Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KESÄ PERUTTU! Lämpimiä säitä luvassa vasta elokuussa jos silloinkaan.

Vierailija
06.07.2023 |

Mutta päivä on jo silloin lyhyt, joten auringosta ei enää voi nauttia.

https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/3931179e-400e-4bfb-aad4-d9d21a47d…

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreetalle maanantaina kahdeksi viikoksi...en luota ikinä Suomen loma säähän..

Kreetalle kärsimään tappohelteestä ja UV säteilystä.

Vierailija
102/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesäkuun lomalla. Pari viikkoa oli viileää, pari viikkoa hellettä. Olen tyytyväinen. Töissä jaksaa nyt paremmin, kun ei ole liian kuuma. Eli tämä normaali kesäsää jatkukoon minun puolestani koko loppukesän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime päivät on ollut aika pilvisiä. Jos aurinkoa olisi edes näkynyt niin ei tämä +18 astetta tuntuisi niin surkealta. No sentäs sadetta kaivattiin ja sitä ainakin saatiin.

Vierailija
104/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoa pitää kesällä olla ja lämpöä. Suomalaiset muutenkin värjötellyt koko pitkän talven toppapuvuissaan ja odottanut kesää hartain aatoksin. Kyllä suomalaiset on kunnon helteet ansainnut. Ei viittis etelään matkustaa kesäsään takia, mutta ymmärrän niitä jotka niin tekee.

Vierailija
105/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuu oli maailman mittaushistoriasa kuumin ikinä. En kyllä lähtisi reissuun, siellä saattaa olla mitä tahansa hirmuista säätä.

Vierailija
106/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein sopiva keli 18-20 astetta. Helteet tukalia kun ei saa nukuttua. Tuskin nyt taukoomatta sataa kuitenkaan..

Vierailija
107/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sää on pukeutumiskysymys. Kesä on kesä ja loma on loma säästä huolimatta.

No ei todellakaan ole. Sateella ja kylmillä keleillä ihmiset kökkii sisätiloissa. Ei mitään kivaa hengailua terasseilla, puistoissa tai rannalla. Aivan eri fiilis.

Vierailija
108/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään muulla sää vaikuta mielialaan? Kyllä mulla mieliala on selkeesti parempi kun aurinko paistaa ja lämpöä 25. Valoa ja lämpöä ihminen tarvii eikä se tarkoita välttämättä hurjia helteitä. Ei ihme, että Suomessa voidaan huonosti, kun säät on mitä on suurimman osan vuodesta.

Vierailija
109/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa nämä pilviset päivät ja illat. Mistään auringonlaskuista ei tietoakaan kun taivas paksussa pilvessä ja vähän väliä vielä sataa. Kaupan päälle vielä itikat.

Vierailija
110/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa, ettei tule taas sitä viikkojen helleputkea. Mahtavaa. Tätä toivoin.

Vierailija
111/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kesäkuu oli seksihellettä ja käristyskupolia, kyllä nyt saakin sataa.

Vierailija
112/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miksi meitä lämpöä kaipaavia haukutaan? Olisihan se kiva, jos edes pari kuukautta vuodesta olisi aurinkoa, lämpöä ja myös sadetta sopivassa suhteessa. Mutta nyt on satanut ja ollut kylmää melkein koko kesän, vain pari hellepäivää oli viime viikolla. Tämä ei ole luonnollekaan hyväksi.

Tiedätkö sinä edes kuka tai mikä nämä säät on "valikoinut"? Se on kuule se luonto ihan itse. Luonto on muutakin kuin eläimet ja kasvit.

Yläkerran Herra. Hän säät ja ilmat säätää.

Vierailija
113/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että elokuussa ennuste muuttuu uudestaan eikä helteitä ole luvassa silloinkaan

Mihin niitä helteitä tarvitaan? Joka haluaa helteessä olla, sitä hellettä kyllä löytyy, kun menee Suomesta vähän etelämmäksi.

Minä ja kasvini olemme ihan tyytyväisiä, jos helteitä ei tänä kesänä enää tule.

Ja minua kiinnostaa missä päin Suomea kesäkuu ei ollut helteinen ? Lapissa ? mutta muualla ?

Helsingissä ei ollut helteitä. Vähän lämpimämpää vain parina hassuna päivänä.

Vierailija
114/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuu on paras lomakuukausi. Usein silloin on lämmintä ja mikä parasta, koululaiset ja heidän perheensä jo arjessa kiinni eli kaikkialla on väljempää.

Tykkään itse helteistä, mutta Suomen viileä kesä ei haittaa, koska matkustan joka vuosi. Ja itse asiassa ainakaan täällä Helsingissä ei edes ole kovin surkea sää yleensä kesäisin. Pitkälle syksyyn on usein suht lämpöisiä päiviä.

Vierailija
115/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On meitä, jotka ei kärsi kuumuudesta vaan sietävät sitä keskivertoa paremmin. Minä kuulun heihin, jotka nauttii helteistä. En juurikaan hikoile enkä koe oloani tukalaksi. UV-säteilyltä on helppo suojautua esim.pellavavaatetuksella.

-eri

Vierailija
116/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuu on paras lomakuukausi. Usein silloin on lämmintä ja mikä parasta, koululaiset ja heidän perheensä jo arjessa kiinni eli kaikkialla on väljempää.

Tykkään itse helteistä, mutta Suomen viileä kesä ei haittaa, koska matkustan joka vuosi. Ja itse asiassa ainakaan täällä Helsingissä ei edes ole kovin surkea sää yleensä kesäisin. Pitkälle syksyyn on usein suht lämpöisiä päiviä.

Joo, on kyllä ok. Ainut miinus on, että alkukesän heleän vihreä on täysin mennyttä tietysti ja myös yöt ovat pimeitä. asioita, joita itse kesässä eniten rakastan. Mutta moni tietysti tykkää myös noista.

Vierailija
117/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sää on pukeutumiskysymys. Kesä on kesä ja loma on loma säästä huolimatta.

No ei todellakaan ole. Sateella ja kylmillä keleillä ihmiset kökkii sisätiloissa. Ei mitään kivaa hengailua terasseilla, puistoissa tai rannalla. Aivan eri fiilis.

Olisi edes se 22-25 astetta niin tuntuidi kesälle ja olisi kiva mennä joka paikkaan ihanissa kesävaatteissa

Vierailija
118/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On meitä, jotka ei kärsi kuumuudesta vaan sietävät sitä keskivertoa paremmin. Minä kuulun heihin, jotka nauttii helteistä. En juurikaan hikoile enkä koe oloani tukalaksi. UV-säteilyltä on helppo suojautua esim.pellavavaatetuksella.

-eri

Ja varmasti myös heitä, jotka nauttii Kreikan kuivuudesta, siellä paljon  kellastuu jo alkukesästä. 

Vierailija
119/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkuu oli maailman mittaushistoriasa kuumin ikinä. En kyllä lähtisi reissuun, siellä saattaa olla mitä tahansa hirmuista säätä.

Olin vastikään Costa del solilla. Lämpötilat pysytteli hyvin maltillisina koko ajan, n.26-28 astetta. Kahtena päivänä satoi.

Vierailija
120/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saadaan kylmä kesä ja kunnon katovuodet. Saadaan kotimaisen ruuan hinta nousemaan ja kun yhteiskunta/ uusi hallitus jakaa loisille vähemmmän rahaa. Saa loiset nähdä nälkää ja "parhaat" pääsee ikuiseen viileään uneen hautausmaan nurmen alle. Päästään saata* loisista eroon!!!

Ps. onneksi ei tullut hiki kesällä