Saan rahaa käyttööni enää 340e entisen 555e sijaan kuussa, kun perustoimeentulotuessani kohtuullistettiin asumismenot...En pärjää tällä rahalla, mitä voin tehdä?!!
Koko ajan haen halvempaa asuntoa ja olen todistanut sen kelalle, mutta silti kohtuullistivat.
Ei vain ole helppo saada uutta asuntoa pitkäaikaistyöttömänä...
Mistä lisätuloa? En haluaisi alkaa tekemään rikoksia...
Kommentit (163)
Aloittaja ei haluaisi alkaa tekemään rikoksia, mutta mihin muuhunkaan tämän maan politiikka köyhimmät ajaa? Sepä se on tosin tarkoituskin.
Oletko ollut yhteydessä oman hyvinvointialueen sosiaalitoimeen? Heillä voisi olla sana sanottavana jotta selviää voivatko sitä kautta tukea vaiko eivät. He näkevät kyllä kaikki Kelan antamat päätökset.
Ensimmäiseksi ehdottaisin työntekoa.
En tiiä, varmaan sä pommitat Kelaa loputtomilla turhilla tarkistuspyynnöillä ja ruinausviesteillä etkä esim. mene töihin
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiseksi ehdottaisin työntekoa.
Mene itse töihin niin harkitsen sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyt todistamaan kelalle, että haet pienempää asuntoa, niin kyllä pitäs hyväksyä koko vuokran menona. Minäkin jonotin 10kk samassa tilanteessa asuntoa.
Kyllä vain, näin sanoo lainsäädäntö. Kelan on lain mukaan pakko huomioida se, että henkilö aktiivisesti etsii halvempaa asuntoa, eikä ko. korruptiobyrålla näinollen ole mitään oikeutta leikata tai evätä eli "kohtuullistaa" mitään tukia. Törkeää kohtelua Kelalta-ap saa varattomana ilmaiset lakipalvelut; miksei ole jo ollut oikeusapuun yhteydessä?
Ei mee läpi tämä provo. Asumiskulut kohtuullistetaan vain, kun omasta mukavuuden halustaan päättää asua liian kalliissa kämpässä. Jos oikeasti on todistanut ettei saa halvempaa asuntoa, niin ei kohtuullisteta.
Käytät rahat vain tarpeelliseen ruokaan ja lääkkeisiin. Hae ruoka-avustuskasseja jos pystyt (en osaa neuvoa onko niitä oikeasti, ei kokemusta nyt tämän hetken tilanteesta). Ei kestä välttämättä montaa vuotta enää tämä maailma joten kauan ei tarvitse kestää, näin uskon.
Ap:n asunto on 215 euroa liian kallis. Eikö muka halvempaa ole missään?
jos AP on nainen niin silloinhan on helppo alkaa tienaamaan.onlyfanssia tai jtkn muuta seksityötä kehiin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
340 euroa kuussa yhdelle ihmiselle, olettaen että tuosta on jo kuitattu asumiskulut, kuten toimeentulotukiasiakkailta yleensä on, riittää hyvin tiukalla kuurilla myös pieniä säästöjä varten.
Halvin mahdollinen puhelinliittymä tai prepaid, nettiliittymä pois(kirjastossa voi käyttää konetta), kaikki EU-jakelut, seurakuntien ruokajakelut ym. käyttöön, kirppikset, itse leipominen, ruoanlaitto, vaatteiden korjaaminen,marjat,sienet,kalastaminen,itse kasvattaminen jne. perusjutut.
Työttömän on nähtävä todella paljon vaivaa, enemmän kuin työssäkäyvän, jos aikoo nyky-Suomessa pysyä hengissä. Kannattaa ehkä nyt mennä siihen orjatyökokeiluun, josta saa sen 9 e pvä, ellei sitten ole todella ideologisesti työtön ja halua asua teltassa ympäri vuoden.
Työttömyystuista voi vielä hetken aikaa säästää patjan alle, pian tulee digivaluutta, ja sen jälkeen ei pimeitä käteisvaroja voi enää itsellään pitää. Valmistautukaa.
555e on ammatrilaisten vuosien varrella määrittämä summa, mutta sä nyt vaan tiedät paremmin?
Tännehän voi jokainen sanoa ihan oman mielipiteensä paljonko sen pitäisi olla omasta mielestään, mutta todellisuuden kanssa noilla mielipiteillä ei ole tekemistä.Mitäs jos mä sanonkin että pitäis olla 1500e?
Ja sit seuraava kommentoija sanoo 50e?Häh? Herää nyt
Mitä mahdat tarkoittaa? En ymmärtänyt sepustuksestasi hevonkukkua. Olen esimerkiksi elättänyt itseni ja lapseni noin 250/e kk lähes 10 vuoden ajan samalla säästäen kivan pesämunan tulevaisuutta sekä selviytymistä varten, joten mikä oli pointtisi? Jos on niin avuton ja tyhmä, ettei tiedä, miten patjan alle säästetään, se ei ole minun ongelmani. Kyllä valtio teistä pitää huolen, ihan varmasti..ja sitten heräsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin.
Koko ajan haen töitä
Ap
Ystävällisesti kysyn, mikä ala? Kauppa, teollisuus?
Asutko yksin, asunnon koko?
Mietin vaan, kannattaisiko hakea muulta paikkakunnalta töitä, toki tilanne on paha koko Suomessa.
Ryhdy politikoimaan, katso miten osaamattomat, tyhmät, minnekään oikeaan työhön kelpaamattomat ovat hyvillä palkoilla puolueittensa kautta, jotkut ovat päässeet jopa ministeripesteille. Jos et minnekään pääse, ryhdy poliitikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei haluaisi alkaa tekemään rikoksia, mutta mihin muuhunkaan tämän maan politiikka köyhimmät ajaa? Sepä se on tosin tarkoituskin.
Töillä aikuinen ihminen itsensä elättää. Onko tuttu termi, työ?
Vierailija kirjoitti:
jos AP on nainen niin silloinhan on helppo alkaa tienaamaan.onlyfanssia tai jtkn muuta seksityötä kehiin vaan.
#naisvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Mitens olisi jos alkaisikin mennä töihin tai kouluttautua.?
Jos paikkakunnallasi ei ole tarjota halvempaa asuntoa sinulle, vuokra pitää huomioida kokonaan.
Valita päätöksestä!
Trolli, muutokset eivät ole vielä voimassa
Vuokraa osa asunnostasi jollekin toiselle? Vuokralainen saa alivuokrata alle 50% asunnosta ilman vuokranantajan lupaa. Katso Tori.fi näkyykö ilmoituksia, että joku tarvitsee tilapäistä majoitusta tms.
Voit yrittää löytää myös huoneen kimppakämpästä. Joku kommuuni voisi olla ymmärtäväisempi tilanteellesi eikä hyljeksisi sinua työttömyyden vuoksi, kunhan luottotiedot on kunnossa ja pystyt maksamaan vuokravakuuden.