Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄ PERUTTU! Lämpimiä säitä luvassa vasta elokuussa jos silloinkaan.

Vierailija
06.07.2023 |

Mutta päivä on jo silloin lyhyt, joten auringosta ei enää voi nauttia.

https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/3931179e-400e-4bfb-aad4-d9d21a47d…

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kesä on tämä aika vuodesta, kun ulkona on vihreää. Kesä on peruttu niinä vuosina, kun kaikki helteessä kärventyy kellanruskeaksi.

Vierailija
82/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miksi meitä lämpöä kaipaavia haukutaan? Olisihan se kiva, jos edes pari kuukautta vuodesta olisi aurinkoa, lämpöä ja myös sadetta sopivassa suhteessa. Mutta nyt on satanut ja ollut kylmää melkein koko kesän, vain pari hellepäivää oli viime viikolla. Tämä ei ole luonnollekaan hyväksi.

Missä päin on ollut noin vähän helteitä? Jossain pohjoisessa? Täällä Turussa oli kesäkuussa yhteensä 12 päivää 25-29 astetta, niistä 8 päivää putkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miksi meitä lämpöä kaipaavia haukutaan? Olisihan se kiva, jos edes pari kuukautta vuodesta olisi aurinkoa, lämpöä ja myös sadetta sopivassa suhteessa. Mutta nyt on satanut ja ollut kylmää melkein koko kesän, vain pari hellepäivää oli viime viikolla. Tämä ei ole luonnollekaan hyväksi.

Tiedätkö sinä edes kuka tai mikä nämä säät on "valikoinut"? Se on kuule se luonto ihan itse. Luonto on muutakin kuin eläimet ja kasvit.

Vierailija
84/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin lämpöennätyksiin saattaa olla syytä sillä että monikin lämmönmittauspiste sijaitsee kaupunkialueella. Ymmärtäähän sen että kaupunki on hieman lämpimämpi mitä ympäröivä maaseutu..

Eli vaikka saisimme joka vuosi virallisen lämpöennätyksen, niin kannattaa hieman varauksella niihin suhtautua.

Vierailija
85/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että elokuussa ennuste muuttuu uudestaan eikä helteitä ole luvassa silloinkaan

Vierailija
86/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvat helteet nimenomaan eivät ole luonnolle hyväksi, eikä varsinkaan jatkuva kuivuus. Kesäkuu oli todella kuiva ja alkukkuta lukuun ottamatta myös tosi lämmin. Nämä viime päivien sateet ovat tehneet luonnolle todella hyvää.

Vierailija
87/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hauku lämpöä kaipaavia, vaan ihmettelen ihan aidosti, miksi joku lämpöä kaipaava asuu täällä pohjoisessa. Kun suurin osa maapallon asuinkelpoisesta alueesta on lämpimämpää kuin Suomi.

Vierailija
88/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihin lämpöennätyksiin saattaa olla syytä sillä että monikin lämmönmittauspiste sijaitsee kaupunkialueella. Ymmärtäähän sen että kaupunki on hieman lämpimämpi mitä ympäröivä maaseutu..

Eli vaikka saisimme joka vuosi virallisen lämpöennätyksen, niin kannattaa hieman varauksella niihin suhtautua.

Mittauspisteet ovat kyllä vuodesta toiseen yleensä samat. Joten kyllä niissä yleiset trendit ihan luotettavasti näkyvät.

Vierailija
89/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei ole elokuussa iltaisin valoisaa? Haloo, elokuun alussa on ihan yhtä valoisaa kuin vaikkapa toukokuun loppuviikoilla, eli täysi kesä.

https://www.paivyri.fi/index.php?dt=1691269200&ref=6&id=

Katsele tuolta. Elokuun 1. päivä aurinko nousee Turussa 5.06 ja laskee 22.08. Valoista aikaa on siis yli 17h vuorokaudesta!

Mitä viileään heinäkuuhun tulee, niin ihanaa! Johan sitä hellettä olikin liikaakin. Sopivat kesäkelit mahdollistavat jaksamisen ja tekemisen, ei tarvitse korventua läkähdyksiin.

Vierailija
90/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että elokuussa ennuste muuttuu uudestaan eikä helteitä ole luvassa silloinkaan

Mihin niitä helteitä tarvitaan? Joka haluaa helteessä olla, sitä hellettä kyllä löytyy, kun menee Suomesta vähän etelämmäksi.

Minä ja kasvini olemme ihan tyytyväisiä, jos helteitä ei tänä kesänä enää tule.

Vierailija
91/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hauku lämpöä kaipaavia, vaan ihmettelen ihan aidosti, miksi joku lämpöä kaipaava asuu täällä pohjoisessa. Kun suurin osa maapallon asuinkelpoisesta alueesta on lämpimämpää kuin Suomi.

Asun niin etelässä kuin Suomessa voi! Silti suren tätä säätä ja olen kateellinen eteläeurooppalaisille.

😥

Vierailija
92/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kreetalle maanantaina kahdeksi viikoksi...en luota ikinä Suomen loma säähän..

Kreetalla on nyt jo aivan liian kuuma, sen vuoksi etelänlomat kannattaa tehdä viimeistään kesäkuussa.

Kuuma....30..35 astetta meren rannalla. Käy minulle oikein hyvin rantatuolin, varjon ja kylman juoman kanssa.

Mökillä voi pelata vaikka mölkkyä kaatosateessa ja tuulessa

No jos haluaa viettää elämänsä rantatuolissa maaten... Mun puolesta sinänsä sama, mistä kukin nauttii, mutta ehkä vähän harmittaa ilmaston, luonnon ja tulevien ihmissukupolvien kannalta tämmöiset "Kreetalle lentelijät"...

No jos haluaa viettää mökillä vesisateessa mölkkyä pelaten...Mun puolesta sinänsä sama, mistä kukin nauttii..

Vierailija
93/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpäs muutakaan. Korot nousee, ulkomaanmatkat on älyttömän kalliita, ruoka kallista, rahat loppu ja nyt Suomessakaan ei rannalle pääse. Hyviä lomia vaan kaikille.

Vierailija
94/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pari edellistä kesää meni ihan täysin piloille sen jatkuvan kuumuuden takia. Töiden lisäksi ei jaksanut yhtään mitään muuta, pelkkää velttoa nuutunutta oleilua koko kesän. Nyt on ollut paljon paremmat säät, vaikka kesäkuussa sen kolmen viikon kuumuuden aikana ehti jo huolestua, että taasko tästä tulee samanlainen lämpöhelvetti. Mutta ei onneksi, nyt näyttää tuleva sää just hyvältä. Ihanaa, aktiivinen kesä pitkästä aikaa!

Vierailija
95/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni työkaverit olivat vähän naljailleet, kun jäi kesäkuun eka lomalle ( tuolloin tuli rakeita ja lunta)

Koko kesäkuun loman vietti lämmössä. 

Vierailija
96/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kreetalla on nyt jo aivan liian kuuma, sen vuoksi etelänlomat kannattaa tehdä viimeistään kesäkuussa.

Kuuma....30..35 astetta meren rannalla. Käy minulle oikein hyvin rantatuolin, varjon ja kylman juoman kanssa.

No jos haluaa viettää elämänsä rantatuolissa maaten... Mun puolesta sinänsä sama, mistä kukin nauttii, mutta ehkä vähän harmittaa ilmaston, luonnon ja tulevien ihmissukupolvien kannalta tämmöiset "Kreetalle lentelijät"...

No jos haluaa viettää mökillä vesisateessa mölkkyä pelaten...Mun puolesta sinänsä sama, mistä kukin nauttii..

mölkky on ihan tyhmä peli muutenkin, helteessäkin.

Mutta jokainen suomalainen varmaan tajuaa, että jos takuulämpöä lomalle kaipaa, hakeutuu osaksi lomasta pois Suomesta. Ja on paljon heitä, jotka ei mitään takuulämpöä edes kaipaa.

Vierailija
97/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mökkiä, enkä juurikaan pelaa mölkkyä. :) Nautin luonnosta, luonnossa liikkumisesta eri tavoin, lenkkeilystä ja pyöräilystä, puutarhasta. Kaikenlaisesta aktiivisesta tekemisestä. Sataa kyllä voisi säännöllisemmin ja enemmän. Kuivaa on ollut.

Vierailija
98/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosteusprosentti on nyt 92, pyykit ei kuivu, aamulla herää kosteisiin lakanoihin. Ennemmin kuiva ja kuuma kuin sademetsä matalammalla lämpötilalla.

Missä oikein asut? Minulla näyttää kosteusprosentti 65.

Vierailija
99/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin niitä helteitä tarvitaan? Joka haluaa helteessä olla, sitä hellettä kyllä löytyy, kun menee Suomesta vähän etelämmäksi.

Minä ja kasvini olemme ihan tyytyväisiä, jos helteitä ei tänä kesänä enää tule.

Ja minua kiinnostaa missä päin Suomea kesäkuu ei ollut helteinen ? Lapissa ? mutta muualla ?

Vierailija
100/144 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kesä on tämä aika vuodesta, kun ulkona on vihreää. Kesä on peruttu niinä vuosina, kun kaikki helteessä kärventyy kellanruskeaksi.

Naulan kantaan! Alkoi jo näyttää taas todella pahalta, mutta onneksi vihdoin saatiin sadetta, tuota luonnon eliksiiriä. Ehkä joku nauttii ruskeasta ja keltaisesta, kuivasta luonnosta, mutta kyllä vihreän eri sävyt omaa silmääni miellyttävät enemmän. Jaksaa muutenkin paremmin touhuta. Helleputkissa ainakin itselläni katoaa kaikki energia tyystin. Mutta meitä on joka junaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän