Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne Suomesta on kadonnut puoli miljoonaa autoa - Viranomaiset ei tiedä

Vierailija
14.01.2023 |

Onko puoli miljoonaa autoa ruostumassa hylättynä romuna metsissä?

Kaikuluotain teki Vantaanjoella yllättävän löydön, ja se paljastaa, miksi autonkierrätys ei Suomessa toimi.:

https://www.hs.fi/visio/art-2000009314332.html?share=749481cfd60dbc2133…

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetään maaseudulla varaosiksi

Vierailija
2/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikkaan yms. kehitysmaihin menee Toyotat aika haipakkaan "kuin tuhkana tuuleen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä meni pieleen, miten eivät tiedä? Kaikissa autoissa on seurantalaitteet ja salakuuntelulaitteet. Ne aaennetaan ja huolletaan katsastusten yhteydessä ja sinä vielä maksat tuon vakoilulaitteen.

Vierailija
4/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viranomaiset jalkautuisivat maaseudulle, niin huomaisivat että siellähän ne autoraadot ovat, pihoilla ja metsissä.

Vierailija
5/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallin kierrätykseen ne menee, miksi joku urpo virkamies ei sitä tajua.

Vierailija
6/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaiset ihmettelevät, mutta eivät näköjään viitsi tehdä työtä selvittääkseen asian. Ovatko viranomaiset tyhmiä ja laiskoja? Vai onko vain resurssien puutteesta kyse taas kerran.

Vierailija
7/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihassa on niistä kaksi. Isän pihassa yksi (siskonmiehen), enon pihassa on kolme käytöstä poistettua autoa. Naapurilla on kaksi, ja tuolla kylän toisella laidalla on yhdessä pihassa tällä hetkellä 5-6 autoa, fiksattavana ladossa olisko neljä? Ostaa siis romuja ja fiksaa ne kuntoon ja myy pienellä voitolla. Ja tää on ihan tavallinen maalaiskylä. On näitä maalaiskyliä vielä olemassa Suomessa jonniiverran, eli jos meillä on täällä noin 20 autoa "hukassa" (yhtään näistä ei ole siis heitetty metsään ruostumaan), niin eihän toi tartte kuin 25 000 pikkupaikkaa, niin se puoli miljoonaa on kasassa?

Vierailija
8/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tuonne Afrikkaan myynyt muutaman.

Vierailija
9/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla seisoi 2 autoa tieliikennekäytöstä poistettuna pitkän aikaa navetan takana.

Oli tarkoitus korjata toinen, toinen oli varaosa-auto.

Nämä olivat varmaan 2 niistä puolesta miljoonasta kadoksissa olevasta.

Juuri kävi romu-ukko ne hakemasta ja ilmestyy merkintä viranomaistietoihin romutuksesta.

Vierailija
10/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna pihasta kaksi autoa lähti Latviaan, nimissäni vielä seitsemän autoa. Niitä tulee ja menee.

Vierailija
11/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastettu.

Vierailija
12/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niistä tehdä papereita vai jäävätkö ne sinun nimiisi?

Veli myi 2 autoa mustalle miehelle ja kyllä ne ihan virallisesti siirtyivät Afrikan trokarin nimiin.

Vierailija
13/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen myynyt metallinkeräykseen mutta en autona vaan paloiteltuna metalliromuna.

Vierailija
14/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan autorekisterin pito utaretieteilijälle. Hän kyllä tietää jokaisen auton sijainnin.

Vierailija
15/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä meni pieleen, miten eivät tiedä? Kaikissa autoissa on seurantalaitteet ja salakuuntelulaitteet. Ne aaennetaan ja huolletaan katsastusten yhteydessä ja sinä vielä maksat tuon vakoilulaitteen.

Mitä??? No ei ole. Mene nyt ottamaan aamulääkkeet.

Vierailija
16/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset ovat varastaneet mahtavan sotakoneensa varaosiksi.

Ulkoiluvarustekaupoista on mys hävinnyt poikkeuksellisen paljon solumuovialustoja. Venäjän panssariajoneuvot tarvitsevat niitä panssareiksi. 

Vierailija
17/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin on yksi vara-auto mökillä. Tieliikennekäytöstä poistettuna, tietenkin. Eli onko se näitä, joista ei tiedetä, missä ne on?

En tiedä, mitä linkatussa uutisessa luki, koska se on maksumuurin takana.

Vierailija
18/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maamme kansalaisten pihiyden vuoksi niitä lojuu joka puolella.

Ensiksi se auto menee jostain päin rikki tai ei mene katsastuksesta läpi.

Kädettömille korjaaminen korjaamoissa tulee liian kalliiksi, joten ostetaan uusi käytetty ja jätetään vanha lojumaan pihaan odottamaan jotain mystistä itsekorjautumista tapahtuvaksi.

Missään nimessä "hyvää" autoa ei myydä sopuhintaan jollekin korjaustaitoiselle, vaan annetaan ruostua puhki siinä tontilla.

Siinä vaiheessa kun alusta on ruostunut puhki, kone jämähtänyt kiinni, jarrut samaten ja sisusta homeessa, aletaan miettimään, mitäs me tuolle oikein tehtäisiin.

SItten laitetaan Toriin ilmoitus, että myydään pikkuvikainen 250 000 ajettu, pikkufiksauksella katsastuksen läpäisevä auto ja petytään kun yksikään dementikko tai oman elämänsä Leif ei vaivaudu edes paikalle tinkimään hinnasta.

Seisoo pihassa seuravat 5-10 vuotta, jonka jälkeen soitetaan romuttamoa hakemaan se pois.

Myykää ne autot heti siinä vaiheessa kun katsalta tulee hylky ja vaikka lahjoittakaa ne mieluummin korjaustaitoisille ihmisille, jotka osaavat leipoa siitä rottelosta vielä liikennekelpoisen kulkupelin.

Vierailija
19/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö niistä tehdä papereita vai jäävätkö ne sinun nimiisi?

Veli myi 2 autoa mustalle miehelle ja kyllä ne ihan virallisesti siirtyivät Afrikan trokarin nimiin.

Trokarit kyllä hoitavat rekisteröinnin, mutta ongelma on siinä että marraskuun 2007 jälkeen auton rekisteristä poisto on onnistunut vain kahdella tavalla. 1. Romutustodistus ja 2. Uusi rekisteröintivaltio tekee Traficomille ilmoituksen. Tätä Afrikan valtiot eivät tee, joten sinne päätyneet autot kummittelevat rekisterissä maailman tappiin.

Vierailija
20/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maamme kansalaisten pihiyden vuoksi niitä lojuu joka puolella.

Ensiksi se auto menee jostain päin rikki tai ei mene katsastuksesta läpi.

Kädettömille korjaaminen korjaamoissa tulee liian kalliiksi, joten ostetaan uusi käytetty ja jätetään vanha lojumaan pihaan odottamaan jotain mystistä itsekorjautumista tapahtuvaksi.

Missään nimessä "hyvää" autoa ei myydä sopuhintaan jollekin korjaustaitoiselle, vaan annetaan ruostua puhki siinä tontilla.

Siinä vaiheessa kun alusta on ruostunut puhki, kone jämähtänyt kiinni, jarrut samaten ja sisusta homeessa, aletaan miettimään, mitäs me tuolle oikein tehtäisiin.

SItten laitetaan Toriin ilmoitus, että myydään pikkuvikainen 250 000 ajettu, pikkufiksauksella katsastuksen läpäisevä auto ja petytään kun yksikään dementikko tai oman elämänsä Leif ei vaivaudu edes paikalle tinkimään hinnasta.

Seisoo pihassa seuravat 5-10 vuotta, jonka jälkeen soitetaan romuttamoa hakemaan se pois.

Myykää ne autot heti siinä vaiheessa kun katsalta tulee hylky ja vaikka lahjoittakaa ne mieluummin korjaustaitoisille ihmisille, jotka osaavat leipoa siitä rottelosta vielä liikennekelpoisen kulkupelin.

Ps. Ja jos se on katsastuksessa hylätty, älkää nyt tuhannen torvelot yrittäkö saada siitä kunnossaolevan hintaa.