Mikä olisi hyvä kissanvessa?
Nyt on vain avoin laatikko, mutta mietin olisko joku katollinen parempi. Hiekka ei leviäisi niin helposti. Pitääköhän sellainen hajujakin vähän. Toisaalta onko ne ahtaita kissan kyyristellä..?
Kommentit (60)
Katollisesta ei leviä niin paljon hiekka. On niissä korkeutta mutta voi vähän joutua kyyristelemään. Useissa on semmonen filtteri katossa mikä poistaa hajuja. Cittarissa näky olevan samanmallinen musta laatikko minkä itse ostin Mustista ja Mirristä kympin kalliimmalla.
Ne ei vaan ihan helpolla opi siihen katolliseen veskiin. Osta ennemmin joku kumimatto tai laita vaikka auton kuramatto vessan eteen, niin hiekat jää siihen. Sitten siitä karistat ne takaisin hiekkalaatikkoon.
Korkea, missä on puolikas katto ja toisesta puolesta kissa pääsee sisään. Ei ole hiekkaa pitkin lattiaa, kun on vielä niin että kissa joutuu ensin hyppäämään katolle, pois tullessaan. Ja kun hiekan siivoaa joka päivä ei se haise.
riippuu kissasta. kaikki eivät pidä katollisesta laatikosta, tai katollisesta ja ovellisesta.
jos kissa tykkää käydä vain avoimessa laatikossa, niin voi suojata seinät mahdollisilta roiskeilta laittamalla seiniin jotain muovisuojia (ne voi kiinnittää vaikka tarroilla, jos ei halua reikiä seiniin)
Vierailija kirjoitti:
riippuu kissasta. kaikki eivät pidä katollisesta laatikosta, tai katollisesta ja ovellisesta.
jos kissa tykkää käydä vain avoimessa laatikossa, niin voi suojata seinät mahdollisilta roiskeilta laittamalla seiniin jotain muovisuojia (ne voi kiinnittää vaikka tarroilla, jos ei halua reikiä seiniin)
niin ja tosiaan: kannattaa laittaa sen laatikon eteen esim. ovimatto. Sen voi kätevästi pestä pesukoneessa (toki ulkona ravistelun jälkeen, sillä pesukoneet ei ehkä tykkää kissanhiekasta) ja kissankin voi olla mukavampi tulla laatikosta, kun suurin osa hiekasta jää siihen mattoon.
Kyllähän oppii. Juuri tilasin netistä hyvän korkean mallin, jossa avautuu helposti koko kattoluukku kun puhdistaa. Kannattaa etsiä ja satsata vähän.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Ne ei vaan ihan helpolla opi siihen katolliseen veskiin. Osta ennemmin joku kumimatto tai laita vaikka auton kuramatto vessan eteen, niin hiekat jää siihen. Sitten siitä karistat ne takaisin hiekkalaatikkoon.
Laitoin hiekat laatikkoon nostin kissan laatikkoon ja kerroin tässä vessa, sen jälkeen on tehnyt sinne asiansa, siis meidän laatikossa on korkeat laidat ja puolikas katto.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän oppii. Juuri tilasin netistä hyvän korkean mallin, jossa avautuu helposti koko kattoluukku kun puhdistaa. Kannattaa etsiä ja satsata vähän.
Mikä tää oli, kiinnostaa tuotteen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Laitoin hiekat laatikkoon nostin kissan laatikkoon ja kerroin tässä vessa, sen jälkeen on tehnyt sinne asiansa, siis meidän laatikossa on korkeat laidat ja puolikas katto.
Löydätkö nimeä tai linkkiä mikä tuote?
Oli katollinen tai ilman, mutta olen nähnyt kavereilla että on yleensä liian pienet kissavessat, jonka huomaa siitä, kun kissa pyörii pitkän aikaa asentoa hakien, ja usein joutuu pitämään etutassuja reunalla ja sittenkin menee joskus ohi.
Minulla on ollut kissalle laakea matala muovinen astia, johon on helppo tulla ja mennä, ja mahtuu asioimaan.
Ainakaan aikuista kissaa en alkaisi pakottaa katollisen käyttöön, jos avoimeen tottunut. Tietysti voi pitää molemmat vaihtoehdot ja katsoa, kumpi kelpaa.
Hajun osalta ratkaisevaa on siivousaktiivisuus ja hiekan laatu. Matto laatikon alla ja vieressä on tosi oleellinen hiekan kerääjä tassuista.
Hanki semmoinen avoin, mutta korkeilla laidoilla.
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi: dreampetstore, kissanvessa Netta iso, 34,90.
Avoin laatikko korkeilla laidoilla on meidän kissojen mielestä paras. Ja heillä on kokemusta erilaisista vessoista jo kuudentoista vuoden ajalta.
Umpinaiset vessat ovat meillä olleet suurimmassa epäsuosiossa.
Mulla on kolme kookasta ragdollia ja niillä kolme katollista kissanvessaa. Myös edellisellä ragdollilla oli vessa, missä siis seinät, katto ja heiluriovi. Minä olen tykännyt siitä vessatyypistä. Koskaan ei ole kookkaallakaan kissalla ollut siellä ongelmia. Itse asiassa isoin kissa tykkää käydä pienimmässä vessassa :) Usein pää on ulkona :) Tuo vessatyyppi on tosi siisti; hiekkaa ei lennä lattialle ahkerimmallakaan peittämisellä ja hajut pysyvät poissa asunnosta. Mulla on erikokoisia vessoja. Opetin kissat niin, että ensin pidin pelkkää hiekkalaatikkoa. Sitten lisäsin siihen seinät ja katon, mutta otin heilurioven pois. Viimeisessä vaiheessa sitten heiluriovi paikoilleen. Lämmin suositus! Täällä oli aika kattavasti kerrottu erilaisista kissanvessoista: vertailu-10-parasta-kissanvessaa.
Meillä käytössä automaattinen kissanvessa. Ollaan kyllä tykätty! Helpottaa kovasti elämää. Ostettiin täältä: https://rasykissat.fi/itsepuhdistuva-kissanvessa/
Avoimesta laatikosta on näppärämpi siivota, kun ei tarvi aina kattoa irrotella.