Muita laihdutuskuurilla?
Onko muita laihdutuksen aloittaneita nyt tässä lähiaikoina. Haluaisin kuulla onko paino tippunut ja miten syöt ja liikut ym ajatuksia. Vanhoja ketjuja löytyy mutta haluaisin keskustella nyt laihduttavien kanssa.
Itsellä nyt muutama päivä takana ja ruokaa on ikävä, aloitin nyt siis viikon kestävän nutrilett kuurin, että saisi mukavasti alulle tämän laihdutuksen. Vielä ei ole muutosta suuntaan eikä toiseen.
Paino 86kg pituus 163cm
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulen mukaan :) Laihdutan normaalipainon sisällä. Mutta paino noussut viimeisen vuoden aikana hurjasti ja on nyt ihan normaalipainon ylärajalla. Tavoitteena saada -8kg pois. Lähtötilanne 169/73. Olen nyt jo muutaman kk pikkuhiljaa lisännyt liikuntaa ja yrittänyt opetella oikeaa ruokarytmiä. Herkkuja olen vähentänyt, mutten lopettanut kokonaan. Paino nyt n 70.5 kg.
Nyt haluaisin saada vähä lisävauhtia painonlaskuun ja tulinkin tähän ryhmään etsimään vinkkejä. Nutraamaan tai ketogeeniselle en ala, koska pyrin löytämään sellaisen ratkaisun, jota voin noudattaa koko loppuelämäni. Pätkäpaasto kiinnostaisi.
Ap:ta kiinnosti liikunta. Hyötyliikunnan lisäksi käyn 3-4 kertaa viikossa kävelemässä tai pyöräilemässä n 40-60 min. Salilla käyn kerran viikossa, jos ehdin. Lisäksi käyn ratsastamassa ja melomassa aina kun ehdin (ehkä kerran kahdessa viikossa).
Kiva kun kerroit oman tarinasi painonpudotuksesta ja kiitos liikunta vinkeistä. Sinulla on kivan kuuloisia urheilu harrastuksia, pitäisi itsekin joskus kokeilla melontaa esim.
Loppuelämän ratkaisuja täälläkin haetaan. Onko kellään muuten kokemusta siittä kuinka kauan vie aikaa, että uudet ruokailutottumukset omaksuu täysin, niin ettei se ajatus ole enää se että "syön näin koska laihdutan" näin nyt karkeasti sanottuna? Ap
Minulla on ruokavalion muutoksesta kokemusta 30 vuoden takaa. Aloin silloin kasvissyöjäksi ja muutenkin terveysintoilijaksi. Motivaatio ja innostus oli tärkeintä. Vanhoja makuja kaipasi että ei se ihan helppoa ollut. Hoksasin silloin että se ajatustapa että nyt luovun jostain ei ole kovin motivoiva, vaan sen sijaan ajatus että nyt aloitan jännittävän ruokamatkan ja otan uusia herkullisia ruokia vanhojen tilalle toimi paremmin. Vinkkaisin siis että kokeile uusia kevyitä ruokia ja reseptejä ja yritä löytää sekä herkullisia että täyttäviä ruokia. Ruokien pitää olla sen verran täyttäviä että saavuttaa kylläisyyden, eli sopivasti hiilaria, proteiinia ja rasvaa joka aterialla.
Itse nautin siitä kun täytän jääkaapin värikkäillä kasviksilla ja hedelmillä, salaateilla. Pesen ne käyttövalmiiksi ja asetan kauniisiin läpinäkyviin rasioihin. Olen jo niin tottunut terveelliseen ruokaan vuosien saatossa että tämä näkymä näyttää minusta herkulliselle, toisin kuin vaikkapa näkymä jääkaapista jossa on pizzaa, juustoa, eineksiä, jälkiruokia, leivonnaisia.
Jossain vaiheessa minulla oli sairauden vuoksi tästä normaalista poikkeavat ruoka- ja liikuntatavat jolloin lihoin, mutta nyt olen taas palannut normaalimpaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Minulle painoa tuli noin 6kg lisää kun muutin maahan, jossa on kuuma ilmasto ja voin harrastaa liikuntaa ulkona vain aamuisin ja sisällä hyvin ilmastoiduissa tiloissa. Olen aina ollut urheilullinen ja luulin että painon pudottaminen olisi minulle helppoa, mutta ei se sitä ollutkaan. Lähtöpaino helmikuussa oli 71kg, kesäkuussa painoin 68kg mutta nyt taas 70kg. Käyn aamuisin juoksulenkillä ja teen itsenäisesti monenlaisia harjoituksia FitOn -sovelluksen avulla. En laske kaloreita mutta olen vaihtanut proteiininlähteen lihasta kasviksiin, kanaa ja kalaa syön kuitenkin pari kertaa viikossa. En syö karkkeja enkä sipsejä ja valmistan kaikki ruuat itse. Silti hidasta ja vaatii kyllä hermoja tämä laihduttaminen.
Minulla myös tullut painoa hellekesinä. Olin sairas enkä voinut edes uida. Liikunta jäi todella vähälle kun ei voinut muuta helteellä kuin maata sängyssä. Helleviikkojen aikana saattoi tulla todellakin joku 7 kg.
Näin vanhempana laihtuminen on todella hidasta ja vaatii kärsivällisyyttä. Välillä tuntuu että mitään ei tapahdu. Olen kuitenkin 15 kiloa jo tiputtanut. Kun tuntuu että ei tästä tule mitään, katson painokäyrää josta näen mustaavalkoisella että kyllä on jo paljonkin tapahtunut. Ja mietin perunasäkkejä, ajatella, olen tiputtanut 3 x 5 kg perunasäkin painon pois! Jo yksikin kilo pottuja on painoltaan ihan huomattava.
Saiskin jotain palkkaa Noomin mainostamisesta. Ennen noomia laihdutin 10 kiloa ihan halvoilla tai ilmaisilla kalorilaskureilla. Sitten painon putoaminen tyssäsi 3 kuukaudeksi. Ei hievahtanutkaan vaikka kuinka yritin. Heti kun otin Noomin niin tippui kuussa 3 kg. Sitten taas jämähti. Nyt taas laskusuunnassa. Itse olen tyytyväinen Noomiin, meinasin epätoivoissani ennen sitä kitukuureilla epäterveellisesti, nyt syön kevyesti ja terveellisesti enkä koe huonoa omaatuntoa joka suupalasta.