Jos saisit kolme tonnia netto kuussa
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! En ole koskaan saanut niin paljon. Paljon vähemmällä olen yleensä joutunut tulemaan toimeen.
Vaikka väitetään, ettei raha tee onnelliseksi, niin kyllä se paljon murheita elämästä poistaa silti. Aina olen ollut onnellisempi, kun on ollut enemmän rahaa käytettävissä. Aikaa ja aivokapasiteettia vapautuu kummasti kaikkeen kivaan, kun ei tarvitse koettaa keksiä, millä sitä selviäisi.
Tuo sanonta "raha ei tee onnelliseksi" käännetään usein niin, että köyhät olisivat automaattisesti onnellisia ja rikkaat onnettomia. Sanonnalla viitataan siihen, että rahalla ei voi saada kaikkea, mutta rahattomuuden tuomia murheita se voi tietysti poistaa.
Ihmeen paljon tässä ketjussa on muuten yli 5000 € (ja siis reilustikin enemmän) bruttona tienaavia jos kerran 3000 netto olisi vähän. Jännästi täällä on siis edustettuna ylin tulodesiili aika kattavasti.
Huomattavasti helpompaa. Ei tarvitsisi jokaista ostoa laskeskella, riittääkö rahat kaikkien pakollisten kulujen jälkeen.
Ensimmäisen sivun kommenttien jälkeen totean vain, kyllä suomalaiset ovat helkkarin hyvätuloista kansaa. Aivan turhaa valitusta hinnankorotuksista jne, koska kyllä rahaa näyttää tulevan reilulla kädellä tilille vuodessa.
Terv, hyvänä kuukautena jopa 2000e käteen.
Mun laskisivat muutaman satasen. Kaupassa varmaan pitäisi katsella tarkemmin, mitä sieltä ostaisi. Muutoin aika sama tilanne kuin nyt. Niin ja perheessä on myös tienaava mies, jonka netto noi n tonnin pienempi kuin omani.
Asutaan paritalossa Espoossa. 3 nuorta perheessä, pihassa vanha auto.
Isoin osa tuloista menee asuntolainaan, sähkölämmitykseen ja ruokaan. Asumiseen kaiken kaikkiaan pari tonnia kuussa.
Matkustellaan kerran kaksi vuodessa. Harrastuksiin riittää myös rahaa.
Mahdollisuuksien mukaan tehdään hankinnat kirppikseltä.
Vierailija kirjoitti:
hius lisäke kirjoitti:
Miten en yllättynyt, että lähes jokainen palstalla tienaa enemmän kuin meridiaani..
Jos tilastoista puhutaan, niin eiköhän se ole mediaani. Meridiaani on kartassa pituuspiiri.
Älä ole tylsä!
Saisin parisataa väemmän kuin nyt. Pitäisi karsia kauneudenhoitopalveluiden käyttöä.
Nyt velaton ja sijoitan joka kk.
Aika rikasta. Lainaa voisi lyhentää vaikka tuplat nykyisestä eikä talous olisi tiukilla.
Tuolla palkalla pärjäisi jos ihmisillä olisi vähäänkää järkeä miettiä taloudellista päätöksiä.
Saan vähän enemmän, joten tällaista se kai olisi. Olen tullut toimeen myös paljon pienemmillä tuloilla; olen aidosti kiitollinen siitä, että olen vähävaraisesta perheestä ja itsekin ollut pienempituloinen, niin on oppinut luottamaan siihen, että jotenkin aina pärjää. Toki rajansa siinäkin, mutta on levollinen olo kun tietää, että jokainen muutos ei kaada koko korttitaloa.
Sain isältäni 90 000 euroa käteen ja saan lisää joka kuukausi. Elämäni on kuin ruusuilla tanssimista. Esitän kaikille köyhää mutta elän kylläisyydessä. Käyn ravintoloissa yksin syömässä. Olen nähnyt miten toisissa pöydissä oleva katselee minua etenkin naiset kun tilaan parasta viiniä.
Mitä jos rupeisit vakuutusasiamieheksi. Tienaat puhelinmyynnistä 20000€/kk. Ei tarvitse kärvistellä.
Varmaan aika samanlaista kuin nykyään. Antaisin lapsille rahaa enemmän. Säästäisin mukavia eläkepäiviä varten.
Eläisin herroiksi, tulot nyt 1400.
Tienaan n 2500 e ja löhes kaikki palkka menee lainaan. En maksa asumisesta mitään.
En osta oikein mitään ja ruokaan ei mene hirveesti rahaa
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos rupeisit vakuutusasiamieheksi. Tienaat puhelinmyynnistä 20000€/kk. Ei tarvitse kärvistellä.
Kyllä, koska ihan jokaikinen vakuutusasiamies on huippumyyjä!
... Olisi löytynyt koulutustani vastaava avoin työpaikka. Vaan ei löydy.
Miettisin missä mun loput rahat on ja soittaisin palkanlaskijoille.
Jos tilastoista puhutaan, niin eiköhän se ole mediaani. Meridiaani on kartassa pituuspiiri.