Muita laihdutuskuurilla?
Onko muita laihdutuksen aloittaneita nyt tässä lähiaikoina. Haluaisin kuulla onko paino tippunut ja miten syöt ja liikut ym ajatuksia. Vanhoja ketjuja löytyy mutta haluaisin keskustella nyt laihduttavien kanssa.
Itsellä nyt muutama päivä takana ja ruokaa on ikävä, aloitin nyt siis viikon kestävän nutrilett kuurin, että saisi mukavasti alulle tämän laihdutuksen. Vielä ei ole muutosta suuntaan eikä toiseen.
Paino 86kg pituus 163cm
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Hienosti olet saanut painoa tiputettua, sinulla kun vielä noita terveydellisiäkin juttuja tuossa mukana matkassa. Itse myös pidän kasvisruuasta, joten se ei ole ongelma täälläkään =) tsemppiä kauheasti jatkoon! Itse myös oletan saavani lisää motia sitten kun alkaa paino pudota, hitaasti mutta varmasti. Mihkään pikalaihdutuksiin en usko. Ja tämäkin viikon nutrilett kuuri on osaksi sitä että lyhyt paastoaminen on terveelle ihmiselle terveellistä aina sillon tällöin, toki se on vaan plussaa jos vähän paino putoaisi, taitaa tosin lähteä vaan ylimääräiset nesteet tämän Paaston aikana. Tän jälkeen olen ajatellut että jätän herkut pois kokonaan ja syön pienempiä annoksia kasvispainotteisesti. Liikuntaa tulee harrastettua jonkin verran, sitä täytyisi vielä lisätä.
-ap
Paasto tosiaan on terveellistä. Harmi vain, että Nutrilett-kuuri ei ole paastoa nähnytkään. Mut senhän sä jo tiesitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole niin tyhmä kuin sinä. Laihdutuskuurit vain lihottavat ja nutriletit vielä sairastuttavat.
Mistä moinen mielipide? Ylipainoko se on mielestäsi terveellisempi...?
Ylipaino on jojolaihduttamista (eli nutraamista) terveellisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti olet saanut painoa tiputettua, sinulla kun vielä noita terveydellisiäkin juttuja tuossa mukana matkassa. Itse myös pidän kasvisruuasta, joten se ei ole ongelma täälläkään =) tsemppiä kauheasti jatkoon! Itse myös oletan saavani lisää motia sitten kun alkaa paino pudota, hitaasti mutta varmasti. Mihkään pikalaihdutuksiin en usko. Ja tämäkin viikon nutrilett kuuri on osaksi sitä että lyhyt paastoaminen on terveelle ihmiselle terveellistä aina sillon tällöin, toki se on vaan plussaa jos vähän paino putoaisi, taitaa tosin lähteä vaan ylimääräiset nesteet tämän Paaston aikana. Tän jälkeen olen ajatellut että jätän herkut pois kokonaan ja syön pienempiä annoksia kasvispainotteisesti. Liikuntaa tulee harrastettua jonkin verran, sitä täytyisi vielä lisätä.
-apKiitos, tsemppiä sinulle myös.
Itse olen paastonnut ennen sairauksia säännöllisesti mutta nyt en uskalla enää ja kun lääkkeitäkin on.
Minulla on tällä hetkellä käytössä maksullinen Noom-sovellus. Siinä saa onnistuneista päivistä kolikon joilla voi ostaa vapaapäivän. Koen että nuo vapaapäivät ovat henkisesti tärkeitä. Saa yhtenä päivänä syödä vaikka jäätelön ja ilman kalorinlaskentaa, hallitusti, ilman sitä tunnetta että nyt olen epäonnistunut jolloin monet lopettavat koko kuurin kun kokevat repsahtaneensa. Myös muiden päivien aikana saa syödä jotain herkkua 50-150 kalorin verran, harvoin syön mutta tuo auttaa tuntemaan että ei ole kitukuurilla.
Liikuntaa olen monipuolistanut, viimeiset 10 vuotta olen omistanut yhdelle lajille pääsääntöisesti mutta nyt olen ottanut mukaan hiit-treenejä ja muuta jumppaa joita löytyy youtubesta. Ne "kiinteyttävät" mukavasti.
Tää on oikeasti huvittavaa. Noomin edustaja ja Nutrilettin edustaja kilpamainonnassa. Ootteko te edes oikeita ihmisiä vai pelkkiä botteja?
Pari viikkoa ihan vaan kaloreita laskemalla. Tuloksia on kuitenkin jo tullut, tuntuu vaatteissa ja näkyy vaa'alla. Olen normaalipainoinen, mutta painoindeksin ylärajalta on tarkoitus tulla vähän alaspäin.
Oon kuukausi sitten aloittanut. Verensokeri ja kolesteroli alkoivat olemaan huolestuttavalla tasoilla. Kiloja on lähtenyt, mutta en tiedä paljonko. Osa ehkä nestettäkin. Lopetin sokerin syömisen kokonaan, eli pullat, karkit yms. jätän kauppaan. Yritän syödä järkeviä annoksia säännöllisesti ja miettiä vähän siinäkin, että mitä kaadan suuhuni. Kai tää tästä. Tänään aattelin syödä jäätelön kuitenkin, ettei ihan askeettiseksi mene.
Vierailija kirjoitti:
Kiva saada tänne lisää keskutelijoita, aina tsemppaa itseäkin lisää kun lukee muiden saavutuksista! =) tuohon paasto asiaan joku oli tarttunut nyt kovin, ja tosiaankin paastoja on paljon erilaisia. Itse noudatan siis alla olevaa tällähetkellä.
Erittäin niukkaenergiainen ruokavalio eli VLCD, eli se tarkoittaa erittäin niukkaenergiaista ruokavaliota, VLCD-dieetin tarkoituksena on pitää päivittäinen energiamäärä alle 800 kilokalorin. Ravintoaineiden saanti turvataan, mutta energiaa saadaan niin vähän, että ollaan paastotilassa.
VCLD-dieeteillä elimistö ei ole paastotilassa. Tee vaikka ketoainetesti. Vähäkalorisella dieetille keho kuluttaa omia lihaksiaan, vesipaastolla lihakset säästyvät ja rasva palaa. Mutta kukaan ei ole kieltänyt oman terveytensä pilaamista tyhmyydellä, joten jatka rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva saada tänne lisää keskutelijoita, aina tsemppaa itseäkin lisää kun lukee muiden saavutuksista! =) tuohon paasto asiaan joku oli tarttunut nyt kovin, ja tosiaankin paastoja on paljon erilaisia. Itse noudatan siis alla olevaa tällähetkellä.
Erittäin niukkaenergiainen ruokavalio eli VLCD, eli se tarkoittaa erittäin niukkaenergiaista ruokavaliota, VLCD-dieetin tarkoituksena on pitää päivittäinen energiamäärä alle 800 kilokalorin. Ravintoaineiden saanti turvataan, mutta energiaa saadaan niin vähän, että ollaan paastotilassa.
Enessä ei olla paastotilassa.
Ei niin. Nää sekottaa nääntymistilan paastoon.
Vierailija kirjoitti:
Olisi hauska tietää mikä on teidän mielestänne sitten tämä oikea paasto? Täysi syömättömyys ja juomattomuus vai, selittäkääpäs. Kun lääkärin mielestä nestepaaston voi hyvinkin toteuttaa tuolla yllämainitulla tavalla, ja keho pysyy paastotilassa
Paasto on tila, jossa keho alkaa tuottaa ketoaineita. Se on ihan mitattavissa oleva tila, ei tarvitse arpoa tai väitellä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hauska tietää mikä on teidän mielestänne sitten tämä oikea paasto? Täysi syömättömyys ja juomattomuus vai, selittäkääpäs. Kun lääkärin mielestä nestepaaston voi hyvinkin toteuttaa tuolla yllämainitulla tavalla, ja keho pysyy paastotilassa
Ei se mikään mielipide juttu ole.
Jos sua oikeasti kiinnostaa, niin löydät kyllä tietoa asiasta.
Lääkäreillä ei ole paljonkaan ravintokoulutusta.
Jos asiasta itse tietäisit niin varmaan vastaisit jotain muutakin kuin näin, mutta samapa tuo. Ei tämän ketjun idea varmaankaan ole tapella siittä kuka paastoaa oikein ja koska ja miten😂
Sivusta, mutta itse tiedän paastosta paljonkin vaan ei huvita jakaa tietoa johonkin Nutrilettin mainoskeskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko jollain täällä lukihäiriö vai luetun ymmärtämisessä häikkää vai mitä kohtaa tästä "energiamäärä on alle 800 kilokalorin. Ravintoaineiden saanti turvataan, mutta energiaa saadaan niin vähän, että ollaan paastotilassa." et nyt ymmärrä? Jos kehon paastotila ei ole paastossa olemista niin mitä sitten? Väärinkäsityksiä tarvinee näimmä korjata ennemminkin sinne suuntaan😂
Vähäkalorinen ei ole sama kuin paastotila. Paaston rikkoo jopa ruokalusikallinen maitoa, saati sitten sun 800 kcal mätöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko jollain täällä lukihäiriö vai luetun ymmärtämisessä häikkää vai mitä kohtaa tästä "energiamäärä on alle 800 kilokalorin. Ravintoaineiden saanti turvataan, mutta energiaa saadaan niin vähän, että ollaan paastotilassa." et nyt ymmärrä? Jos kehon paastotila ei ole paastossa olemista niin mitä sitten? Väärinkäsityksiä tarvinee näimmä korjata ennemminkin sinne suuntaan😂
Vähäkalorinen ei ole sama kuin paastotila. Paaston rikkoo jopa ruokalusikallinen maitoa, saati sitten sun 800 kcal mätöt.
Mätöt, 800 kcal. Onkohan nyt "vähän" suhteellisuudentaju hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paasto on tila, jossa keho alkaa tuottaa ketoaineita. Se on ihan mitattavissa oleva tila, ei tarvitse arpoa tai väitellä siitä.
Ketoaineet ei kuitenkaan välttämättä merkitse paastoa. Ketoosissa voi olla, vaikka ei paastoaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muutakaan niistä lisäainelitkuista voi sanoa.
Täällä yksi normaalipainon sisällä laihduttava. Lähtöpaino 70kg ja tavoitteena on 5-10kg pudottaa. Paino nousi talven aikana huomaamatta, kun liikkuminen jäi pois ja söin todella epäterveellisesti. Nyt olen melkein kuukauden ajan liikkunut säännöllisesti ja karsinut turhan roskaruuan pois. Aikaisemmin söin perusterveellisesti, mutta lisäksi kaloripitoisia välipaloja esim paistopistetuotteita, irtokarkkeja ja suklaapatukoita. Eniten tässä muutoksessa ihmetyttää, että paino on kuukaudessa tipahtanut vain kilon verran. Odotin, että paino tipahtaisi ainakin pari kiloa muutoksen myötä. On todella epämotivoivaa, kun mitään eroa ei huomaa. Iho voi paremmin, kun en syö sokeria niin paljoa, mutta eniten kaipaisin reisiläskin sulamista. Kai tätä on jatkettava vielä jonkin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi normaalipainon sisällä laihduttava. Lähtöpaino 70kg ja tavoitteena on 5-10kg pudottaa. Paino nousi talven aikana huomaamatta, kun liikkuminen jäi pois ja söin todella epäterveellisesti. Nyt olen melkein kuukauden ajan liikkunut säännöllisesti ja karsinut turhan roskaruuan pois. Aikaisemmin söin perusterveellisesti, mutta lisäksi kaloripitoisia välipaloja esim paistopistetuotteita, irtokarkkeja ja suklaapatukoita. Eniten tässä muutoksessa ihmetyttää, että paino on kuukaudessa tipahtanut vain kilon verran. Odotin, että paino tipahtaisi ainakin pari kiloa muutoksen myötä. On todella epämotivoivaa, kun mitään eroa ei huomaa. Iho voi paremmin, kun en syö sokeria niin paljoa, mutta eniten kaipaisin reisiläskin sulamista. Kai tätä on jatkettava vielä jonkin aikaa.
Voisiko olla niin, että kun olet jo normaalin mitoissa niin siksi paino ei lähde putoamaan niin helposti. Jotain kunnon reisijumppaa jos reisiläski sillä lähtisi 😁 ja muutoshan kuulostaa jo sillain yleisestikin todella terveelliseltä valinnalta, laihtui tai ei niin 👍 -ap
Täällä hieman tosissaan otettu nyt paastot ja nutriletit ja nämä laihdutus sovellukset ym. Ihan rauha vaan kansalaiset. Pidetään tämä hyvänmielen tsemppi ketjuna mieluummin😁 - ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla niin, että kun olet jo normaalin mitoissa niin siksi paino ei lähde putoamaan niin helposti. Jotain kunnon reisijumppaa jos reisiläski sillä lähtisi 😁 ja muutoshan kuulostaa jo sillain yleisestikin todella terveelliseltä valinnalta, laihtui tai ei niin 👍 -ap
Olet oikeassa. Terveelliset elämäntavat eivät ole koskaan huono asia. Paino on tällä hetkellä aivan BMI:n normaalipainon ylärajalla. Eniten ärsyttää se, että en itse edes huomannut lihomista paitsi nyt keväällä, kun joustamattomat kesävaatteet eivät menneet päälle. Olin koko talven pukeutunut rentoihin vaatteisiin, joten lihomista ei huomannut. Jotenkin pitäisi vain hyväksyä, että muutos kestää aikansa. Eivät ne kilotkaan parissa viikossa tulleet.
Juu siinä sen monesti moni huomaa kun yhtäkkiä ei vaatteet istukkaan niin hyvin kuin ennen 😁 ja hyväksyminen asiasta on kyllä juu hyvä, kyllä ne siittä lähtee kun tahdonvoimaa löytyy tarpeeksi. Tsemppiä sinulle tavoitteeseesi! 😊 Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
800 kcal on aika hitosti enemmän kuin 0 kcal. 800 kcal voi vetää Big Mac aterian "dieettilimulla".
Tää onkin Nutrilettin maaedustaja eikä mikään oikea laihduttaja. Tarkoitus on saada ihmiset viraalimainonnalla ostamaan heidän kakkaansa.