Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette saaneet puolison mukaan elämäntapamuutokseen? Täällä motivaatio ei kestä niin kauan, että tuloksia näkyisi. ?

Vierailija
06.07.2023 |

Aina sortuu suklaaseen, santsaamaan aterialla. Piti liikkua yhdessä 5x vkoa,ny jaksaa lähteä ehkä kerran viikossa. Ja senkin liikunnan kalorit syödään tuplaten takaisin.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihtumisen fysiologia ei sovi hätähousuille. Projektille pitää antaa aikaa ja tehdä pieniä muutoksia askel kerrallaan, eikä koko elämää muuttaa kerralla. 

Tämä ei päde kaikkiin. Mulla kävi sillein, että mieheni oli sairastanut pitkään ja toivoa paranemisesta ei enää ollut. Koin, että olin huonossa kunnossa ja omakin terveys alkoi rakoilemaan, ylipainoa oli kertynyt 30 kg. Jotain piti tehdä ja nopeasti. Tein kertaheitolla suuren muutoksen ruokavaliossa. Laihduin 22 kg 5 kuukaudessa. Vuoden päästä olin saanut 35 kg pois ja vointi erinomainen. Miksi hidastella jollain pienillä muutoksilla jos asian voi laittaa kerralla kuntoon suurilla siirroilla.

Really? Mä, kun olen aina luullut ettei ihminen ole yksilö ja kaikki erilaisia. 

Vierailija
22/28 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi toisen puolesta päättää. Ihmisen on itse hoksattava.

On hoksannut usein. Miksi se ei pysy se muutos?ap

Koska on tehty nippuvirheitä. Esim liikunta 5 kertaa viikossa. Sano vielä, että syötte salaattia?

Luulen kanssa, että on tehty se yleisin virhe. Vedetty kalorit ihan minimiin ja ruvettu liikkumaan yli sen oman tason. 

Laskettu kalorit 2000 per päivä,ennen saattoi olla lähellä 4000.

Kävelyä 30min 5x viikossa. Eli pieniä muutoksia.

Nekin liikaa.

Ap

Niin, se kävely on nyt liikaa. Askel kerrallaan...eli se ruokavalio kuntoon ensin pudottamalla niitä kaloreita pikku hiljaa, eikä suoraan puolella. 

Ja mihin tuo 2000 per päivä perustuu? Keskiverto ihmisen suosituksiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi muuttaa toista eikä toisen elämäntapamuutos kuulu sinulle. Vaikutat AP kontrolloivalta ja raskaalta ihmiseltä.

Vierailija
24/28 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen muuttuu/muuttaa elämäntapansa ja -tyylinsä, mikäli itse haluaa. Sisäinen motivaatio on tehokkaampi kuin ulkoinen.

Vierailija
25/28 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska on tehty nippuvirheitä. Esim liikunta 5 kertaa viikossa. Sano vielä, että syötte salaattia?

Luulen kanssa, että on tehty se yleisin virhe. Vedetty kalorit ihan minimiin ja ruvettu liikkumaan yli sen oman tason. 

Laskettu kalorit 2000 per päivä,ennen saattoi olla lähellä 4000.

Kävelyä 30min 5x viikossa. Eli pieniä muutoksia.

Nekin liikaa.

Ap

Niin, se kävely on nyt liikaa. Askel kerrallaan...eli se ruokavalio kuntoon ensin pudottamalla niitä kaloreita pikku hiljaa, eikä suoraan puolella. 

Ja mihin tuo 2000 per päivä perustuu? Keskiverto ihmisen suosituksiin?

Kyseinen suositus löytyy jopa siitä sipsipussin kyljestä. :D Jos söisin 2000 kaloria päivässä söisin lähes 800 kaloria ylimääräistä. Ihminen on yksilö ja se yksilöllinen kalorin tarve kannattaa arvioida, huom arvioida. 

Vierailija
26/28 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en aluksi onnistunut ja aloin turhautumaan kun paino ei pudonnut. Lopulta vaan oli pakko pyytää apua miesystävältä joka on harrastanut liikuntaa ja joukkuelajeja koko ikänsä.  Vaatii todella paljon aikaa  ja kilometrejä että sain 10 kg laihdutettua. 5 kertaa viikossa aamu ja iltalenkit ja siihen kuntosali päälle. Miesystäväni treeni ohjelmalla onnistuin. Ruokavalioo muokattiin myös  ja kaikki herkut jä pois kokonaan.

Vierailija
27/28 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kun sä höngit niskaan.

Tehkää positiivisen kautta. Ja hyväksy ettet voi toista muuttaa.

Positiivisen kautta on "itselleen armollinen" ja sortuu syömään.

Ennen häntä ei edes kiinnostanut syöminen,nyt se on elämän tarkoitus.

Ap

Yleisen elämänkokemuksen mukaan usein on niin, että mies ei pitemmän päälle ole edes innostunut tukemaan vaimon elämäntapamuutosta, koska kokee sen uhkana. Nykytilanteen tietää, mutta entäs sitten, kun vaimo on timmissä kunnossa? Siinä vaiheessa, kun mies alkaa laihduttamaan ja treenaamaan, sopii epäillä, että hänellä on kiikarissa joku nuorempi pimu. Naisten on varminta tehdä elämäntapamuutoksensa ihan vain itseensä tukeutuen ja tuloksista nauttien. Ja lapsihan syö, mitä kotona tarjotaa. Se on aivan aikuisen vastuulla. Tsemppiä!

Vierailija
28/28 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä terveyden kannalta pitäisi liikkua vähintään puoli tuntia joka päivä. Se on minimisuositus, esim. D2 välttämiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi