Muita laihdutuskuurilla?
Onko muita laihdutuksen aloittaneita nyt tässä lähiaikoina. Haluaisin kuulla onko paino tippunut ja miten syöt ja liikut ym ajatuksia. Vanhoja ketjuja löytyy mutta haluaisin keskustella nyt laihduttavien kanssa.
Itsellä nyt muutama päivä takana ja ruokaa on ikävä, aloitin nyt siis viikon kestävän nutrilett kuurin, että saisi mukavasti alulle tämän laihdutuksen. Vielä ei ole muutosta suuntaan eikä toiseen.
Paino 86kg pituus 163cm
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Ei taida kesäisin kovin moni laihduttaa
Mulla kesällä helpointa laihtua. Luonnostaan vähemmän ruokahalua kuumalla ja olen ulkona enemmän. Kun vielä oppisin olemaan lihomatta takaisin keskitalvella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti olet saanut painoa tiputettua, sinulla kun vielä noita terveydellisiäkin juttuja tuossa mukana matkassa. Itse myös pidän kasvisruuasta, joten se ei ole ongelma täälläkään =) tsemppiä kauheasti jatkoon! Itse myös oletan saavani lisää motia sitten kun alkaa paino pudota, hitaasti mutta varmasti. Mihkään pikalaihdutuksiin en usko. Ja tämäkin viikon nutrilett kuuri on osaksi sitä että lyhyt paastoaminen on terveelle ihmiselle terveellistä aina sillon tällöin, toki se on vaan plussaa jos vähän paino putoaisi, taitaa tosin lähteä vaan ylimääräiset nesteet tämän Paaston aikana. Tän jälkeen olen ajatellut että jätän herkut pois kokonaan ja syön pienempiä annoksia kasvispainotteisesti. Liikuntaa tulee harrastettua jonkin verran, sitä täytyisi vielä lisätä.
-apNutraaminen ei ole paastoa. Eikä terveellistä.
Paastojakin on erilaisia, mehupaasto, jonka tarkoitus ei kuitenkaan ole laihdutus ja sitten nämä pätkäpaastot, joita käytetään myös painonhallintaan. Nämä ovat hyväksi terveydelle, kun tietää mitä on tekemässä.
Nutraus ei ole paastoa, vaikka siinä ei ruokaa syödäkään.
Mulla on myös käytössä Noom-sovellus. Se on ihan kätevä. Pyrin myös pätkäpaastoon, niin että en syö klo 18-19 jälkeen.
Olen laihtunut runsaassa kuukaudessa 4 kg. Vielä jäljellä 6 kg tavoitteeseen.
Ja kotona mulla yks päiväkoti-ikäinen lapsi, olen yh. Rajoittaa liikkumismahdollisuuksia mutta me ulkoillaan yhdessä, lapsi pyöräilee ja mä kävelen. Käytän kaikki tilaisuudet liikkuaksenä. Jos saan lapsen johonkin hoitoon, menen uimaan tai salille.
Laihduttaminen on työlästä muttei mahdotonta.
Aloitin elämäntapamuutoksen helmikuussa 20kg lähteny vielä 20kg jäljellä. Syön paljon kasviksia ja marjoja. Liikun kerran päivässä kunnon hikiliikuntaa n 30min vähintään. Esim: jumppaan, juoksen pelaan lasten kanssa jalkapalloa tai muuta mukavaa. Kerran viikossa syön sipsejä tai muuta herkkua. En koe et, olisin luopunut mistään. Valinta oli helppo, joko kuolen nuorena, sairastun diabetekseen tai alan elämään elämää että, näen lapsenlapset ja toivon mukaan elän 90-vuotiaaksi.
Tää on mun seitsemäs viikko, paino pudonnut noin kilon viikossa. Alkupaino päälle 82, tänään 75,5. Hitosti on saanut töitä tehdä! 😮💨 mutta ei auta! Iteppähän menin iteni lihottamaan.. tunti 40min liikuntaa 6x viikossa, pätkäpaasto ei välipaloja. Kidutukselta tämä tuntuu ja nälkä on, mutta ei yksinkertasesti riitä motivaatio hitaampaan laihdutustahtiin.
Otan ehkä yhen vesipaastopäivän viikkoon mukaan katotaan nopeutuuko tahti!
Tsemppiä muillekin laihuttajille muistakaa ettei tää kalorivajeella kituuttaminen ole ikuista! Kun pääsis lähemmäs tavoitepainoa ehkä uskaltaa lisätä vaikka yhen herkkupäivänkin viikkoon..
Kiva saada tänne lisää keskutelijoita, aina tsemppaa itseäkin lisää kun lukee muiden saavutuksista! =) tuohon paasto asiaan joku oli tarttunut nyt kovin, ja tosiaankin paastoja on paljon erilaisia. Itse noudatan siis alla olevaa tällähetkellä.
Erittäin niukkaenergiainen ruokavalio eli VLCD, eli se tarkoittaa erittäin niukkaenergiaista ruokavaliota, VLCD-dieetin tarkoituksena on pitää päivittäinen energiamäärä alle 800 kilokalorin. Ravintoaineiden saanti turvataan, mutta energiaa saadaan niin vähän, että ollaan paastotilassa.
Vierailija kirjoitti:
Kiva saada tänne lisää keskutelijoita, aina tsemppaa itseäkin lisää kun lukee muiden saavutuksista! =) tuohon paasto asiaan joku oli tarttunut nyt kovin, ja tosiaankin paastoja on paljon erilaisia. Itse noudatan siis alla olevaa tällähetkellä.
Erittäin niukkaenergiainen ruokavalio eli VLCD, eli se tarkoittaa erittäin niukkaenergiaista ruokavaliota, VLCD-dieetin tarkoituksena on pitää päivittäinen energiamäärä alle 800 kilokalorin. Ravintoaineiden saanti turvataan, mutta energiaa saadaan niin vähän, että ollaan paastotilassa.
Tuo sinun noudattama systeemi ei kuitenkaan ole munkäänlaista paastoa.
Vierailija kirjoitti:
Enessä ei olla paastotilassa.
Olisi hauska tietää mikä on teidän mielestänne sitten tämä oikea paasto? Täysi syömättömyys ja juomattomuus vai, selittäkääpäs. Kun lääkärin mielestä nestepaaston voi hyvinkin toteuttaa tuolla yllämainitulla tavalla, ja keho pysyy paastotilassa
Että lomakaudella laihtari? Ok. No kyllä jätän sen nautinnon ihan suosiolla sitten syksyyn.
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitin laihduttamisen maaliskuussa. Painoa pudonnut noin 4 kuukaudessa 6 kiloa. Mä syön silloin kun on nälkä. Ei välipaloja. Tärkeintä on opetella miltä nälkä tuntuu. Itse testaan sen sillein, että kun tulee tarve syödä tai mieliteko tai nälkä, niin mietin haluaisinko syödä vaikka 5 kananmunaa tai ison pihvin. Jos vastaus on, että ei tee mieli kuin jotain raikasta ja kevyttä ja pientä ja helppoa jne, niin silloin tiedän, ettei ole nälkä. Jos voisin kuvitella ahtavani 500 g pihvin naamaani, niin silloin on nälkä.
Nyt kun loma alkaa, niin lähden kokeilemaan vesipaastoa.
Kuulosti hyvälle, kunnes lopussa " lähden kokeilemaan vesipaaastoa"....
Vierailija kirjoitti:
Olisi hauska tietää mikä on teidän mielestänne sitten tämä oikea paasto? Täysi syömättömyys ja juomattomuus vai, selittäkääpäs. Kun lääkärin mielestä nestepaaston voi hyvinkin toteuttaa tuolla yllämainitulla tavalla, ja keho pysyy paastotilassa
Ei se mikään mielipide juttu ole.
Jos sua oikeasti kiinnostaa, niin löydät kyllä tietoa asiasta.
Lääkäreillä ei ole paljonkaan ravintokoulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Itse aloitin elämäntapamuutoksen noin puolitoista vuotta sitten. Aloittaen tosi rennosti ja pikkuhiljaa lisännyt siihen kuntoilun, joka on nykyään jokapäiväistä ja 2kk sitten luovuin sokeristakin. Olen 180cm ja painoa oli 128kg parhaimmillaan, nyt 97kg. Tullut paljon myös lihasta läskin tilalle niin ei kukaan usko että olen edes melkein 100 kiloinen vaan lähemmäs 80kg. Itse en noista laihdutuskuureista hirveästi välitä. Jos haluaa tuloksia niin se kannattaa hoitaa omasta mielestä elämäntapamuutoksella.
Ihmisillä on eri tilanteita. Ne joilla elämäntavat ovat alkoholin juominen ja roskaruoka ja liikkumattomuus laihtuvat helposti jo sillä että jättävät alkoholin ja roskaruoan pois ja alkavat liikkumaan. Sitten on meitä joilla aina ollut terveelliset elämäntavat. Näin itselläni ja silloin laihdutuskuuri kalorivajeella auttaa.
En ole varsinaisesti laihduttanut, mutta viimeisen viikon olen syönyt olemattomasti hankalan elämäntilanteen takia. Aamulla olen syönyt kaksi leipää, lounaalla puolet normaaliannoksestani, ja illalla joko puolikkaan illallisen tai puolikkaan iltapalan. Liikkunut olen joka päivä 7-12 km päivässä ja painoa lähtenyt viikossa 4 kg. Tehokasta, jotain hyvää tässäkin kriisissä. Ennen en kestänyt nälän tunnetta yhtään, mutta nyt se on tuntunut melkein miellyttävältä. Herkkujakaan ei ole tehnyt yhtään mieli. En aio tieten tahtoen tätä siis jatkaa pitkään, mutta on tuntunut fyysisesti mahdottomalta syödä yhtään enempää. Paino tippunut 69kg -> 65 kg. Nyt olen normaalipainossa, ennen en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asiasta itse tietäisit niin varmaan vastaisit jotain muutakin kuin näin, mutta samapa tuo. Ei tämän ketjun idea varmaankaan ole tapella siittä kuka paastoaa oikein ja koska ja miten😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse aloitin elämäntapamuutoksen noin puolitoista vuotta sitten. Aloittaen tosi rennosti ja pikkuhiljaa lisännyt siihen kuntoilun, joka on nykyään jokapäiväistä ja 2kk sitten luovuin sokeristakin. Olen 180cm ja painoa oli 128kg parhaimmillaan, nyt 97kg. Tullut paljon myös lihasta läskin tilalle niin ei kukaan usko että olen edes melkein 100 kiloinen vaan lähemmäs 80kg. Itse en noista laihdutuskuureista hirveästi välitä. Jos haluaa tuloksia niin se kannattaa hoitaa omasta mielestä elämäntapamuutoksella.
Ihmisillä on eri tilanteita. Ne joilla elämäntavat ovat alkoholin juominen ja roskaruoka ja liikkumattomuus laihtuvat helposti jo sillä että jättävät alkoholin ja roskaruoan pois ja alkavat liikkumaan. Sitten on meitä joilla aina ollut terveelliset elämäntavat. Näin itselläni ja silloin laihdutuskuuri kalorivajeella auttaa.
Tämä on ihan totta, ihmisiä on erilaisia. Kaikille ei tietty sovi kaikki mutta se on pääasia että löytää sen oman juttunsa =) - ap
Vierailija kirjoitti:
En ole varsinaisesti laihduttanut, mutta viimeisen viikon olen syönyt olemattomasti hankalan elämäntilanteen takia. Aamulla olen syönyt kaksi leipää, lounaalla puolet normaaliannoksestani, ja illalla joko puolikkaan illallisen tai puolikkaan iltapalan. Liikkunut olen joka päivä 7-12 km päivässä ja painoa lähtenyt viikossa 4 kg. Tehokasta, jotain hyvää tässäkin kriisissä. Ennen en kestänyt nälän tunnetta yhtään, mutta nyt se on tuntunut melkein miellyttävältä. Herkkujakaan ei ole tehnyt yhtään mieli. En aio tieten tahtoen tätä siis jatkaa pitkään, mutta on tuntunut fyysisesti mahdottomalta syödä yhtään enempää. Paino tippunut 69kg -> 65 kg. Nyt olen normaalipainossa, ennen en.
Mistähän se johtuukin että hankala elämäntilanne, suru ym tälläinen tekee sen, että ei ole nälkä. Hienoa että olet nyt normaalipainossa, vaikkakin kurja tuo tilanteesi. Valoisampaa tulevaisuutta sinulle! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asiasta itse tietäisit niin varmaan vastaisit jotain muutakin kuin näin, mutta samapa tuo. Ei tämän ketjun idea varmaankaan ole tapella siittä kuka paastoaa oikein ja koska ja miten😂
Ei ole tarkoitus tapella, mutta ei myöskään vetää herneitä nenään, jos väärinkäsityksiä korjataan.
En tiedä onko jollain täällä lukihäiriö vai luetun ymmärtämisessä häikkää vai mitä kohtaa tästä "energiamäärä on alle 800 kilokalorin. Ravintoaineiden saanti turvataan, mutta energiaa saadaan niin vähän, että ollaan paastotilassa." et nyt ymmärrä? Jos kehon paastotila ei ole paastossa olemista niin mitä sitten? Väärinkäsityksiä tarvinee näimmä korjata ennemminkin sinne suuntaan😂
Kuukausi takana, 3 kiloa on lähtenyt. Syön 1 700 kcal päivässä pelkästään oikeaa ravitsevaa vegaaniruokaa. 3 kertaa viikossa kuntosali, muina päivinä pitkiä kävelylenkkejä ja joskus salipäivinäkin. Nyt kesällä on hyvin energiaa ja ruokahalukin pienempi kuin talvella.
M44 173/66