Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko tuo Anna Liljeroos ihan tosissaan? Lihavien vertaistukiryhmä lähes 400 €!!

Vierailija
05.07.2023 |

Anna Liljeroos on perustanut lihavien vertaistukiryhmän, jonka hinta on 372 € sisältäen 6 verkkotapaamista! Mitä ajatuksia herättää? Ei kai tuollaiseen humpuukiin kukaan lähde mukaan?

Kommentit (788)

Vierailija
141/788 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kovin perehtynyt lihavuusleikkaukseen mutta sen verran olen lukenut, että sen seuraukset eivät ole mikään läpihuutojuttu. Syömiset pientä pipertämistä ja ihan oikeasti ravintoaineiden saantia pitää varmistella.

Jos on vahva addiktio syömiseen, tulee siirtoaddiktioita. Monilla varmaan addiktion kohteena pysyy edelleen ruoka, joka täyttää mieltä vaikkei vatsaa enää oikein voi täyttääkään. Painajaismainen tilanne minusta: koko ajan olisi tarve, tarve, tarve ... johonkin, kun se pää ei oikein pärjää tyynnyttelyä.

Kaikki voi jäädä pyörimään kummien ruoan palasten ja Funlight-yömehun ympärille.

Maissikakuista ei kyllä juuri ravintoaineita saa!

Maissi (78%), rapsiöljy, mausteseos (maltodekstriini, suola, sokeri, hiivauute, mausteuute (paprika, kurkuma), aromi). Saattaa sisältää jäämiä soijasta, maidosta ja seesaminsiemenestä.

Ravintosisältö 100 g:sta

Energia1740 kJ / 414 kcal

Rasva14,4 g

josta tyydyttynyttä1,5 g

Hiilihydraatit65 g

josta sokereita2,2 g

Ravintokuitu0,7 g

Proteiini5,7 g

Suola1,8 g

--

Syö myös riisikakkuja autossa

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000006383389.html

Suosittu riisikakku ei ole paras mahdollinen välipala: Ainakaan sellaisenaan ei hyvä, sanovat ravitsemustieteilijät

Riisikakku on vähäkalorinen, mutta se ei tee siitä parasta välipalaa edes laihduttajalle. Suolaakin voi olla jopa saman verran kuin perunalastuissa.

--

Joissain riisikakuissa voi olla kuitua jopa yli 7 grammaa sadassa grammassa, mutta koska kyseessä on tuote, josta kaikki vesi on poistettu, niin tämä ei itse asiassa ole kovin paljon. Jotta saisi riisikakuista 7 grammaa kuitua, pitäisi niitä syödä siis 100 grammaa eli 10 riisikakkua. Saman määrän kuitua saisi kahdesta ruisleipäviipaleesta, ravitsemustieteilijät vastaavat.

--

Riisikakut ovat siis vähäenergisiä, mutta samalla myös melko ravintoaineköyhiä

--

Ongelmallista on, jos niillä korvataan esimerkiksi leipää ja muita hiilihydraatin lähteitä, kuten perunaa, pastaa ja riisiä. Tämä vaikuttaa olevan yleistä esimerkiksi fitness-piireissä.

Ehkä suurimpana ongelmana näemme kuitenkin sen, että jos yksittäinen ruoka saa ruokavaliossa liian suuren roolin, ruokavalion monipuolisuus ja syömisen ilo kärsivät. Jos ruokavalion noudattaminen vaatii omien eväiden mukana kantamista päivittäin ja estää esimerkiksi normaaliin elämään kuuluvista sosiaalisista tilanteista nauttimisen, kuten mummon 80-vuotispäivien kakkukahvit tai ystävän häät, kannattaa pysähtyä miettimään, onko oma suhde ruokaan terveellä tolalla.

Vierailija
142/788 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahalta kuulostaa kun 5 lapsen äitinä elämä on liian tyhjää.

Lapaettomana olen joutunut hyväksymään tyhjyyden tunteen (eikä koske kaikkia lapsettomia). Kyllä tuntui vähän keksityltä ongelmalta ja halveeraa ihmisiä joilla ei ole lapsia, opintoja ja taloa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/788 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, jos on vielä parin vuoden päästä korkeintaan lievästi ylipainoinen.

Vierailija
144/788 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, jos on vielä parin vuoden päästä korkeintaan lievästi ylipainoinen.

Parin vuoden päästä roikkuu maha polvissa.

Vierailija
145/788 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisten panettelua!

Vierailija
146/788 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellisten panettelua!

Mistä pitäisi olla kateellinen?

Vierailija
147/788 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sekä äidillä että taaperolla omat pirtelöt 🙈

Lapsi raahattiin Habitare-messuille ja äiti vaan kuvasi peilin kautta itseään kun lapsi itki vaunuissa 😢

Vierailija
148/788 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellisten panettelua!

Mistä pitäisi olla kateellinen?

Myönnän, että olen kateellinen Annan luuston mittasuhteista. Itse olen häntä n. 7 kiloa kevyempi ja suunnilleen saman pituinen, mutta lyhyet jalkani ovat paljon paksummat kuin hänen pitkät säärensä ja reitensä.

Ehkä hän kadehtisi puolestaan kapeaa vyötäröäni? 🤷🏻

Vierailija
149/788 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullinen olo tulee viimeisimmistä stooreista. Syö ja shoppailee yksinäisyyteen.

Osuit oikeaan! Kertoo tänään tyhjyyden tunteesta kun laihdutusprojekti on jo niin pitkällä ja tarvitsee uusia projekteja. Lasten harrastuksia lähes joka päivä ja suurperheen hälinä ympärillä ja silti tyhjyys?

Itsekin projektityyppinä ymmärrän häntä kyllä jossain määrin. Kun on sen tyyppinen, että aina "pitää" olla joku projekti menossa, tulee sitten jonkinlainen tyhjyyden tunne, kun homma on saatu maaliin - ja täytyy keksiä uusi projekti. Itse olen esim. lasten harrastusrumban hellittäessä opiskellut työn ohella noin viisi vuotta, josta pari viimeistä vuotta uutta tutkintoa. Itse kyllä nyt odotan, että saisin lopputyön valmiiksi ja paperit käteen, enkä toivottavasti keksi hetkeen uutta projektia :D 

Mutta Annan kohdalla, kun satuin katsomaan juuri nuo stoorit, jäin miettimään, että hänellä on tosiaan suurperhe, tuo lasten harrastusrumba kuumimmillaan, eikä tule vielä vuosiin helpottamaan. Kun isommilla loppuu, pienemmillä alkaa. Ja hänellä on kuitenkin menossa väitöskirjan teko - eikö siinä ole aikamoinen projekti suurperheen äidille? Mutta luulen, että hänellä se tyhjyyden tunne tulee kuitenkin siitä, ettei ole mitään ns. omaa (lukuun ottamatta väikkäriä). Hänellä ei ole tällä hetkellä työtä, vaikka sitä hakeekin, ei sen kummempia harrastuksia. Elämä pyörii siinä suurperheen arjessa ja toisten tarpeiden ympärillä. Hän kaipaa selvästi omaa aikaa kodin ulkopuolella, ystävää jonka kanssa käydä kahvilla, kävelyllä tms. tai jotain uutta säännöllistä harrastusta. Toivottavasti löytää jonkun oman jutun! 

Vierailija
150/788 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään sekä äidillä että taaperolla omat pirtelöt 🙈

Lapsi raahattiin Habitare-messuille ja äiti vaan kuvasi peilin kautta itseään kun lapsi itki vaunuissa 😢

Harmittaa lapsen puolesta! Eihän lapsi tuollaisesta ymmärrä nauttia. Ja tuo itku riipaisi sydäntäni!

Vierailija
151/788 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihava. En ikimaailmassa maksa mistään laihdutusryhmästä tai vertaistuki sessioista. Pelkkää rahastamista. Kiloni kannan ja mikäli haluan painoni laskemaan niin mitään 400€ hintaista vertaistuki ryhmää en siihen tarvitse.

Toi on pelkkää rahastusta!

Vierailija
152/788 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä rahalla saa 6 tuntia vertaistukea rypeä itsesäälissä tai vuoden lipun salille

Sillä rahalla saa myös 200 levyä Fazerin sinistä. 

Vierailija
153/788 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noita laihdutusryhmiä ole netti pullollaan ja aivan ilmaiseksi. Tuolla rahasummalla ostan itselleni puolentoista kuukauden ruoat. Paljon juureksia, salaatteja, hedelmiä jne. Vieläpä enimmäkseen luomuna.

Vierailija
154/788 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna varmaan lukee ketjua, kun viimeisimmässä storyissa parodioi rakkauttaan maissikakkuihin autossa. Ihan hauska, mutta kyllä itse normaalilla mahalaukullakin huolestuisin, jos pitäisi 3-4 päivän välein ostaa paketti.

Vierailija
155/788 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna varmaan lukee ketjua, kun viimeisimmässä storyissa parodioi rakkauttaan maissikakkuihin autossa. Ihan hauska, mutta kyllä itse normaalilla mahalaukullakin huolestuisin, jos pitäisi 3-4 päivän välein ostaa paketti.

Ja joka päivä Pro feel -vanukkaita. Iltapalaksi leipä ja vanukas.

Vierailija
156/788 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Anna! Tsemppiä elämääsi tätä kautta, kun kuitenkin luet :)

Vierailija
157/788 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne läskit käyvät rasvaimuissakin epätoivoissaan. Siihen nähden tuo on halpa hinta.

Sen lisäksi vertaistukiryhmissä tarjoillaan lohturuokaa omista kaukaloista ja säästää siten myös ruokakuluissa.

Vierailija
158/788 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tosissaan. Viimeisimmät stoorit tuntuu melkein parodialta sen jälkeen kun luin täältä autossa syömisestä. Maustettuja maissikakkuja, proteiinivanukas eilen ja vielä illalla aikoi syödä proteiinirahkan.

Olen seurannut Instaa ja aikoinaan blogia. Nykyään jotenkin lähes fetissinomainen suhtautuminen ruokiin. "Mulla on mieltymys kylmään", eli pitää imeä Funlight-mehuja jäillä ja laittaa proteiinivanukkaan kulho jääkaappiin? Eikö tuollaista tehdä ehkä taaperolle?

Kuulin nyt ekaa kertaa elämässäni aikuisen iltapullosta 😂 Funlight-mehua pillipulloon ja yöpöydälle siemailtavaksi?!?? Oikeasti?!?!

Luulisi että alkaa suussa maistua pahalle ja hengitys haisemaan yöllä jos hampaiden pesun jälkeen vielä juo iltamehuja.

Mun kaveri sai hammaslääkäriltä noottia myös makeuttamattoman yrttiteen juomisesta illalla.

Miksi?Siiskö hampaiden pesun jälkeen?

Vierailija
159/788 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokurssi on haluttu koska siinä säästyy häpeältä ja nöyryytykseltä jonka pläski kokee poistuessaan omasta asunnostaan.

Vierailija
160/788 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko Anna taas hoikistunut? Seurasin häntä aikoinaan somessa mutta sitten kiiltokuvatouhu alkoi ärsyttää. Pari v sitten  törmäsin jossain randomissa paikassa - ehkä IG:ssä ja oli vauva kainalossa ja valtavan kokoisena. Ei oo toi jojoilukaan ihan hirveän järkevää