En käsitä miten vielä vuonna 2023 tupakoitsijan oikeus tupakoida menee savuttomien oikeuksien edelle!
Ei vaan käy järkeen, että oikeus polttaa on tärkeämpi kuin muiden oikeus raittiiseen ilmaan. Suututtaa, kun uusi naapuri käy tunnin välein tupakalla ja kaikki savut nousee mun parvekkeen ovesta sisään. Ja asiasta ei voi edes valittaa, koska muiden hengitysilman pilaaminen on ihan sallittua!
Kommentit (265)
Ei varmaan ole läheskään ainoa asia mitä et käsitä.Keskity omaan elämääsi ja anna muiden elää omaansa
Totta. Sama kadulla, kaikki menevät kääre suussa ja takana tuleva saa tunkkaiset ilmat. Lenkillä etsitään raikasta ilmaa?
Aivan samaa mieltä! Kerrostalo jossa koneellinen poistoilmanvaihto on pahin mahdollinen: imee kaikki savut sisään suoraan ulkoa raitisilmaventtien kautta. Yök!
Hankala tilanne. Mä saan jostakin syystä teennäistä yskimistä ja mulkoilua, vaikka en edes polta parvekkeella vaan virallisella ja merkityllä tupakointipaikalla kerrostalomme pihassa. Pakkoko sinne tupakointipaikalle on tarkoituksella tuppautua vain sen tähden, että pääsee jeesustelemaan omalla paremmalla ihmisyydellään.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan ole läheskään ainoa asia mitä et käsitä.Keskity omaan elämääsi ja anna muiden elää omaansa
Nythän minä en voi elää omaani kuten haluan, vaan savuttaja määrää milloin voin pitää ovia ja ikkunoita auki..
Ap
Eikö tosta kannattaisi isännöitsijälle ilmoittaa, että tupakkapaikka siirrettäisiin muualle? Muistan edellisessä asunnossani että isännöitsijältä tuli tällaista viestiä kun uuden naapurin muutettua oli ilmestynyt tupakka-astia ulko-oven viereen vaikka "virallinen" paikka oli talon kulmassa :D
Vierailija kirjoitti:
Hankala tilanne. Mä saan jostakin syystä teennäistä yskimistä ja mulkoilua, vaikka en edes polta parvekkeella vaan virallisella ja merkityllä tupakointipaikalla kerrostalomme pihassa. Pakkoko sinne tupakointipaikalle on tarkoituksella tuppautua vain sen tähden, että pääsee jeesustelemaan omalla paremmalla ihmisyydellään.
Ja joo, tiedän että tupakanpoltto on epäterveellistä, vie kaikki rahat ja haisee tosi p*skalle. Ei kuitenkaan pitäisi olla kenenkään ongelma, jos mä ulkona tupakoin sallitussa paikassa mikä ei edes sijaitse ovien, ikkunoiden yms lähettyvillä. Ulkona tupakansavu haihtuu nopeasti pois eikä sen haistaminen parin sekunnin ajan sivullisen nenässä nostata keuhkosyöpäriskiä yhtään sen enempää kuin muunkaan saastan hengittäminen ulkoilmasta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tosta kannattaisi isännöitsijälle ilmoittaa, että tupakkapaikka siirrettäisiin muualle? Muistan edellisessä asunnossani että isännöitsijältä tuli tällaista viestiä kun uuden naapurin muutettua oli ilmestynyt tupakka-astia ulko-oven viereen vaikka "virallinen" paikka oli talon kulmassa :D
Polttaa omalla parvekkeellaan, ei millään virallisella tupakkapaikalla.
Ap
Tupakoitsijat ovat aggressiivisia ja lyhytpinnaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat ovat aggressiivisia ja lyhytpinnaisia.
Isäs oli kun sua teki
Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa, pahimmassa tapauksessa poltellaan öisin ja pilataan muidenkin unet.
Tupakoitsijat ei ymmärrä tai halua ymmärtää, miten karsea asia tuo on naapurille.
Mulla meni vuosia ketjupolttajan naapurissa ja lopulta ainoa vaihtoehto oli muuttaa savuttomaan taloon. Tuntuu nyt ihan uskomattomalta, kun voi OLLA omalla parvekkeella ja pitää ikkunaa auki. Olen jopa kuivattanut pyykkiä siellä. Aiemman asunnon parveke oli vaan suksivarastona :-(
Suosittelen lämpimästi muuttoa, jos se vaan on mahdollista.
Harmittava juttu. Kerrostalo asuminen vaan on yhteiseloa muiden kanssa ja joitakin asioita on siedettävä. Tai sitten säästettävä ja muutettava omakotitaloon missä ei naapureita lähettyvillä.
Mä muistan kun suunnilleen ekana yönä asunnossa, johon mulla oli vuoden soppari, heräsin siihen että koko asunto haisi jollekin tosi pistävälle mutta ei kuitenkaan tupakalle. Mutta siis jollekin tosi vahvalle. Onneksi oli vaan sen yhden yön, en tiedä millaisia vieraita jollain oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän minä en voi elää omaani kuten haluan, vaan savuttaja määrää milloin voin pitää ovia ja ikkunoita auki..
Ap
Jaxuhali
Vierailija kirjoitti:
Harmittava juttu. Kerrostalo asuminen vaan on yhteiseloa muiden kanssa ja joitakin asioita on siedettävä. Tai sitten säästettävä ja muutettava omakotitaloon missä ei naapureita lähettyvillä.
On täysin eri asia sietää esim. naapurin lapsen itkua tai koiran haukkua, kuin jatkuvaa tupakansavua joka aiheuttaa sen ettet voi helteellä edes tuulettaa! Kyllä raikkaan ilman pitäisi olla jokaisen perusoikeus.
Fiksut tupakoitsijat tämän ymmärtää ja menevät ulos kauemmas talosta polttamaan. Valitettavan harva tupakoitsija vaan on fiksu...
Oikiksessa aikanaan professori selitti suunnilleen seuraavaan tapaan: Yhteiskunnassa eläminen tarkoittaa väistämättä sitä, että ihmiset jonkin verran törmäävät toisiinsa, ja mikään sääntöjen järjestelmä ei voi poistaa kaikkia törmäyksiä. Siten yhteiskunnassa eläminen tarkoittaa, että jokaisen on siedettävä joku määrä yhteentörmäyksiä toisten kanssa. Kenenkään tahto ei tapahdu aina ja sellaisenaan.
Asia ei liittynyt erityisesti tupakointiin, vaan ihmisten yhteiseloon yleensä. Mielestäni se oli varsin hyvin sanottu.
Tuo asia pitää ymmärtää jo ennen kuin muuttaa taloon joka ei ole savuton. Turha kitistä enää sitten kun on kämpän valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joo, tiedän että tupakanpoltto on epäterveellistä, vie kaikki rahat ja haisee tosi p*skalle. Ei kuitenkaan pitäisi olla kenenkään ongelma, jos mä ulkona tupakoin sallitussa paikassa mikä ei edes sijaitse ovien, ikkunoiden yms lähettyvillä. Ulkona tupakansavu haihtuu nopeasti pois eikä sen haistaminen parin sekunnin ajan sivullisen nenässä nostata keuhkosyöpäriskiä yhtään sen enempää kuin muunkaan saastan hengittäminen ulkoilmasta.
Hyvä sinä, mutta vielä moni polttaa ovien vieressä, ikkunoiden alla jne.
Ja huom, on tupakansavulle allergisia, joten kyllä se pari sekuntia riittää että sairastuu loppupäiväksi.
Voi voi..