Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita laihdutuskuurilla?

Vierailija
05.07.2023 |

Onko muita laihdutuksen aloittaneita nyt tässä lähiaikoina. Haluaisin kuulla onko paino tippunut ja miten syöt ja liikut ym ajatuksia. Vanhoja ketjuja löytyy mutta haluaisin keskustella nyt laihduttavien kanssa.
Itsellä nyt muutama päivä takana ja ruokaa on ikävä, aloitin nyt siis viikon kestävän nutrilett kuurin, että saisi mukavasti alulle tämän laihdutuksen. Vielä ei ole muutosta suuntaan eikä toiseen.
Paino 86kg pituus 163cm

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi normaalipainon sisällä laihduttava. Lähtöpaino 70kg ja tavoitteena on 5-10kg pudottaa. Paino nousi talven aikana huomaamatta, kun liikkuminen jäi pois ja söin todella epäterveellisesti. Nyt olen melkein kuukauden ajan liikkunut säännöllisesti ja karsinut turhan roskaruuan pois. Aikaisemmin söin perusterveellisesti, mutta lisäksi kaloripitoisia välipaloja esim paistopistetuotteita, irtokarkkeja ja suklaapatukoita. Eniten tässä muutoksessa ihmetyttää, että paino on kuukaudessa tipahtanut vain kilon verran. Odotin, että paino tipahtaisi ainakin pari kiloa muutoksen myötä. On todella epämotivoivaa, kun mitään eroa ei huomaa. Iho voi paremmin, kun en syö sokeria niin paljoa, mutta eniten kaipaisin reisiläskin sulamista. Kai tätä on jatkettava vielä jonkin aikaa.

Voisiko olla niin, että kun olet jo normaalin mitoissa niin siksi paino ei lähde putoamaan niin helposti. Jotain kunnon reisijumppaa jos reisiläski sillä lähtisi 😁 ja muutoshan kuulostaa jo sillain yleisestikin todella terveelliseltä valinnalta, laihtui tai ei niin 👍 -ap

Reisiläski ei millään reisijumpalla lähde. Rasva ei pala paikallisesti. Jumppaamalla kunnolla saa lihakset täyteen nestettä ja läskireidet näyttää entistä läskimmältä.

Vierailija
62/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä hieman tosissaan otettu nyt paastot ja nutriletit ja nämä laihdutus sovellukset ym. Ihan rauha vaan kansalaiset. Pidetään tämä hyvänmielen tsemppi ketjuna mieluummin😁 - ap

Joo, pidetään tää hyvän mielen tsemppiketjuna, jossa sä jaat melkein rikollisen huonoja neuvoja ihmisille, jotka vain saa nämä lihomaan tulevaisuudessa lisää. Saapa Nutrilett sitten taas lisää asiakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä hieman tosissaan otettu nyt paastot ja nutriletit ja nämä laihdutus sovellukset ym. Ihan rauha vaan kansalaiset. Pidetään tämä hyvänmielen tsemppi ketjuna mieluummin😁 - ap

Kyllä väärinkäsitykset voi oikaista, ei siitä kannata hermostua.

Vierailija
64/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali painoinen aina ollut.Koska syön ruokarytmillä aina,evät mukaan jos jokin estää esim.Lounaan,päivälisen syönin kotonani.Pidän kinni myös päivä ja uni rtmi.Kuin ulkoilu rytmi. Mieluiten tapaan ihmisiä kävelylenkillä,oma vesipullo mukaan.En syö mitään missä sokeria tai valkoista vehnää.Jos haluat laitua,lopetaa ikuisen laihdutamisen ohjeeni. Mene netti sivulle sairaalan ruoka ajat.Noudata sitä 100% Sietä löyttyy esim. Mitä syövät kello 8. Kello 11.30. Kello 14. Kello 116.30. ja kello 19. Toimi itse niin ja osaat sairaalan ruokaa itse tehdä.Älä juo mitään missä on hiilihappoa,se laajentaa vatsalaukuasi ja vatsasi mahtuu enempi ruokaa. Sukulaiseni lahtui tuolla sytemillä 3 vuodessa ylipainonsa pois 30kg. Ystäväni sama asia.Kesti ylipainoa 40 kg. laihtua 5 vuodessa.Nälkää eivät nähneet kertaakaan. Paino ei tullut takas pitävät kiini ruoka rytmi, askeleita yhä päivässä 1200. Tapa tulut heille se elämän ja perhelle.Joten kaikki normaalipainoisia perheissä heidän.Kun teet pika dietit. Lihositko myös pika vauhtia? Mikää dietti ei pidä painoa lopulta alhalla.Jos et osaa pitää kinni ruoka rytmi. 

Vierailija
65/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu siinä sen monesti moni huomaa kun yhtäkkiä ei vaatteet istukkaan niin hyvin kuin ennen 😁 ja hyväksyminen asiasta on kyllä juu hyvä, kyllä ne siittä lähtee kun tahdonvoimaa löytyy tarpeeksi. Tsemppiä sinulle tavoitteeseesi! 😊 Ap

Kiitos :) Tsemppiä myös sinulle!

Vierailija
66/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin laihduttamisen maaliskuussa. Painoa pudonnut noin 4 kuukaudessa 6 kiloa. Mä syön silloin kun on nälkä. Ei välipaloja. Tärkeintä on opetella miltä nälkä tuntuu. Itse testaan sen sillein, että kun tulee tarve syödä tai mieliteko tai nälkä, niin mietin haluaisinko syödä vaikka 5 kananmunaa tai ison pihvin. Jos vastaus on, että ei tee mieli kuin jotain raikasta ja kevyttä ja pientä ja helppoa jne, niin silloin tiedän, ettei ole nälkä. Jos voisin kuvitella ahtavani 500 g pihvin naamaani, niin silloin on nälkä.

Nyt kun loma alkaa, niin lähden kokeilemaan vesipaastoa.

Kuulosti hyvälle, kunnes lopussa " lähden kokeilemaan vesipaaastoa"....

Jaa, mitä olisi pitänyt sanoa? Mä haluan kokeilla paastolla olemista, mutta en ole varma pystynkö kuin pitkään olemaan syömättä. Silloin se tietenkin on vain paaston kokeilemista.

Jos taas meinasit sitä, että paasto olisi huono, epäterveellinen, turha, vaarallinen, järjetön, niin kannattaa hankkia hieman tietoa paastoamista, niin takaan, että muutat mielesi.

Vierailija
67/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali painoinen aina ollut.Koska syön ruokarytmillä aina,evät mukaan jos jokin estää esim.Lounaan,päivälisen syönin kotonani.Pidän kinni myös päivä ja uni rtmi.Kuin ulkoilu rytmi. Mieluiten tapaan ihmisiä kävelylenkillä,oma vesipullo mukaan.En syö mitään missä sokeria tai valkoista vehnää.Jos haluat laitua,lopetaa ikuisen laihdutamisen ohjeeni. Mene netti sivulle sairaalan ruoka ajat.Noudata sitä 100% Sietä löyttyy esim. Mitä syövät kello 8. Kello 11.30. Kello 14. Kello 116.30. ja kello 19. Toimi itse niin ja osaat sairaalan ruokaa itse tehdä.Älä juo mitään missä on hiilihappoa,se laajentaa vatsalaukuasi ja vatsasi mahtuu enempi ruokaa. Sukulaiseni lahtui tuolla sytemillä 3 vuodessa ylipainonsa pois 30kg. Ystäväni sama asia.Kesti ylipainoa 40 kg. laihtua 5 vuodessa.Nälkää eivät nähneet kertaakaan. Paino ei tullut takas pitävät kiini ruoka rytmi, askeleita yhä päivässä 1200. Tapa tulut heille se elämän ja perhelle.Joten kaikki normaalipainoisia perheissä heidän.Kun teet pika dietit. Lihositko myös pika vauhtia? Mikää dietti ei pidä painoa lopulta alhalla.Jos et osaa pitää kinni ruoka rytmi. 

Mitä suosittelet vuorotyöntekijälle? Miltä nettisivulta löytyy kellonajat ja tieto mitä syödään?

Vierailija
68/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauska tietää mikä on teidän mielestänne sitten tämä oikea paasto? Täysi syömättömyys ja juomattomuus vai, selittäkääpäs. Kun lääkärin mielestä nestepaaston voi hyvinkin toteuttaa tuolla yllämainitulla tavalla, ja keho pysyy paastotilassa

Mun mielestä paasto on sellaista, että ei syödä tai juoda mitään mikä vaikuttaa verensokeriin tai insuliinin. Mulle se on käytännössä vettä ja suolaa.

Vierailija
69/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, pidetään tää hyvän mielen tsemppiketjuna, jossa sä jaat melkein rikollisen huonoja neuvoja ihmisille, jotka vain saa nämä lihomaan tulevaisuudessa lisää. Saapa Nutrilett sitten taas lisää asiakkaita.

Enhän minä ole neuvonut ketään, vaan kysellyt täältä muilta neuvoja. Ap

Vierailija
70/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi normaalipainon sisällä laihduttava. Lähtöpaino 70kg ja tavoitteena on 5-10kg pudottaa. Paino nousi talven aikana huomaamatta, kun liikkuminen jäi pois ja söin todella epäterveellisesti. Nyt olen melkein kuukauden ajan liikkunut säännöllisesti ja karsinut turhan roskaruuan pois. Aikaisemmin söin perusterveellisesti, mutta lisäksi kaloripitoisia välipaloja esim paistopistetuotteita, irtokarkkeja ja suklaapatukoita. Eniten tässä muutoksessa ihmetyttää, että paino on kuukaudessa tipahtanut vain kilon verran. Odotin, että paino tipahtaisi ainakin pari kiloa muutoksen myötä. On todella epämotivoivaa, kun mitään eroa ei huomaa. Iho voi paremmin, kun en syö sokeria niin paljoa, mutta eniten kaipaisin reisiläskin sulamista. Kai tätä on jatkettava vielä jonkin aikaa.

Voisiko olla niin, että kun olet jo normaalin mitoissa niin siksi paino ei lähde putoamaan niin helposti. Jotain kunnon reisijumppaa jos reisiläski sillä lähtisi 😁 ja muutoshan kuulostaa jo sillain yleisestikin todella terveelliseltä valinnalta, laihtui tai ei niin 👍 -ap

Reisiläski ei millään reisijumpalla lähde. Rasva ei pala paikallisesti. Jumppaamalla kunnolla saa lihakset täyteen nestettä ja läskireidet näyttää entistä läskimmältä.

Tämä reisijumppa juttu nyt olikin vaan sellainen hauska heitto. Ihme tosikkoja täällä liikenteessä. Anteeksi nyt hirveesti jos tästä reisijumppa kommentista nyt niin kimpaannuit. Onneksi alkuperäisen viestin kirjoittaja ymmärsi viestini hyvän mielen tsemppi viestiksi joten se on pääasia😊 ap

Vierailija
71/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wegovy apuna, 4,5 viikkoa ja miinus 5 kg. Housujen vyötä saa jo kiristää.

Vierailija
72/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen mukaan :) Laihdutan normaalipainon sisällä. Mutta paino noussut viimeisen vuoden aikana hurjasti ja on nyt ihan normaalipainon ylärajalla. Tavoitteena saada -8kg pois. Lähtötilanne 169/73. Olen nyt jo muutaman kk pikkuhiljaa lisännyt liikuntaa ja yrittänyt opetella oikeaa ruokarytmiä. Herkkuja olen vähentänyt, mutten lopettanut kokonaan. Paino nyt n 70.5 kg.

Nyt haluaisin saada vähä lisävauhtia painonlaskuun ja tulinkin tähän ryhmään etsimään vinkkejä. Nutraamaan tai ketogeeniselle en ala, koska pyrin löytämään sellaisen ratkaisun, jota voin noudattaa koko loppuelämäni. Pätkäpaasto kiinnostaisi.

Ap:ta kiinnosti liikunta. Hyötyliikunnan lisäksi käyn 3-4 kertaa viikossa kävelemässä tai pyöräilemässä n 40-60 min. Salilla käyn kerran viikossa, jos ehdin. Lisäksi käyn ratsastamassa ja melomassa aina kun ehdin (ehkä kerran kahdessa viikossa).

Vierailija
73/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen mukaan :) Laihdutan normaalipainon sisällä. Mutta paino noussut viimeisen vuoden aikana hurjasti ja on nyt ihan normaalipainon ylärajalla. Tavoitteena saada -8kg pois. Lähtötilanne 169/73. Olen nyt jo muutaman kk pikkuhiljaa lisännyt liikuntaa ja yrittänyt opetella oikeaa ruokarytmiä. Herkkuja olen vähentänyt, mutten lopettanut kokonaan. Paino nyt n 70.5 kg.

Nyt haluaisin saada vähä lisävauhtia painonlaskuun ja tulinkin tähän ryhmään etsimään vinkkejä. Nutraamaan tai ketogeeniselle en ala, koska pyrin löytämään sellaisen ratkaisun, jota voin noudattaa koko loppuelämäni. Pätkäpaasto kiinnostaisi.

Ap:ta kiinnosti liikunta. Hyötyliikunnan lisäksi käyn 3-4 kertaa viikossa kävelemässä tai pyöräilemässä n 40-60 min. Salilla käyn kerran viikossa, jos ehdin. Lisäksi käyn ratsastamassa ja melomassa aina kun ehdin (ehkä kerran kahdessa viikossa).

Pätkäpaasto on hyvä juttu niin painonhallinalle kuin terveydellekin. Poiminnoissa on pitkä ketju aiheesta, jos kiinnostaa.

Vierailija
74/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Sain huomata nyt 40-vuotiaana, että laihduttaminen on hidasta ja vaati kalorien vähentämistä selvästi. En ollut ihan tajunnutkaan, miten paljon liikaa söin, ennen kuin aloin laskea kaloreita sovelluksen avulla.

Mutta älä vaivu epätoivoon! Mulla laihtuminen lähti käyntiin paremmin 3 viikon kohdalla. Siihen asti tuntui putoavan toooosi hitaasti, sen jälkeen vähän nopeammin.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
75/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun kerroit oman tarinasi painonpudotuksesta ja kiitos liikunta vinkeistä. Sinulla on kivan kuuloisia urheilu harrastuksia, pitäisi itsekin joskus kokeilla melontaa esim.

Loppuelämän ratkaisuja täälläkin haetaan. Onko kellään muuten kokemusta siittä kuinka kauan vie aikaa, että uudet ruokailutottumukset omaksuu täysin, niin ettei se ajatus ole enää se että "syön näin koska laihdutan" näin nyt karkeasti sanottuna? Ap

Vierailija
76/83 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen yrittänyt siirtyä pätkäpaastoon. Ensin olin syömättä 12 h (19-07), nyt pikkuhiljaa 14 h (18-08). Paino on pudonnut kuukaudessa noin neljä kiloa. Ei tosin johdu vain pätkäpaastosta. Lopetin myös alkoholin juonnin. Tai toivon lopettaneeni. Olo oli ensi alkuun väsynyt mutta nyt paljon parempi kuin aiemmin.

Mulla on ylipainoa vielä noin 8 kg. Tai olen nytkin virallisesti normaalipainon ylärajalla, mutta aina tanakka. Haluaisin mahtua vanhoihin vaatteisiin.

Vierailija
77/83 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta pätkäpaastosta kuullut monesti sanottavan pelkkää hyvää, täytyy ehkä itsekin sitä kokeilla. Alkoholin juonnin lopettaminen yleensä saa muutaman kilot tippumaan, muutenkin hyvä ja terveellinen päätös. Sillon tällöin alkoholin nauttiminen ei varmastikaan ole pahasta, mutta säännöllisesti ja suurina määrinä kylläkin. Joten peukut sinulle lopettamisesta ja hirveesti tsemppiä painonpudotukseen! Ap

Vierailija
78/83 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle painoa tuli noin 6kg lisää kun muutin maahan, jossa on kuuma ilmasto ja voin harrastaa liikuntaa ulkona vain aamuisin ja sisällä hyvin ilmastoiduissa tiloissa. Olen aina ollut urheilullinen ja luulin että painon pudottaminen olisi minulle helppoa, mutta ei se sitä ollutkaan. Lähtöpaino helmikuussa oli 71kg, kesäkuussa painoin 68kg mutta nyt taas 70kg. Käyn aamuisin juoksulenkillä ja teen itsenäisesti monenlaisia harjoituksia FitOn -sovelluksen avulla. En laske kaloreita mutta olen vaihtanut proteiininlähteen lihasta kasviksiin, kanaa ja kalaa syön kuitenkin pari kertaa viikossa. En syö karkkeja enkä sipsejä ja valmistan kaikki ruuat itse. Silti hidasta ja vaatii kyllä hermoja tämä laihduttaminen.

Vierailija
79/83 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiininlähteen vaihto lihasta kasviksiin on virhe!

Vierailija
80/83 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin noin kuusi kiloa, kun vuosi sitten sairastetun koronan jälkeen oli vaikea treenata korkeilla sykkeillä. Ihan hemmetin epämukavalta ja raskaalta on tuntunut tuo mahan kohdalle tullut läski. Kaivoin esiin 20 vuotta vanhat painonvartijoitten pisteet ja kokeilen nyt niitä uudelleen. En kuitenkaan taida mennä niin alan pisteissä kuin siellä suositellaan, sillä pyrin välttämään säästöliekin.  Tiputin aikanaan raskauskilot tuolla menetelmällä. Hiukan on paino pudonnut, mutta näin kesällä käy paljon vieraita ja on todella vaikea välttyä viinittelyltä. Tarkoitus pudottaa tuo kuusi kiloa syyskuun puoliväliin mennessä. Liikunta tällä hetkellä 3-4 juoksulenkkiä viikossa ja 2 salia. Olen siis liikkunut ns aina viimeiset 40 vuotta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän