Eläkeläiset alkaneet perumaan hesareitaan, "kyllä sille kymppitonnille olisi nyt paremaakin käyttöä"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/elakelaiset-kertovat-kuinka-he-selv…
20 vuoden kestotilaukselle tulee hintaa yli 10.000 euroa
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Kauheaa roskaa se Hesari on viime aikoina ollutkin.
Kuinka moni kehtaisi tunnustaa tilaavansa hesaria?
Ajatelkaa, 70-luvulla vielä oli kunnia olla Ylellä töissä ja hesarin luku dösässä oli trendikästä, vaan ei enää valovuosiin!
Mitä tapahtui, kun maailma muuttui?
lehdenjakajien palkka laski aikoinaan ,seuraus moni jakaa 2 viikkoa ja sit lopettaa työt.ei ole sen vaivan väärti palkka.osa tilaajista myös jäänyt ilman lehteä, kun aina uus jakaja ei tunne piiriänsä.
porukoille tilattiin aikoinanan2 sanomalehteä ,mutta lopetin ensin hesarin, kun alko olla liikaa poliittista vaikuttamista, ei asiaa .
tilasin naistenlehtiä ja ostin irtona.lopetin sen kokonaan, kun lehdissä oli vain trans juttuja. en tee mitään sillä tiedolla ja lopetin ostamisen.halusin lukea siis naisten juttuja ja muotijuttuja.en tee mitään woke ulinalla.
arvostan sellaisen toimittajan kirjoituksia, joka perehtyy asioihin ja tekee sen neutraalisti tiedottaen tosiasiat.suomessa uutiset kopioidaan ulkomailta virheineen.tai sitten on sellasta aivopesua.
iltalehti ja seiska on nykyään politiikan paljastaja ei hesari.
nykyään seuraan tubesta ulkomaisten toimittajien podcasteja tosi tasokasta verrattuna yleen.yleen sentään uppoaa miljoonia ja tulos on aika heikko.
Vierailija kirjoitti:
Hs:n saa myös diginä. Ei paperia ja tyhjiä postilaatikoita@
Noin👍
Olen tilannut muutaman vuoden sisällä diginä ja saanut aina hyvän tarjouksen, kun pitänyt pienen tauon tilausjakson jälkeen.
Diginä luen kahta muutakin sanomalehteä, joita en ole itse tilannut, mutta kun voi jakaa kolmelle, saa.
Sama on Hesarin kohdalla. Olen jakanut kolmelle.
Edullista ja kätevää.
Sanomalehtiä tai aikakauslehtiä en ole tilannut vuosikausiin, enkä tilaa. t. Boomer
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tilaan. Olen viisikymppinen nainen ja Hesari on tullut joka aamu yli 20 vuotta. Luen kyllä digihesariakin, mutta silti se paperilehti on minulle tärkeä. Muita tilaamiani lehtiä ovat The Spectator ja Kodin kuvalehti. Moottori tulee Autoliiton jäsenyyden. kautta ja Taloustaito Veronmaksajien keskusliiton etuna,
Tuota aivopesulehteä en lue edes ilmaiseksi.
Meillä on 2 hesarin lukijaa. MItä ihmettä tekisin puolikkaalla Teslan akulla.
Täysin nuorten naisten ideologiaa täynnä vailla totuutta..tai no muunneltua totuutta
Vierailija kirjoitti:
Olen hesarin jakaja. Piirilläni oli aloittaessani 2 vuotta sitten 220 tilaajaa ja tällä hetkellä enää 160 tilaajaa (vkloppuisin määrät hiukan enemmän). Mutta siis 2 vuodessa 60 tilaajaa on lopettanut tilauksen eli melkein 30% tilaajista on jäänyt pois parissa vuodessa. Saa nähdä jatkuuko tahti tämmöisenä.
Moni on vaihtanut lehtensä digiin. Näin säästyy myös lehtien viemiseltä paperinkeräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tilaan. Olen viisikymppinen nainen ja Hesari on tullut joka aamu yli 20 vuotta. Luen kyllä digihesariakin, mutta silti se paperilehti on minulle tärkeä. Muita tilaamiani lehtiä ovat The Spectator ja Kodin kuvalehti. Moottori tulee Autoliiton jäsenyyden. kautta ja Taloustaito Veronmaksajien keskusliiton etuna,
Tyhmiä kurppia on tämä maa väärällään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmiä kurppia on tämä maa väärällään.
Onneksi sinä sentään olet selvästikin hyvin älykäs.
Vierailija kirjoitti:
En ole vuosiin enää tilannut Hesaria
Silloinkin kun tilasin jäi usein vain pieneltä osin luetuksi ja nykyisin ei viitsisi enää edes lukea suurta osaa.
Luen edelleen Hesaria, mutta välillä jätän pitkiä aikoja lukematta, koska asiantuntijat valittu usein tietyn taustan mukaan. Toivoisin puolueettomuutta, mutta sitäpä ei juurikaan ole.
On aika paljon asioita mitä voi miettiä 'mitä jos....'
Omalla kohdalla ikävuodet 20-30 oli aika railakasta aikaa, varmasti on yhden asunnon hinta mennyt baareissa tuoppeihin ja tupakkaan tmv.
30 vuotiaasta eteenpäin baareilu jäi, tilalle tuli matkustelu, mihin sitten 'kaikki' rahat menneet.
Nyt n. 45 vuotiaana en omista mitään pl. irtaimistoni ja jemmatilillä jotain pahan päivän varalle, mutta olen elänyt näköistäni elämää onnellisena!
Jos jollekkin sanomalehti tuo iloa, varmasti siitäkin on valmis maksamaan sen sijaan että miettisi 'rahan menoa'.
Minäkin luen Hesaria ja toista myös sanomalehteä mutta diginä, yksi lehti tulee tilattuna.
Kyllähän kaikesta täytyy säästää kun kaikki kallistunut. Sanomalehti ei tarpeen eikä oma auto. Voit liikkua julkisella, kävellä ja pyörällä mennä. Ulkona syöminen, kahvilat, elokuvateatterit, konsertit, alkoholi, savukkeet. Teet kotona itse ruokaa esim. keittoja, laatikoita ja puuroja. Vähennät parturissa käyntejä käytä vanhoja vaatteita. Irtisano maksulliset TV- kanavat suoratoistopalvelut. Tee kauppalista jätä herkut kauppaan samoin valmiit einekset. Säästä kaikessa mistä suinkin mahdollista. Pienistä summista ajan kanssa suurempi summa.
Mikä on sitten persuille kelpaava media? Suomen uutiset ja MV lehti?!
En edes ajatellut minkään lehden tilaamista enää eläkkeelle jäätyäni, uutisia tulee tuutin täydeltä muutenkin. Paikallisen sanomalehden sunnuntainumeron olen nyt ostanut ja ihan vain kuolinilmoitusten takia (tämänkin asian ilmoittamiseen voitaisiin kyllä jo keksiä jokin halvempi yleinen tapa). Kuvittelin pärjääväni noin satasen päälle keskimääräistä eläkettä paremmalla eläkkeelläni ihan hyvin, mutta yhdestä jos toisestakin asiasta olen jo joutunut tinkimään ja ylimääräisiä yllättäviä menoeriä ilmaantuu jatkuvasti. Jos otetaan huomioon eläkeläisten tuloeroja tasaavat verotus ja asumistuki, niin eihän keskimääräistä eläkettä ja takuueläkettä saavankaan nettotuloissa ole eroa kuin muutama sata euroa.
Vierailija kirjoitti:
En edes ajatellut minkään lehden tilaamista enää eläkkeelle jäätyäni, uutisia tulee tuutin täydeltä muutenkin. Paikallisen sanomalehden sunnuntainumeron olen nyt ostanut ja ihan vain kuolinilmoitusten takia (tämänkin asian ilmoittamiseen voitaisiin kyllä jo keksiä jokin halvempi yleinen tapa). Kuvittelin pärjääväni noin satasen päälle keskimääräistä eläkettä paremmalla eläkkeelläni ihan hyvin, mutta yhdestä jos toisestakin asiasta olen jo joutunut tinkimään ja ylimääräisiä yllättäviä menoeriä ilmaantuu jatkuvasti. Jos otetaan huomioon eläkeläisten tuloeroja tasaavat verotus ja asumistuki, niin eihän keskimääräistä eläkettä ja takuueläkettä saavankaan nettotuloissa ole eroa kuin muutama sata euroa.
Muutama sata euroa on aika paljon rahaa.
Meidän suvussa kanssa kaikki perunut ja oltiin aika iso suku. Riippumatta puoluetaustasta, niin se on väärin aina julkaista uutisia puolueellisesti riippuen kuuluko oikeistoon vai vasemmistoon. Median pitäisi olla puolueeton. Nuoret on jo tajunnut tämän ja välittää tietoa vanhemmilleen. Medialle koittaa hidas kuolema. Tästä johtuu ylilauta ilmiökin
Vierailija kirjoitti:
Yllättävintä että kun on pitkään tilaamatta niin alkaa suhtautua kriittisemmin kantaaottaviin kirjoituksiin ettei edes halua lukea mielipidettä muokkaavia juttuja joita tietysti hesarikin on täynnä vaikka olivat silloin tilaajana sitä parasta.
Onneksi on MV-lehti joka on täysin puolueeton ja sieltä saa kaiken tarvittavan tiedon.
Hesarista maksaminen on sama, kuin pitelisit itse kädessäsi lerssiä, joka liruttaa silmään.