Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia kirjoja 10v. lukee?

11.12.2006 |

Pitäisi ostaa 10v. kummitytölle jotakin kivaa lukemista mutta tajusin ettei ole hajuakaan minkälaisia kirjoja tuon ikäinen lukee? Satuja? Jos ei niin mitä.. ja kuinka paljon sivuja? Olen ihan kuutamolla... auttakee :)

Kiitos!

@nniina

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehottaisin kysymään lapsen vanhemmilta.;o) Kun juttu on niin, että jos tyttö on lukutoukka, niin on voinut lukea jo liki kaiken mahdollisen, mikä tulee mieleen, jos taas ei, niin pitäisi valita harkitummin (ja lukemaan houkutellen). Ja riippuu muutenkin tyypistä: onko hevoshullu, varhaisteini vaiko romantikko? ;-) Viimeiseen katergoriaan kuuluva kun saattaisi tykätä jopa klassikoista kuten L.M. Montgomerystä tms. Sitten taas saattaa hyvinkin tykätä Potter-tyyppisistä jutuista ja niitähän riittää nykyisin joka lähtöön. Nyt on tulossa elokuvateattereihin Eragon - se voisi olla kiva lukea ennen kuin katsoo elokuvan? Tosin leffa taitaa olla K-11, mutta kumminkin.

Mulla esim. on lukutoukan sorttinen 11v poika, joka on lukenut mm. kaikki Potterit ties kuinka moneen kertaan, Hobitin, Tarun Sormusten herrasta ja ties mitä muuta samankaltaista. Lukee ihan mitä vaan, mitä annat käteen: Eemelit ja Pepit menee ties kuinka monennen kerran uusintoina siinä kuin Eläinten vallankumouskin! Jouluksi annan Kolme muskettisoturia - onpahan jotain, mitä ei vielä ole lukenut ja on paksu kirja, joista tykkää - mitä paksumpi sen parempi.;-)

Mutta sitten taas mulla on 8v poika, joka alkaa vasta pikkuhiljaa heräillä lukemiseen. On osannut lukea 5-vuotiaasta, mutta ei ole ollut asiasta järin innostunut. Vasta nyt on alkanut tosissaan tutkia kirjahyllyä, josta on poiminut mm. Roald Dahleja ym.

Tarkoitan vain sitä, että me ihmiset ollaan niin kovin erilaisia ja etenkin tossa iässä toiset on tosiaan liki varhaisteinejä:-( kun toiset vielä tykkää saduista ja prinsessoista. Onnea kuitenkin etsinnöille - ja onnittelut lahjavalinnasta! Kirja on AINA arvokas ja hyvä lahja! :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä