Mulkoileeko teinit vihaisesti teitä muita?
Aina varsinkin kesän tullessa huomaan että teinit mulkoilevat mua. Yleensä nämä teinit ovat porukassa tai poikaystävän seurassa. Eikö teineille/lapsille opeteta käytöstapoja? Tämä ihmetyttää minua todella. En ymmärrä mistä tämä johtuu. Olen itse 26 vuotias ja pukeudun normaalisti,joskus meikkaan vähän. Ja kyse ei ole mistään vilkaisemisesta vaan tuijottamisesta erittäin vihaisella naamalla.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, jotenkin vittumaisesti.
Minkälainen oma ilmeesi on ja miksi kyyläät muiden ilmeitä?
Naama peruslukemilla. Olen kuulemma ystävällisen näköinen ja mummot tulevat juttelemaan minulle missä kuljenkin. En kyylää, mutta väkisin tulee katsottua jos lauma teinejä kulkee kadulla yhtenä rintamana valmiina tönimään minut kumoon. He eivät anna tilaa vastaantulijoille.
Monestiko sut on tönitty kumoon? Kuulostaa sille että mietit päässäsi miten asiat ovat. Rintamia täälläkin on mutta aina mahduttu ohittamaan ilman mitään väkivaltaskenaarioita. Ei teinitkään aivottomia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on katu-uskottavia kun ovat naama väärinpäin.
Tämä. Joskus joku teinilauma tulee jopa aukomaan päätään. Kai se on helppo ottaa uhriksi tällainen pienikokoinen heiveröinen nainen.
Minkälainen hipsukka sitten olet? Olen 158 cm pitkä ja normaalipainoinen, mutta en ole ikinä pelännyt, että joku tulisi aukomaan päätään. Miksi ihmeessä tulisi? Ja osaanhan minä hyvänen aika puhua. Lopeta siis luimistelu ja typeryys. Voit syyttää vain itseäsi peloistasi.
No ei mulkoile. Enkä usko, että muuallakaan ketään mulkoillaan. Otapa ap lääkkeesi ja jos sellaisia ei ole, niin hakeudu lääkärille. Eihän se ole hyvä, että epäilet kaikkea ja kaikkia, keksit omiasi ja pelkäät kissanpentujakin.
Saatoin teininä katsoa random miehiä vihaisesti, koska jotkut muut miehet olivat kyylänneet. Olin kiltti tyttö.
Kysymys ei ole mistään vilkaisusta vaan esim siitä että joku teini kävelee edellä poikaystävänsä kanssa ja pitää päätään minuun päin koko ajan ja tuijottaa. Mielestäni ei ole normaalia. Asun nykyään pienemmällä paikkakunnalla. Esim Espoossa asuessa tätä tapahtui aika harvoin. Miksi teinit eivät voi antaa aikuisten olla rauhassa? Ja tätä tapahtuu vielä aika usein.
Ap
Teinit ovat olleet ja ovat edelleen kaikkina aikoina ärsyttäviä, itsekkäitä, meluisia ja tukkivat tiet. Mulkoilevat, murjottavat, haistattelevat jos sanot jotakin ( esim. tehkäähän tilaa muillekin tässä tiellä) Hiljattain on mediassakin ollut esillä useita vakivaltatilanteita, teinit hakanneet jonkun. Tavaroita varastetaan, vaatteitakin suoraan päältä. Kertoo kai tästä ajasta. Ajat ovat muuttuneet jopa siitä kun itse olin teini ( 80-90-luvuilla) Kunnioitus ja muiden huomioonottaminen vaikuttaisi vähentyneen radikaalisti. On paljon ahdistusta erilaisten asioiden takia tänä päivänä.
Itse muistelen etä lapsena pelättiin lähinnä baarista kotiinsa hoippuvia humalaisia sekä itsensäpaljastajaa. Yläasteikäisenä pelättiin paikallisia skinejä joita olikin iso lössi. Heidän tielleen ei illalla kannattanut joutua. Turpaan tuli syyttäkin.
Nykyään joutuu pelkäämään ehkä eniten narkkeja jotka sekavina kulkevat kaupungilla. Onneksi olen vanha ja ruma jo enkä enää kiinnosta mahdollisia ahdistelijoita. Silti ilta-aikaan kyllä hirvittää yksin kävellä pimeilllä kujilla, sitä välttelen.
Nuoriso kulkee keskustassa isoina lösseinä joka tukkii koko kävelytien, eivät itse ymmärrä väistää muita. Puhelimet on nenän edessä kävellessäkin. Joutunut ärähtämään pari kertaa että nyt menette kasaan siitä, muitakin kulkijoita on. Hittolainen. Tästä seuraa juurikin mulkoilua ja haistattelua mutta en minä välitä, pitää jonkun sanoa heillekin jos eivät itse tajua.
Toivoisin myös lähikoulun ottavan asioita puheeksi, sieltä tämä sakki nimittäin usein vaeltaa eikä tosiaan meinaa tiet riittää heille.
Snapchattiin ne kuvaavat kaikki mielestään hassut ihmiset.
Naapurin teinit kadulla vastaan tullessa tuijottaa totisena jalkakäytävän laattoja. Joskus säikäytän niiltä p...kat housuun, sanomalla "huomenta". Ilmeisesti Suomessa ajatellaan, että on jotenkin COOLia kun ei osaa tai uskalla käyttäytyä. Vaan että on sellainen jurottaja. Ihan satavarmasti näiden nuorten vanhemmat ovat samanlaisia. Mistä muualtakaan tuo "tapakulttuuri" tai käytöstavat olisi opittu? Niin se siirtyy ylisukupolvisesti nuoremmille.
Vierailija kirjoitti:
Snapchattiin ne kuvaavat kaikki mielestään hassut ihmiset.
Minä en mielestäni ole millään tavalla hassu tai massasta erottuva. Pukeudun tavallisesti mutta siistin klassisesti. Olen mielestäni aika tavallisen näköinen.
Ap
Syy lienee siinä että kuvittelet teinien mulkoilevan sua vihaisesti.
Sulla on syystä tai useammasta kehittynyt valmis ajatus siitä että niin he tekee ja hermostut joka kerran kun huomaat edes alitajuisesti teinien kulkevan lähistöllä.
Noh. Ne teinitkin ovat ihmisiä (eläimiä) siinä missä me muutkin ja reagoivat ärsykkeeseen jota lähetät heille sen mukaisesti.
Noh.. Ne "vihaisesti mulkoilevat" teinit voikin kokea ja nähdä ks tilanteet ihan toisella tavalla kuin sinä.
Yksi tai muutama sattumus + asiaan liittymättömät seikat ja tadaa! Soppa on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on syystä tai useammasta kehittynyt valmis ajatus siitä että niin he tekee ja hermostut joka kerran kun huomaat edes alitajuisesti teinien kulkevan lähistöllä.
Noh. Ne teinitkin ovat ihmisiä (eläimiä) siinä missä me muutkin ja reagoivat ärsykkeeseen jota lähetät heille sen mukaisesti.
Noh.. Ne "vihaisesti mulkoilevat" teinit voikin kokea ja nähdä ks tilanteet ihan toisella tavalla kuin sinä.
Yksi tai muutama sattumus + asiaan liittymättömät seikat ja tadaa! Soppa on valmis.
No en usko. Yleensä vaan yhtäkkiä huomaan että tuo tuijottaa. Ei siinä mitään mutta kun se tuijotus jatkuu ja jatkuu. Vaikka liikun tai teini liikkuu kavereidensa tai poikaystävän kanssa niin silti tuijotetaan,mulkoillaan erittäin vihaisesti.Miksi pitää tuijottaa? Ei minua ainakaan mitkään teinien luikut poikaystävät kiinnosta😅
Ap
Teinit itsehän vasta pelkää kun kaikki kattoo, koko ajan sijaistoiminnot päällä. Se epävarmuus.
Jotkut teinimyyjäkassat mulkoilee ja pyörittelee silmiä ruokakaupan ostoksilleni.
Eikö nykyajan myyjäkoulutuksessa opeteta ettei asiakkaan ostoksia arvostella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en usko. Yleensä vaan yhtäkkiä huomaan että tuo tuijottaa. Ei siinä mitään mutta kun se tuijotus jatkuu ja jatkuu. Vaikka liikun tai teini liikkuu kavereidensa tai poikaystävän kanssa niin silti tuijotetaan,mulkoillaan erittäin vihaisesti.Miksi pitää tuijottaa? Ei minua ainakaan mitkään teinien luikut poikaystävät kiinnosta😅
Ap
Olet siis kiinnostunut teiniikäisistä pojista jolloin tulee nämä 3 vaihtoehtoa mieleem.
A) Ks teinit tuijottavat sinua vihaisesti ja heillä
on siihen aihetta jonka tiedät vallan hyvin itsekin
B) olet tehnyt jotain sellaista josta on aihettakin olla vihainen ja kuvittelet teinien kyttäävän sinua siksi vaikka eivät tiedä sitäkään ettähimoitset niitä luikkuja poikaystäviä
C) kuvittelet että sinua kytätään kipeän salaisuutesi vuoksi ja etsit syytä muualta
D) et ole kiinnostunut teiniikäisistä, mutta pelkäät jonkun luulevan niin ja siksi kuvittelet myös että sinua kytätään vihaisesti.
Etsit vikaa mielummin teineistä koska asiaa on vaikea ottaa puheeksi senkään vuoksi ettei kukaan vaan luule että olet kiinnostunut teiniikäisistä pojista.
E) olet teiniikäinen laiheliini poika
Eivät yleensä mutta tänä vuonna tapahtui kyllä sellainen, että pari ehkä 13 vuotiasta teinityttöä jostain syystä supattivat ja mulkoilivat mua jo kaukaa. Katsoin uudestaan heitä varmistaakseni, että katsoivatko he tosiaan mua ja näin oli, supatus jatkui. Alkoi ärsyttämään noin epäkohtelias käytös ja kävin kysymässä mikä ongelma heillä on ja miksi mulkoilevat. Toinen näsäviivas tytteli sanoi että "ehkä sä vaan kuvittelet". Että sellaista kaasuvalottamista :D Jos olisi ollut näin, niin en olisi sen varmistuksen jälkeen mennyt heille puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys ei ole mistään vilkaisusta vaan esim siitä että joku teini kävelee edellä poikaystävänsä kanssa ja pitää päätään minuun päin koko ajan ja tuijottaa. Mielestäni ei ole normaalia. Asun nykyään pienemmällä paikkakunnalla. Esim Espoossa asuessa tätä tapahtui aika harvoin. Miksi teinit eivät voi antaa aikuisten olla rauhassa? Ja tätä tapahtuu vielä aika usein.
Ap
Olet ehkä hyvännäköinen nainen ja ne nuoret teinit tuntee olonsa uhatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet ehkä hyvännäköinen nainen ja ne nuoret teinit tuntee olonsa uhatuksi.
Jännä että tähän ketjuun tulee vielä viestejä. En mielestäni ole erityisen hyvännäköinen mutta ihan nätti.
Ap
Ihana!
Minullekaan nuoret eivät ole mitenkään uhka, vaan he ovat vain nuorempia ihmisiä. Olen noin 50 vuotias ja nuoret ovat kolmisenkymmentä vuotta nuorempia eli ihan siinä missä minä olen nuorempi ihminen kahdeksankymppiselle. Ei asia ole mitenkään sen ihmeellisempi ja pelottavampi. Minä en tuijota ketään eikä minua ei kukaan ole koskaan tuijottanut.
Hyvin me kaikki tänne mahdumme ja yhdessä elämme. Voisimme oppia toisiltamme paljon, jos vain siihen olisi tilaisuus. Ap voisi yrittää siis ratkoa tuota teinikammoaan menemällä teinien luokse vapaaehtoisesti ja avoimin mielin.