En käsitä miten vielä vuonna 2023 tupakoitsijan oikeus tupakoida menee savuttomien oikeuksien edelle!
Ei vaan käy järkeen, että oikeus polttaa on tärkeämpi kuin muiden oikeus raittiiseen ilmaan. Suututtaa, kun uusi naapuri käy tunnin välein tupakalla ja kaikki savut nousee mun parvekkeen ovesta sisään. Ja asiasta ei voi edes valittaa, koska muiden hengitysilman pilaaminen on ihan sallittua!
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Sama kadulla, kaikki menevät kääre suussa ja takana tuleva saa tunkkaiset ilmat. Lenkillä etsitään raikasta ilmaa?
Koska tilanne on tämä, kaikki idioottimaiset ilmastopuheet ovat yhtä tyhjän kanssa, jos ei tätä pahinta ilmastohäiriköintiä saada kuriin!😡
-Yhdyskuntailman pienhiukkasia pidetään pahimpina ihmisten terveyteen vaikuttavista ilmansaasteista. Merkittäviä terveysvaikutuksia havaitaan jo suhteellisen matalissa, Suomelle tyypillisissä pienhiukkaspitoisuuksissa.
Esimerkiksi päästöt autojen pakoputkista ja omakotitalojen piipuista eivät ehdi laimentua tehokkaasti ennen kuin ne joutuvat ihmisten hengitettäviksi. Suomalaisista lähipäästöistä aiheutuu vuosittain useita satoja enneaikaisia kuolemantapauksia sekä vähintään kymmenien miljoonien eurojen taloudelliset menetykset lisääntyneen sairastamisen vuoksi.
Ympäristökeskus
Kielletään talot, autot?
Sitä suuremmalla syyllä pitäis kieltää kaikki turha ilman pilaaminen (eli tupakointi), kun muutenkin saadaan jo niin paljon pienhiukkasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itku pillien ongelmia
Onnea syöpähoitoihin! Muista maksaa kaikki hoidot sit itse, ettet verotuloja kuluta
Niin kulunut itkupillin huutamista. Minun verotuloista ei makseta yhyyyyyy. Tässä sulle vero vinkujalle. Älä maksa sitte niitä veroja äläkä märise voit päästä valtion kustantamaan paikkaan nii saat veroille vastinetta. Pellejä on monenlaisia 🤣
Vierailija kirjoitti:
Sairastan migreeniä ja yksi kohtauksen laukaiseva tekijä on tupakansavu ja -haju.
Valitettavasti alapuolellani oleva asukas tupakoi lasitetulla parvekkeellaan kaiteen yli nojaten jolloin tupakansavu kulkeutuu suoraan minun parvekkeelleni ja makuuhuoneeseen koska parveke on makuuhuoneen yhteydessä.Suurin haitta tästä on öisin koska tykkään nukkua ikkuna auki (paitsi talvella). Herään voimakkaaseen tupakanhajuun ilta- ja aamuyöstä. Välillä herään painajaiseen tulipalosta mutta herätessäni kysymys onkin tupakanhajusta ja -savusta.
Taloyhtiössä ei ole kielletty parveketupakointia. Kaikkien parvekelasien sulkeminen ei estä tupakansavun kulkeutumista sisään makuuhuoneen ikkunasta. Asensin pölyimurin letkun parvekelasin väliin siihen kohtaan jossa alakerrassa asuva asukas tupakoi ja vedin sähköjohdon ikkunasta sisään ja jatkojohdon avulla voin käynnistää pölyimurin yöpöydän katkaisemisesta. Tämä on auttanut asiaa ettei tupakansavu tule makuuhuoneeseen eikä pölyimurin ääni häiritse koska se on parvekkeen nurkassa. Helpotus se on pienikin helpotus.
Ei hyvä. Virityksesi vuoksi tupakoija saa savut silmiinsä.
Heillä on oikeus tupakoida siinä missä sinulla oikeus olla tupakoimatta.
Vierailija kirjoitti:
Talossa, jossa asuu muita ihmisiä, tupakoitsijoille tulisi osoittaa paikka jos saa tupakoida niin ettei savu aiheuta häiriötä talon muille asukkaille. Niillä muilla on oltava oikeus tupakansavuttomaan hengitysilmaan.
Asuntoyhtiön pitäisi ottaa tähän kanta. Meillä ei saa polttaa talojen läheisyydessä lainkaan, jengi kävelee tien viereen tupakalle.
Minä pääsin tupakasta eroon syömällä keksin tai suklaapatukan aina kun teki mieli tupakkaa. Olen lihonut 15 kiloa mutta mielestäni se on sen arvoistakin, minulla on uniapnea ja keuhkojeni täytyy olla terveet.
Naapurikin tukee tätä käytämällä minua kaupassa kun ei ole autoa enkä jaksa kävellä, kysyn vaan onko hänelle kaupalle asiaa ja haen herkkuni. Joskus pyydän että mennään Mäkkärin autokaistalle. Varmaan mielummin kuskaa minua herkkujen hakuun kuin haistelee tupakkaa !:)
Itse en käsitä kannabiksen laittomuutta
Mietitkö tuota kun menet autolla johonkin? Tai dösällä?
Vierailija kirjoitti:
Itse en käsitä kannabiksen laittomuutta
Nistille se onkin vaikea konsepti
Vierailija kirjoitti:
Hoh hoijaa...... on teillä ongelma?
On. Mietipä jotain hajua jota inhoat. Vaikkapa mädäntyvä kala. Naapurisi tykkää avata surströmming-purkin parvekkeellaan joka 30. minuutti ja pistävän oksettava kalan haju leviää asuntoosi. Tykkäisitkö?
Ei ole mitään itsekkäämpää kuin itseään hiljalleen tappava tupakoitsija. Eipä heitä.voi älykkäinä pitää.
Vierailija kirjoitti:
Ajokortillisella autoilijalla on oikeus ajaa autoa mutta hänen täytyy noudattaa liikennesääntöjä. Jos autoilija ajaa ylinopeutta ja jää siitä kiinni, saa hän sakot. Tupakointi ei ole kiellettyä mutta jos tupakoijan toiminta vaikuttaa toisten ihmisten asumisterveyteen, voidaan tupakoijan toimintaa rajoittaa. Parveketupakoinnin ongelma on siinä että savu nousee ylöspäin tyynellä ilmalla. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että tupakansavu menee tupakoijan yläpuolella asuvien ihmisten parvekkeille ja avoimista ikkunoista sisään huoneisiin. Tätä ei näiden ihmisten tarvitse sietää ihan tupakkalain mukaan vaan he voivat ryhtyä toimenpiteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itku pillien ongelmia
Onnea syöpähoitoihin! Muista maksaa kaikki hoidot sit itse, ettet verotuloja kuluta
Keuhosyöpä tappaa yleensä nopeasti hoidoista huolimatta. Hoidot toki maksaa, mutta ne rahat säästyy moninkertaisesti, kun eläkettä ei tarvitse maksaa. Tupakoija ei ole mikään vapaamatkustaja, vaan yhteiskunnan tukipilari.
Vierailija kirjoitti:
Minä pääsin tupakasta eroon syömällä keksin tai suklaapatukan aina kun teki mieli tupakkaa. Olen lihonut 15 kiloa mutta mielestäni se on sen arvoistakin, minulla on uniapnea ja keuhkojeni täytyy olla terveet.
Naapurikin tukee tätä käytämällä minua kaupassa kun ei ole autoa enkä jaksa kävellä, kysyn vaan onko hänelle kaupalle asiaa ja haen herkkuni. Joskus pyydän että mennään Mäkkärin autokaistalle. Varmaan mielummin kuskaa minua herkkujen hakuun kuin haistelee tupakkaa !:)
Miten korvaat nuo kyydit? Vai lokkeiletko? Auton pitohan on kallista.
Miten savuton kykenee ajattelmaan että hänen oikeudet menee kaikkien muiden oikeusien edelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talossa, jossa asuu muita ihmisiä, tupakoitsijoille tulisi osoittaa paikka jos saa tupakoida niin ettei savu aiheuta häiriötä talon muille asukkaille. Niillä muilla on oltava oikeus tupakansavuttomaan hengitysilmaan.
Se oikeus toteutuu savuttomassa talossa. Niitä on nykyään jo valita asti.
Sama ulkoilmakonserteissa. Ei näytä auttavan edes se että oman seurueen ihmiset valittaa.
Taidanpa laittaa terassilämmittimen päälle ja polttamaan suuren sikarin. Naurattaa kuinka paljon terveet ihmiset uhriutuvat pienestä määrästä tupakansavua, joka on täysin vaaratonta.
minun parvekkeelleni ei tule autojen pakokaasuja. Sinne tuli aiemmin kyllä alakerran syöpäkääryleide polttamisesta levinneet myrkkykaasut. Ei tule enää. Ainoat terveyttäni häiritsevät hiukkaset nykyisin ovat keväiset siitepölyt ja pihapölyt. niistä pääsee aina eroon sateella.