Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi syödä yhtään herkkuja!

Vierailija
13.09.2025 |

En voi syödä yhtään herkkuja tai lihon heti. Todellä ärsyttävää, kun kaikki suklaat, sipsit ja keksit on pannassa, koska muuten näen sen nopeasti vyötärölläni. Lasi viiniä olisi myös kivaa nauttia silloin tällöin, mutta pitää unohtaa sekin. Olen mielestäni ihan aktiivinenkin, käyn lenkeillä ja jumppaan, mutta päivän kaloriannos kokoisellani ja ikäiselläni naisella on niin pieni, ettei mitään  "ylimääräistä" voi syödä. Eli joko elän loppuelämäni lähes herkuitta tai hyväksyn sen, että tulen pyöristymään. Muita samanlaisia? Vinkkejä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala elämään

Vierailija
2/18 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista jos elämä on yhtä painon vahtimista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätän välillä välipalan väliin ja otan illalla tilalle lasin viiniä. Voi myös syödä kevyemmän lounaan ja siihen jotain jälkiruokaa päälle. Kokonaisuus ratkaisee pidemmän päälle

Vierailija
4/18 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, tosi outoa. Kesälomalla otin 3 viikkoa vähän rennommin ja lihoin 8 kiloa. Enkä juonut alkoholia kuin kerran, eli ihan vaan silloin tällöin syödystä sokerista. Aika aunuksesta että muille ei käy näin!!

Vierailija
5/18 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkin olen herkkä nostamaan herkuista painoa. En voi syödä niitä kovinkaan usein. Tosin en pide kekseistä tai karkeita yms, vaan mulle herkkua on hamppari ja jne. Vaikka kalorit ei menisi edes yli turpoan silti paljon. 

Mutta toiset ovat helpompia lihomaan kuin toiset. Mutta silti minulle tulee sellainen kuva, että olisitko jo syömishäiriöinen? Jos tosiaan yhdestä viinilasista koet lihovasi. 

Vierailija
6/18 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän herkkujen tarvitse olla jotain epäterveellistä. Itselleni marinoidut kasvikset ja hedelmäsalaatti on suurinta herkkua. 

Vierailija
7/18 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkin olen herkkä nostamaan herkuista painoa. En voi syödä niitä kovinkaan usein. Tosin en pide kekseistä tai karkeita yms, vaan mulle herkkua on hamppari ja jne. Vaikka kalorit ei menisi edes yli turpoan silti paljon. 

Mutta toiset ovat helpompia lihomaan kuin toiset. Mutta silti minulle tulee sellainen kuva, että olisitko jo syömishäiriöinen? Jos tosiaan yhdestä viinilasista koet lihovasi. 

En nyt itseäni syömishäiriöiseksi kutsuisi, mutta ehkä on helpompi pitää itsensä kurissa, kun kaikki herkut on pannassa eli ikäänkuin "herkkulakko". Muuten jos lipsuu eli ottaa vaikka sitä viiniä, voi ehkä helpommin lipsua muidenkin herkkujen suhteen. Yritän siis laihduttaa paria kiloa ja vaikeaa on.

Vierailija
8/18 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt itseäni syömishäiriöiseksi kutsuisi, mutta ehkä on helpompi pitää itsensä kurissa, kun kaikki herkut on pannassa eli ikäänkuin "herkkulakko". Muuten jos lipsuu eli ottaa vaikka sitä viiniä, voi ehkä helpommin lipsua muidenkin herkkujen suhteen. Yritän siis laihduttaa paria kiloa ja vaikeaa on.

Onko sulla mitään tarvetta laihduttaa sitä paria kiloa? Kuulostaa äkkiseltään, että ei, koska jos sulla olisi ylipainoa, niin tuskin tavoittelet kahden kilon laihduttamista. Oikeastaan tuo tavoite lisää minun ajatusta siitä, ettetkö oikeasti ole syömishäiriöinen? Ja joo ymmärrän, että rajaat pois kaikki, siksi, että et söisi mahdottomasti, mutta eikö sekin vähän paljasta, että joku sinun syömisessä on pielessä. 

Vierailija
9/18 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinpa syödä edes tavallista ruokaa lihomatta...! Kiinteää ruokaa voin syödä maksimissaan kahdesti viikossa, muut päivät menevät smoothieiden voimalla. Silti olen kooltani miekkavalaan luokkaa. Tämän enempää ei itseään voi vihata.

Olen pahoillani puolestasi, ap - sinun ja kaikkien, jotka tuntevat samoin!

N32

Vierailija
10/18 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin tuttua ja niin sietämättömän ärsyttävää! Tasan eivät käy onnen lahjat tässä asiassa, vaikka monet sitkeästi väittävät, että kaikkien keho toimii identtisesti. Ei muuten toimi.

Vierailija
11/18 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, tosi outoa. Kesälomalla otin 3 viikkoa vähän rennommin ja lihoin 8 kiloa. Enkä juonut alkoholia kuin kerran, eli ihan vaan silloin tällöin syödystä sokerista. Aika aunuksesta että muille ei käy näin!!

Kolmessa viikossa 8 kiloa lisää? Minulla tuohon lihomismäärään meni 15 vuotta!

Vierailija
12/18 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmessa viikossa 8 kiloa lisää? Minulla tuohon lihomismäärään meni 15 vuotta!

Sehän tässä onkin, kun ihmiset ovat aivan erilaisia! Josko vihdoin opittaisiin, ettei syyllistäminen johda mihinkään.

Vierailija
13/18 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisinpa syödä edes tavallista ruokaa lihomatta...! Kiinteää ruokaa voin syödä maksimissaan kahdesti viikossa, muut päivät menevät smoothieiden voimalla. Silti olen kooltani miekkavalaan luokkaa. Tämän enempää ei itseään voi vihata.

N32

Valehtelet.

Vierailija
14/18 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän herkkujen tarvitse olla jotain epäterveellistä. Itselleni marinoidut kasvikset ja hedelmäsalaatti on suurinta herkkua. 

Herkku-sana on ihan väärässä yhteydessä noiden rehujen kohdalla!

Vierailija
15/18 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N32

Täällä toinen joka lihoaa herkästi, mutta sinuna menisin kyllä lääkäriin, nyt on jotain pahasti pielessä. Ainakin sinulla on todennäköisesti useita ravintoainepuutoksia. Tuo tilanne ei kyllä kuulosta ollenkaan normaalilta. 

Vierailija
16/18 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N32

Täällä toinen joka lihoaa herkästi, mutta sinuna menisin kyllä lääkäriin, nyt on jotain pahasti pielessä. Ainakin sinulla on todennäköisesti useita ravintoainepuutoksia. Tuo tilanne ei kyllä kuulosta ollenkaan normaalilta. 

Olen menossa endokrinologille tutkimuksiin osteoporoosin takia, saa nähdä, löytyykö samalla jotakin muuta. Hävettää mennä, eihän tällaista kukaan lääkäri usko...

Vierailija
17/18 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N32

Valehtelet.

Kunpa valehtelisinkin.

Mutta tämä nyt ei koske ap:n ongelmaa, kunhan tarjosin sympatiaa ja vertaistukea.

Vierailija
18/18 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koko aikuisikäni 48- kiloinen. Kun vaihdevuodet alkoivat, muuttui ainernvaihdunta täysin! Olin hyvin pieniruokainen, kaloreita tuli päivässä all 1000 reilusti, en vsin pidä ruuasta tai syömisestä. Nyt vaihdevuosissa paino pyrkii nousemasn samalla määrällä, varsinkin vatsaan ja rintoihin kertyy massaa. Samalla tavalla syön ja liikun. Aika paha tuosta määrästä ruokaa edes vähän.olen kyllä yrittänyt, mutta nuo rinnat ja vatsa pysyy. Näin se elämä muuttuu iän myötä, pitää vain hyväksyä. Harmittaa kyllä kun pitää ostaa uusia tukevialiivejä ja puseroita, kun eivät rinnan kohdalta enää mene kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi