Jos saisit kolme tonnia netto kuussa
Kommentit (83)
Se on 500-1000€ enemmän mitä hoitajana saan vuorotyöstä kaikkien kokemuslisien kanssa. Varmaan kävisin vähän useammin matkalla ja voisi monet hankinnat maksaa kerralla. Tuskin kuitenkaan paljoa sen kummempaa.
Nettotuloni ovat tällä hetkellä noin 220€/kk joten tuo 3000€/kk olisi iso harppaus ylöspäin. Mutta ei minun elämäni siitä miksikään muuttuisi. Saisin pitkästä aikaa lisää rahaa sijoituksiin, mutta siinäpä se.
3200 nettom Puolet menee pakollisiin kuluihin ja puolet säästän myöhempään. Olen alkanut miettiä nelipäivästä viikkoa, pitää vähän laskeskella mitä oikeesti kestää palkasta vähentää ja laskea myös vaikutus eläkkeeseen.
On se kyllä jännä kuinka tänne vauvapalstalle pesiytyykään juuri vaan ne palkansaajien 9. desiiliin kuuluvat
Saisin säästöön n. 1500 kuussa ilman kummempaa pihistelyä. Säästäisin muutaman vuoden ja ostaisin asunnon. Nyt vuokralla, mutta en pääkaupunkiseudulla, joten asumiskulut ovat kohtuulliset.
Olisi varaa tehdä/teettää remontteja nopeammalla aikataululla, ja ajaa paremmalla autolla. (Riippuisi toki siitäkin, mitkä olisivat puolisoni tulot.)
Olisi vähemmän aikaa harrastuksille ja vapaaehtoistyölle. Luultavasti olisin myös stressaantuneempi.
Tulot tuplaantuisivat. Periaatteessa saisin kerrankin rahaa säästöön!
Tai menisin silmälääkäriin ja ostaisin uudet lasit, vanhat meni rikki kai jo pari vuotta sitten, eikä voimakkuus enää riitä. Nykyisellä palkalla tällainen rahanmeno vaatii säästämistä. Pitäisi ehkä yrittää pääsisikö ihan kunnan terveyskeskukseen, silmä kun tosiaan vaatisi ihan lääkäriä. Tai ihan parasta olisi, jos tuon silmän saisi leikattua ja edes jotenkin toimivaksi.
Saan isältäni jo 2000 nettona kuussa ilmaiseksi. Elämäni on täydellistä ja vapaata. En kuitenkaan tuhlaile vaan säästän.
Tuo olis nettona pyöreesti tonni enemmän mitä tällä hetkellä. Laittaisin varmaan 500€ kuussa säästöön ja toinen lisäviissatanen menis varmaan enemmän baarissa juomiseen ja ruokakaupassa ei tarvis aina ottaa halvinta mahollista.
Eli joutuisin siis tekemään töitä? Elämänlaatuni romahtaisi.
Ilman vastiketta rahalle? Eläisin kuin kuningas. Olisi aikaa ja siten myös voimia. Uskaltaisin tehdä asioita, yrittää. Voisin olla antelias ja auttaa yhteisöä.
T: köyhä
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä jännä kuinka tänne vauvapalstalle pesiytyykään juuri vaan ne palkansaajien 9. desiiliin kuuluvat
Miksi vain palkansaajat? Itse olen yrittäjä.
Sojoituksiin jäisi 700 €/kk vähemmän kuin nykyisin. Jokapäiväiseen elämään tuo ei vaikuttaisi.
Onko palstalla tavallisia palkansaajia? Onko tosiaan niin että kaikki tienaavat reilusti? Eihän moni korkeasti koulutettukaan saa kolmea tonnia välttämättä.
Miksi suostuisin palkanalennukseen?
Huomattavasti surkeampaa kuin nyt, melkein 8 k€/kk nettona.
No onpas täällä taas hyvätuloista porukkaa. Ilmankos taso on niin surkeaa.
Olisin hlvtin rikas. En oikeasti tiedä, mihin laittaisin kaiken sen rahan. Tulot tällä hetkellä 0 e/kk, eli tonnikin käteen olisi jo juhlan paikka.
Paljon helpompaa.