Jos saisit kolme tonnia netto kuussa
Kommentit (83)
Ihanaa! En ole koskaan saanut niin paljon. Paljon vähemmällä olen yleensä joutunut tulemaan toimeen.
Vaikka väitetään, ettei raha tee onnelliseksi, niin kyllä se paljon murheita elämästä poistaa silti. Aina olen ollut onnellisempi, kun on ollut enemmän rahaa käytettävissä. Aikaa ja aivokapasiteettia vapautuu kummasti kaikkeen kivaan, kun ei tarvitse koettaa keksiä, millä sitä selviäisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! En ole koskaan saanut niin paljon. Paljon vähemmällä olen yleensä joutunut tulemaan toimeen.
Vaikka väitetään, ettei raha tee onnelliseksi, niin kyllä se paljon murheita elämästä poistaa silti. Aina olen ollut onnellisempi, kun on ollut enemmän rahaa käytettävissä. Aikaa ja aivokapasiteettia vapautuu kummasti kaikkeen kivaan, kun ei tarvitse koettaa keksiä, millä sitä selviäisi.
Tuo on ihan totta, ja on jopa tutkimuksissa todettu, että köyhyys heikentää kognitiivisia kykyjä. Siis niin, että sama ihminen on köyhänä tyhmempi kuin jos ei ole köyhä. Tämän on ajateltu liittyvän juuri siihen, että köyhänä selviytymiseen kuluu niin paljon enemmän voimavaroja, että kapasiteettia ei riitä yhtä paljon muuhun. Näin karkeasti sanottuna.
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä jännä kuinka tänne vauvapalstalle pesiytyykään juuri vaan ne palkansaajien 9. desiiliin kuuluvat
tuolla palkalla kyllä olemme 10. eli ylimmässä desiilissä.
Aikamoista köyhäilyä jos noin vähän tulis.
On teillä hyvätuloiset ankea elämä, jos ei muuta hommaa ole ko aihe vapaalla kommentoida nettotuloja, jotka ei ees pidä paikkansa.. vai onko tämä av joku hyvätuloisten mekka 🤣
Kyllähän tuo neljänneksen leikkaus palkkaan rajoittaisi tekemistä.
Hiljaiseksi vetäisi. IT alalla pitkällä työuralla ei tuollaisiin palkkoihin ole tottunut...
Miten en yllättynyt, että lähes jokainen palstalla tienaa enemmän kuin meridiaani..
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen kuukausi. Syön tuoreita marjoja aamupalaksi vuoden ympäri välittämättä hinnasta.
Sama. Kerään marjat ilmaiseksi omasta metsästä. Kalat kalastamme ja sienestämme myös. Lähiruokaa halvalla.
Olisi elämä hieman helpompaa. Saisin parisataa lisää.
Täytyisi laskea elintasoa. Vähentää ulkona syömistä ja matkustelua.
Kaikki täällä vauvapalstalla tienaa vähintään 10k kuussa ja ovat Mensan jäseniä, joilla on korkeakoulututkinnot. Täällä sitä on yhteiskunnan kerman seurassa.
Sairaanhoitaja saa päivätöistä nettona 1800, vuorotyöstä 2300, ylitöillä 2500-2700, useammalla työllä ja keikkafirmojen keikoilla vielä enemmän.
3500 netto vaatii paljon työtä, 12-14h työvuoroja, joustamista ja venymistä.
Olisin jo kuukauden päästä liikuntakyvytön.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja saa päivätöistä nettona 1800, vuorotyöstä 2300, ylitöillä 2500-2700, useammalla työllä ja keikkafirmojen keikoilla vielä enemmän.
3500 netto vaatii paljon työtä, 12-14h työvuoroja, joustamista ja venymistä.
Jos siis sen verran saa käteen, niin olisi elämänlaatu parempaa.
Ihan samalla tavalla eläisin kuin nytkin. Kas kun saan sen 3 tonnia nettona.
Tuntuisi, ettei tulisi mitenkään toimeen, vaikka joskus oli oma palkka tuota luokkaa ja allekin (ja isolla osalla suomalaisista tälläkin hetkellä) Olen kyllä perheen ainoa tulonsaaja, mutta silti miettii, mihin se raha menee.
Eipä tuosta mitään ihmeitä jää, kun on asuntolainaa, autolainaa, lapset harrastaa ja muuta. Tonni menee lainoihin, toinen ruokaan ja kolmas pyörii tässä muussa elämässä.
Olisin ikionnellinen! Nyt saan normi työkyvyttömyyseläkkeen noin 930e/kk.