NYT JYSÄHTI! Pörssisähkön keskihinta vuonna 2023 on ollut vain 7,1 senttiä kilowattitunnilta. Hei, te kalliin kiinteähintaisen sopimuksen ottaneet, millä perustelette kalliimman sopimuksen järkevyyttä??? Miksi vanhat ihmiset eivät älyä ottaa pörssisähköä?
Pörssisähkön keskihinta vuonna 2023 (sis. alv)
Tammikuu 8,66 snt/kWh
Helmikuu 8,81 snt/kWh
Maaliskuu 8,16 snt/kWh
Huhtikuu 6,66 snt/kWh
Toukokuu 3,30 snt/kWh
Kommentit (2287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinteä sopimus tulee hieman kalliimmaksi, mutta sen ansiosta voi unohtaa huolehtimisen. Voi lämmittää saunan tai pistää pesukoneen päälle ihan koska haluaa. Pörssihinnan seuraaminen saa jäädä muille. Ei kiinnosta.
Onhan se hyvä, että on erilaisia sopimusmalleja kaikkiin tarpeisiin.
Hieman!? Meillä 8.8c sopimus olisi kaksi kertaa kalliimpi kuin pörssi.
Eri. Hieman riippuu ihmisestä. Itselleni elämän helppous on tärkeämpää kuin raha. Tietenkin raja tulee jossain vastaan, mutta ei tällä hetkellä.
Meillä pörssisähköön siirtyminen helpotti elämää kun ei tarvitse niin paljoa puulla lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
KANNATTAAKO SE KERROSTALOSSA?
MIKÄ???
Maksoin vuoden '23 sähköstä n 5 snt / kwh. Poks!
Keskihinta 2023 7,1c
Mun kiinteä sopimus 8,2c
Rauhallisella mielellä talvea kohti mennään
Vierailija kirjoitti:
Maksoin vuoden '23 sähköstä n 5 snt / kwh. Poks!
Maksoin vuoden 23 sähköstä 1€/kwh. Ei ollut tarpeeksi iso lasku joten laitoin pihalle lämmityksen. Nyt voin vilvoitella pihalla paukkupakkasilla paljain jaloin koska sisällä on niin kuuma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankkaajat HOI.
Se pörssisähkön keskihinta toteutuu käyttäjälle jos ei käytä hyväksi halvempia tunteja. Oma keskihinta on lähes poikkeuksetta pienempi koska vahdataan tai netti vahtaa ne halvemmat tunnit.
Ja pörssisähkö ei käy kerrostaloon, jossa ei voi pestä pyykkiä yöllä tms.
Pyykkikone kuluttaa sähköä ehkä 1,5 kWh/pesu. Ei ole vuodessa montaa päivää, että pörssiläisellä menisi edes kokonaista euroa pyykinpesuun, vaikka kone pyörisi kalleimpaan spot-hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KANNATTAAKO SE KERROSTALOSSA?
MIKÄ???
SE!!!
Vierailija kirjoitti:
No mulla on määräaikainen sopimus, joka on noin 8,5 snt/kWh. ELi suurin piirtein samoihin menee ilman jatkuvaa kyttäystä ja hermojen menetystä.
Sama itsellä mutta 8,3 senttiä.
Ei harmita ollenkaan, päinvastoin.
Maksan tasahintaa, keitän kahvini ja teen ruokani koska haluan, käytän sähkölaitteita milloin niitä on tarvis käyttää, en kyttää kellonaikoja ja yön halvempia tunteja. Minulla oli pörssisähkö aiemmin, pelkkä riesahan se oli.
Vierailija kirjoitti:
Maksan tasahintaa, keitän kahvini ja teen ruokani koska haluan, käytän sähkölaitteita milloin niitä on tarvis käyttää, en kyttää kellonaikoja ja yön halvempia tunteja. Minulla oli pörssisähkö aiemmin, pelkkä riesahan se oli.
Meillä vaihtelee hinta, keitän kahvit ja ruuat miettimättä. 2023 oli 4.7c/kWh. Ei kyttäillä ikinä.
Huomenna jysähdetään taas yli 60 senttiin. Onneksi talvi on vasta edessä...
Herranjumala millainen hinta huomenna, keskihinta 30 snt ja korkein 63 snt
Kiva taa huomenna maksaa itsensä kipeäksi muutaman c hintaa🤣
Vierailija kirjoitti:
Kiva taa huomenna maksaa itsensä kipeäksi muutaman c hintaa🤣
JYTKY
Hyvin Jytkyy kyllä matala hinta.
Ai Jytky jatkuu halpaa Jytkyttelyä.
Pörssisähköä ei osteta keskihinnalla, vaan sen hetken hinnalla, milloin sitä sähköä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähköä ei osteta keskihinnalla, vaan sen hetken hinnalla, milloin sitä sähköä tarvitaan.
Oukei boomer, kerro jotain mitä kaikki ei jo tiedä.
No mulla on määräaikainen sopimus, joka on noin 8,5 snt/kWh. ELi suurin piirtein samoihin menee ilman jatkuvaa kyttäystä ja hermojen menetystä.