Miten vihjata miehelle, että mökin laiturin päähän pitäisi saada portaat?
Kommentit (150)
Ap kysyi, miten VIHJATA. Kukaan ei siihen vastannut :)
Mitä jos kokeilisit suoraan puhumista? Tiiän, shokeeraavaa
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyi, miten VIHJATA. Kukaan ei siihen vastannut :)
lue vastaus 20
Päivittele kuinka komeat portaat mökkinaapuri Hannu on asentanut laituriinsa. Kyllä siinä sellainen peniskateus iskee että saat portaiden lisäksi kokonaan uuden laiturin ja kaupanpäälle hyppytornin.
Hienovaraisesti vihjaamalla. Esimerkiksi näin: Etkö vi tun pässi saa edes yksiä portaita laitettua?!
Kysy mieheltä, että oletko huomannut laiturissa jotain vikaa. Mies on ihmeissään, että mitä vikaa siinä on, ei hän ole huomannut. Tiuskaise, että no onpa. Älä kuitenkaan missään nimessä kerro, että haluat portaat. Suutu ja pidä mykkäkoulua kaksi viikkoa. Laiturikaupan ohi kulkiessanne vihjaa, että onpa komeat portaat. Mies ei vieläkään tajua, joten mökötä koko kesä. Ensi kesänä sitten sama uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot meihelle, että käydäänpäs hankkimassa laiturin päähän portaat ja asennetaan ne. Yhdessä haette (tai katsotte netistä ja tilaatte) ja myös asennatte. Simppeli homma - tai sitten voit tehdä sen ihan yksin. Vihajiluista seuraa vaan pahaa mieltä kummallekin...mies ei välttämättä tajua ja sinä sitten kiukuttelet.
Yhdessä? Miksi miehen pitäisi osallistua projektiin joka on jotain sellaista jota nainen tahtoo?
Koska yleensä parisuhteessa on hyvä tehdä asioita yhdessä. Ja ainakin parempi kuin vihjailla tai käskeä josta ei seuraa mitään hyvää. Ja ehkäpä tässä kyseinen nainen ei vain osaa, koska alunperinkin kysmys oli miten saada mies tekemään jotain. Laituri ja portaat on kuitenkin aika yhteinen asia. Vai pitäisikö naisen sitten kieltää miestä käyttämästä portaita, kun mies ei osallistunut/halunnut?
Jos parisuhteessa suhtaudutaan asioihin miksi minun kun en sitä halunnut, niin ehkä kannattaa elää yksin, niin saa olla kuten haluaa. Mutta sitten ei saa myöskään nillittää, jos jotain tarpeita tyydyttävää puuttuu.
Esimerkki; halusin uuden maton eteiseen. Olisin voinut sen yksinkin hankkia ja vaihtaa, mutta silloin mies ei olisi saanut sanoa mielipidettään. Joten sanoin miehelle, että mennäänpäs ostamaan uusi matto joten mies lähti mukaan ja sai olla mukana päätöksessä, millainen matto eteiseen tulee ja minä sen maton sitten maksoin.
Voisit mennä uimaan ja huutaa henkihieverissä Raaaaiimooo aaauta, en pääse ylös, olen hukkumaisillani!!! Jos mies ei reagoi mitenkään vaan piilottelee mökissä niin mies ehkä vihjailee sinulle jotakin, ei portaita, ei apua jne. tajuat varmaan vihjeen.
Vierailija kirjoitti:
Päivittele kuinka komeat portaat mökkinaapuri Hannu on asentanut laituriinsa. Kyllä siinä sellainen peniskateus iskee että saat portaiden lisäksi kokonaan uuden laiturin ja kaupanpäälle hyppytornin.
Tuli mieleen Speden ja Veskun elokuva Pikkupojat:D
Kerrot miten kiva laituri naapureilla/kaverilla on, kun siitä pääse niin näppärästi veteen sellaisia portaita pitkin. Tämä on ainakin äitini tyyli ja ei kyllä mene isälle perille, mutta ehkä sun miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Voisit mennä uimaan ja huutaa henkihieverissä Raaaaiimooo aaauta, en pääse ylös, olen hukkumaisillani!!! Jos mies ei reagoi mitenkään vaan piilottelee mökissä niin mies ehkä vihjailee sinulle jotakin, ei portaita, ei apua jne. tajuat varmaan vihjeen.
Itse huutaisin Raaalppph HELP! Todennäköisempää että hän saapuisi ennemmin apuun kuin oma ukkoni saisi mitään ylimääräistä aikaiseksi.
Otat mökille about sata kuvastoa sopivista portaista ja avaat kuvaston just siitä kohdasta. Sitten kuvastot vessalukemiseksi, saunan sytykkeeksi (ei haittaa vaikka olisi sähkösauna), kuvastoa käytetään kärpäslätkänä, ikkunan pönkänä, kiikkerän tuolin alla, askartelet saunahatut, revit kuvastosta servetit aamupalan kattaukseen, teet kuvastosta itsellesi bikinit ja makoilet laiturilla (ei haittaa vaikka sataa).
Ja kun mies ei vihjailustasi huolimatta ymmärrä yskää niin loman lopulla pätkäset miestä kuvastolla päähän.
Ensin pitää murjottaa kaksi kuukautta, tiuskia ja olla mainitsematta mitään laiturista. Sitten kriisiytetään avioliitto, erotaan ja seuraava mies sitten asentaa ne, jos on asentaakseen tai jos laituri enää kuuluu omiin omistuksiin.
Sanot, että tilaat ammattilaisen hankkimaan ja asentamaan raput ja että tämä raha menee yhteiseltä tilitä, koska laituri on yhtienen juttu. Kummasti alkaa tapahtumaan...
Joillekin toimii myös, että sanot kutsuvasi isäsi hankkimaan ja asentamaan portaat.
Ite todennäköisesti jättäisin vihjailut sikseen ja sanoisin, että menen hankkimaan raput laiturin päähän, jos haluat olla mukana päättämässä millaiset siihen tulee, niin lähde mukaan. Ja erityisen tarkasti ennen hankintaa katsoisin, millainen laiturin rakenne on ja helpoimman asennustavan kun olettaisin asentavani ne sitten itse.
Hanki paikalle runsaslukuinen yleisö ja tietysti kyseinen mieshenkilö. Putoa laturin päästä näyttävästi ja äänekkäästi, voit ottaa oppia Vesa-Matti Loirin kaatumisista.
Toivo parasta, että mies ymmärtää portaiden tarpeellisyyden.
Jos mies ei hoksaa, putoa seuraavan kerran niin, että satutat itseäsi sopivasti, mutta varo pysyviä vammoja.
Hommat mökille karaokevehkeet, tai varmaan teillä ne onkin. Laulat aamusta iltaan esim.
Aa kesän lapsi kun oon.
Aa villi luonteeni on.
Aa kesän lapsi mä oon.
Aa yksi huoleni on.
Ja nämä kesäyöt ne on mulle niin tärkeet
Ei kiristele pää, kun juoksen kohti järvee.
Kesämieli on taas ihan vallaton.
Mä kastua niin nyt haluaisin järveen.
Ja portaat jostakin saan laiturille rantaan,
mun tekee mieli niin alumiinia kantaa.
Sydän sykkimään! Asentavan portaat sun jo nään,
ja elämältä maistuu tää.
Nyt kiinnostaa eniten se, että miksi miehelle pitää vihjaista laiturin portaista? Kuka tämä mies on, mitä hän teke siellä laiturilla ja miksi ap ei itse hanki portaita ja kiinnitä niitä. Onko teillä jaettu kotityöt niin, että mies huolehtii vesiosuudesta?
Jos olet hyvissä väleissä miehen parhaan kaverin kanssa, niin sanot, että haluaisit laiturin päähän portaat, muttet osaa ostaa ja asentaa niitä itse. Kaveri voi sitten auttaa miestäsi tässä asiassa.
nimim. miehellä nilkka rikki, muttei käskyt/vihjailut tms. auta että lääkäriin vaikka kipu kova ja astuminen sattui - buranaa vain naamaan jne. Soitin sitten miehen parhaille kavereille (koska myös minun kavereitani ja tuntevat hyvin mieheni jääräpäisyyden) ja pyysin apua, että nyt ihmettelemään miehen nilkaa ja lääkäriin kehottamaan. Herrat tuli käymään ja lopputulos oli - lähdettiin päivystykseen kun kaveritkin oli sitä mieltä, että jotain siellä on rikki. Ja niinhän se lääkärikin tuumasi, kirjoitti saikkua ja nilkka pakettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse huutaisin Raaalppph HELP! Todennäköisempää että hän saapuisi ennemmin apuun kuin oma ukkoni saisi mitään ylimääräistä aikaiseksi.
Kuka on Raaalppph? Miksi olet noin aikaansammattoman miehen kanssa? Selvästi ärsyttää sinua.
Ei kait portaita saada joten vihjailu ei auta.
Menet ja hommaat portaat. Laitat ne paikoilleen tai tilaat ammattinaisen tekemään sen.