Jos kälyn puoliso rikkoi? Kysy siltä puolisolta.
Vierailija kirjoitti:
Menet kylään ja haet omasi pois.
Tätä minäkin suosittelen. Toki jotkut kotirosvot myös piilottaa/tuhoaa saaliinsa.
Tälläkertaa käly on mieheni sisko. En ole miehelleni vielä sanonut mitään, koska en aina viitsisi kitistä hänen siskonsa käyttäytymisestä ( ei mitään käytöstapoja) mutta sanon mukin puuttumisesta ensi kerralla kun mennään mökille.
Ap
Osta uusi muki kun ei voi mitään todistaa.
Vierailija kirjoitti:
Tälläkertaa käly on mieheni sisko. En ole miehelleni vielä sanonut mitään, koska en aina viitsisi kitistä hänen siskonsa käyttäytymisestä ( ei mitään käytöstapoja) mutta sanon mukin puuttumisesta ensi kerralla kun mennään mökille.
Ap
Ei mitään pelejä. Pyydät miestäsi kysymään siskoltaan, että mihinköhän muki on piiloutunut. Sillä se selviää.
Vierailija kirjoitti:
Osta uusi muki kun ei voi mitään todistaa.
Joo, ei viitsi sukuriitaa tämän asian takia tehdä.
Käly?