Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄ PERUTTU! Lämpimiä säitä luvassa vasta elokuussa jos silloinkaan.

Vierailija
06.07.2023 |

Mutta päivä on jo silloin lyhyt, joten auringosta ei enää voi nauttia.

https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/3931179e-400e-4bfb-aad4-d9d21a47d…

Kommentit (144)

Vierailija
141/144 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Kuka niitä kuumia ilmoja edes kaipaa. +17 astetta on oikein hyvä.

Minä kaipaan, ja siksi pelaankin aina varman päälle, ja varaan parin viikon matkan etelään. Tänä kesänä Mallorcalle. Suomi on parhaimmillaan ihanjees, mutta tässä se taas kerran nähdään, että luottaa ei voi ollenkaan.

Etelässä ihan liian kuuma heinäkuussa. Me käydään aina joko ihan alkukesästä tai sit syyskuun puolella. Usein pidän kesäloman touko-kesäkuussa.

Vierailija
142/144 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme suomalaisia nykyään vaivaa kun valitetaan siitä, että kesällä on lämmintä? Kun muistelen lapsuuttani ympärillä, niin silloinkin oli lämpimiä kesiä paljon, mutta en muista, että aikuiset ois juuri valittaneet jos oli hellettä. Ylipaino ja masennuslääkkeetkö syynä, ettei pärjää kesäsäässä?

No mä taas muistan, että omassa lapsuudessa 80-luvun lopulla ja ysärin alussa kesäisin oli kyllä lämpimiä kelejä, muttei mitään viikkojen mittaisia jäätäviä käristyskupoleita. Välillä satoikin ja oli viileämpää, mikä on normaalia Suomen kesää. Tiedän, ettei nämä muistikuvat ole mitään romantisoituja mielikuvia, sillä meillä tehtiin tuolloin heinää seipäille ja sitä määrittivät suurelta osin säät.

Toki talvetkin ovat nykypäivänä täysin erilaisia kuin omassa lapsuudessa. Niissä muutoksen näkee vielä paljon selvemmin kuin kesäsäissä.

Ilmastonmuutos vaikuttaa niin, että tietty säätyyppi "lukkiutuu" helposti paikalleen. Siitä on ollut uutisissa yms. Juurikin tuosta johtuvat pitkät "käristyskupolit" ja toisaalta jos sattuu viileä kesä, voi "huono" kesäsää jatkua pitkään.  Normaali säävaihtelu puuttuu. Trendi kuitenkin on ollut, että helleputket yleistyvät, eivät niinkään viileät kesät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/144 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinivalkoisin siivin lämpimään! Sain juuri kämpän myytyä, muutto pienempään, jää rahaa eli messevä loma!

Kivaa veronmaksajien sponsoroimaa kyytiä. Kiitos kaikille.

Vierailija
144/144 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just on sopivat kesäsäät.

Kuka ihme nauttii 30+ asteista, hyi olkoon.

Esimerkiksi minä. Ja ennen kuin sanot, että enkö yhtään ajattele raskaan työn raatajia helteiden armoilla: olen yksi heistä. Ja vaikka 30+ on tarpeettoman lämmin niihin hommiin, silti aina mielummin vähän liian lämmin kuin epämiellyttävän kylmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan