Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joskus sairastunut ruokamyrkytykseen?

Vierailija
06.07.2023 |

Mistä tietää että on ruokamyrkytys eikä jokin muu?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen vatsatauti ei saa toivomaan kuolemaa.

Kyllä noro voi olla tosi raju! Kestää helposti pari päivää, kuumetta, ripulia, päänsärkyä, oksentamista.

Vierailija
22/38 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena olin saanut pääsiäisenä suklaamunan joka syödessä maistui jotenkin tunkkaiselle ja eltaantuneelle, mutta koska olin nössö, en kehdannut sanoa vaan söin. Yöllä sitten heräsin kun mahassa velloi ja väänsin ripulia seuraavan päivän, oli myös oksettavaa oloa mutta ylös ei sentään tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei pidä sekoittaa tavanomaiseen turistiripuliin joka johtuu erilaisesta bakteerikannasta. Oli hassua kun pari viikkoa Karibialla tuli kakka nestemäisenä ilman mitään muita oireita tai kipuja. Heti Suomen kamaralla sitten kiinteytyi.

Vierailija
24/38 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamyrkytys voi ns. käynnistyä myöhemminkin.

Söin aikoinaan ulkomailla ravintolassa annoksen, joka hiukan maistui jotenkin oudolle.

Mitään hämminkiä ei kuitenkaan tullut, sen päivän puolella.

Vaan auta armias seuraavana aamuna, kun otin vähän palasta! Kai se jokin pöpö mikä lie oli jäänyt kyttäämään suolenmutkaan uutta ravintoa, ja siitä alkoi sellainen show, että ihka oikeasti luulin kuolevani. Jossakin kohtaa taisin jopa toivoa sitä. Viiden tunnin käsittämätön helvetti: ryömin vessaan molemmin päin, janotti, ei pysynyt vesi sisällä, hirveä hiki, järjetön palellus, aivan poikki, joka paikkaan koski.

Pahinta, mitä valehtelematta olen eläessäni kokenut.

Toisella kertaa alkoi noin parin tunnin päästä ruokailusta. Olin yksin ulkomailla ja siirtymässä maasta A maahan B, ja tilanne olisi eskaloitunut katastrofiksi ilman erästä herraa, joka näki, että nyt on huono juttu. Järjesti minulle vessan, jossa oksensin kuin viimeistä päivää, ja sitten kun kömmin sieltä lähtöjäänkin pskaisesta ksiloukosta raatona takaisin, herra pakotti minut juomaan paikallista yrttiteetä. Herra sai minut sen verran toipumaan, että pääsin aikomaani kyytiin. Herra tiedotti myös kuskille, että sairas, pidäpä silmällä.

Pääsin perille. Matkasta en muista mitään. Henkitoreissa kävi passistarkastus jossain välissä.

Vierailija
25/38 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaantunen lihan voi yleensä maistaa. Nimim. kerran ruokamyrkytys oudonmakuisesta leikkeleestä.

Vierailija
26/38 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli niin rajua - molemmista päistä tuli - ja kovaa.

Siitä tiesin.

Nim. ei enää koskaan erääseen ravintolaan Turussa

Mikä ravintola

Asun Turussa

Teerenpeli

Vierailija
27/38 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jopa 2 kertaa. Molemmilla kerroilla tuntui, että kuolema korjaa. Sen verran ikävä se on. Koko ajan saa olla oksentamassa kaiken ulos. Toinen tuli pilaantuneesta lohesta lohikeitossa, toinen pilaantuneista katkaravuista.

Itse vedin kerran kesäkuumalla buffetissa äyriäispastaa. Hitto sentään kun kuolema iski illalla ja tavaraa tuli molemmista päistä. :D

Vierailija
28/38 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut ruokamyrkytystä mutta pari kertaa olen reagoinut lääkkeisiin niin rajusti että päädyin lääkärin tarkkailuun ja lääkettä annettiin suuhun ja suoneen.

Vierailija
29/38 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Söin erityisesti minun erityisruokavalioni takia tehtyä ruokaa pikkujouluissa. Muut selvisivät pitopalvelun tarjoiluista ilman ongelmia, minun gluteeniton annokseni sen sijaan aiheutti järkyttävän oksennus/ripulitaudin, joka alkoi täysin yllättäen pari tuntia aterian jälkeen ja loppui, kun kroppa oli kääntänyt itsensä nurin.

Vierailija
30/38 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantilaisen pubin ruoasta Lontoossa. Kävin mieheni ja serkkuni kanssa syömässä alkuillasta, vatsanväänteet iski aamuyöllä neljän maissa. Oksennusta ja ja ripulia kesti ne aamun tunnit. Seuraavana päivänä selvisi, että serkulla oli ollut sama tuska, eli eiköhän syy ollut melko selvä.

Vierailija
31/38 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 🤜

Vierailija
32/38 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole 🤜

Siis 🤜🌳

Vierailija
33/38 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää kun kouristelee ja on kauhean huono olo.  Kypsennä kaikki hyvin.  

Vierailija
34/38 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli niin rajua - molemmista päistä tuli - ja kovaa.

Siitä tiesin.

Nim. ei enää koskaan erääseen ravintolaan Turussa

Ollaankohan oltu samassa ravintolassa? Ei todellakaan enää siihen ravintolaan.

Vierailija
35/38 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa. Kana oli raakaa, jouduin sairaalaan tiputukseen. Ihan hirvee kokemus.

Vierailija
36/38 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin sushista sain kerran kohtalaisen ikävän ruokamyrkytyksen. Pöntöllä piti istua sanko käsissä. Kumma kyllä se helpotti melko nopeasti siihen nähden, että huonosti käsitellystä riisistä voi kuulemma sairastua todella pahasti. Ehkä ongelma oli sillä kertaa kalassa.

Vierailija
37/38 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sairastuin ulkomailla asuessa ja olipa kauhea kokemus. Siinä menee todella nopeasti huonoon kuntoon kun tavaraa lentää ulos molemmista päistä, mikään ei pysy sisällä ja nestehukka iskee. Se janontunne oli ihan sietämätön, ja tietenkään ei voinut juoda mitään. Itse sain myrkytyksen hedelmistä. 

Jos haluaa pelata varman päälle ulkomailla matkustaessa, niin oikeasti turvallisin vaihtoehto on syödä jossain mäkkärissä tai burger kingissä. Se on sitä samaa prosessoitua paskaa joka maassa, joten ei pitäisi tulla mitään yllätyksiä vastaan.

Vierailija
38/38 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, lomareissulla Välimeren rannalla. Satuin olemaan ravintolassa, kun se iski ja istuin pöntöllä ja samalla oksensin lavuaarin tukkoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi