Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYT JYSÄHTI! Pörssisähkön keskihinta vuonna 2023 on ollut vain 7,1 senttiä kilowattitunnilta. Hei, te kalliin kiinteähintaisen sopimuksen ottaneet, millä perustelette kalliimman sopimuksen järkevyyttä??? Miksi vanhat ihmiset eivät älyä ottaa pörssisähköä?

Pörssisähkön valinnut
05.07.2023 |

Pörssisähkön keskihinta vuonna 2023 (sis. alv)
Tammikuu 8,66 snt/kWh
Helmikuu 8,81 snt/kWh
Maaliskuu 8,16 snt/kWh
Huhtikuu 6,66 snt/kWh
Toukokuu 3,30 snt/kWh

Mistähän syystä moni on sopinut maksavansa monta kertaa kalliimpaa hintaa vuoden tai kahdenkin vuoden ajan? :O
Olen huomannut, että varsinkin ikäihmiset tekevät näitä kalliita määräaikaisia sopimuksia. Mistähän johtuu?

Kommentit (2287)

Vierailija
881/2287 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähköä ei osteta keskihinnalla, vaan sen hetken hinnalla, milloin sitä sähköä tarvitaan. 

Heräsitkö jostain tynnyristä just äsken??

Vierailija
882/2287 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

9c ei tuo nyt niin paha ole kiinteänä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/2287 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9c ei tuo nyt niin paha ole kiinteänä. 

No meillä menee noin 18000kWh vuodessa.

9c se energia maksaa 1620€ ja meidän noin 4.8c/kWh hinnalla 864€.

Onhan siinä vähä eroa.

Vierailija
884/2287 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan saunoa silloin sähkösaunassa siltä tuntuu enkä aamuyöllä kun pörssisähkö on halpaa. Sama koskee muitakin toimintoja jotka vaativat sähkön käyttöä. Mielikuvitusta minulla sen verran paljon että pystyn keksimään muutakin tekemistä kuin pörssisähkön hinnan kyyläminen. Jos joudun maksamaan siitä vapaudesta 1,5 c/kwh enemmän niin maksan sen mielelläni.

Vierailija
885/2287 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan saunoa silloin sähkösaunassa siltä tuntuu enkä aamuyöllä kun pörssisähkö on halpaa. Sama koskee muitakin toimintoja jotka vaativat sähkön käyttöä. Mielikuvitusta minulla sen verran paljon että pystyn keksimään muutakin tekemistä kuin pörssisähkön hinnan kyyläminen. Jos joudun maksamaan siitä vapaudesta 1,5 c/kwh enemmän niin maksan sen mielelläni.

Sähkösaunassa!?!? Ihan homoo ja weeteetä.

Puillahan saunat lämpiää.

Vierailija
886/2287 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö minä nyt oikein että vaikka mun pörssisähkö maksaa keskimäärin 7c vuodessa niin mun ptäisi ottaa määris ja maksaa siitä vuodessa enemmän, koska välillä pörssisähkö maksaa 35c ja silloin ei määris ihmisen mielestä voi mennä saunaan.

En osannutkaan ajatella näin matemaattisesti

Vierailija
887/2287 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

8,09c/kwh kiinteä. Talossa lämmitysmuotona takka ja kaukolämpö. Ei paljon kiinnosta kytätä "halpoja tunteja" tai ajoittaa pesukoneita ja saunomista keskelle yötä tai muutenkaan uhrata aikaa sähkökikkailulle. Ja onhan se mukavaa kun sähkölasku on aina 30-40€/kk välissä, eikä toisinaan 5€/kk ja sitten välillä 300€/kk.

Mutta jos joku nauttii tuosta sähkösäätämisestä niin mikäs siinä. Itse keskitän energiat johonkin aivan muuhun mielummin.

Vierailija
888/2287 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän keskihinta on omalta kohdaltani merkitykseton tekijä, koska suurin osa omasta kulutuksestani ajoittuu päivien ruuhka-aikoihin. Kaipaisinkin palvelua, mihin voisin valita kellonajat minkä mukaan palvelu laskisi edellisen vuoden sähkönhinnan. 

Toisekseen määräaikaisellä sopimuksella maksan myös helppoudesta. Minun ei tarvitse miettiä sähkön hintaa, että kannattaako pyykkiä pestä nyt vai pitäisikö odottaa yötä tai tulevia päiviä.

Vierailija
889/2287 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekö siis olette päättäneet että pörssisähköläiset kyttää kellonviisareita ja sähkön hinta nettisivua?

Mistä moinen?

Vierailija
890/2287 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, meillä jouduttiin uusimaan sähkösopimus juuri pahimman pelottelun aikaan viime vuoden marraskuussa. Silloin oli pörssisähkö järkyttävän kallista ja uhkailtiin vieläkin kalliimmilla hinnoilla - laskimme että silloisilla jopa 50snt/kWh olisi sähkölaskut olleet tonnin luokkaa. Kahden vuorotyöläisen, sekä lapsiperheen elämässä ei paljoa halpoja tunteja etsitä pyykinpesuun. Joten päädyimme silloiseen parhaimpaan tarjoukseen, 2v määräaikaiseen 16snt/kWh.

Kyllähän se tällä hetkellä vituttaa, että meni siihen pelottelukampanjaan mukaan ja vielä reilu vuosi kallista sopimusta jäljellä. Sähkötuet oli niin minimaaliset, ettei juuri ollut apua ja tulevana talvena ei tule niitäkään. Sähkönkulutusta kyllä leikattiin muutamilla investoinneilla -500kWh (sähkölämmitys) ja saunottiin vain kerran.

Pörssisähkö ärsyttää siksi, että elämässä olisi muutakin tekemistä kuin kytätä niitä edullisia tunteja, sähkö kun kuuluu perust

Onhan se varsinaista kyttäystä katsoa kerran puhelimen appsita mikä on sähkön hinta ja päättää milloin pestään pyykkiä jne. Mutta, tietysti jokainen oman osamääränsä mukaan.

Vierailija
891/2287 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8,09c/kwh kiinteä. Talossa lämmitysmuotona takka ja kaukolämpö. Ei paljon kiinnosta kytätä "halpoja tunteja" tai ajoittaa pesukoneita ja saunomista keskelle yötä tai muutenkaan uhrata aikaa sähkökikkailulle. Ja onhan se mukavaa kun sähkölasku on aina 30-40€/kk välissä, eikä toisinaan 5€/kk ja sitten välillä 300€/kk.

Mutta jos joku nauttii tuosta sähkösäätämisestä niin mikäs siinä. Itse keskitän energiat johonkin aivan muuhun mielummin.

Ei olla kyttäilty kun älyrele hoitaa sen puolestamme.

Lämmitys vie meillä 97% sähkönkulutuksesta.

2023 oli 4.3c/kWh ja tämä vjlsi tähän mennessä 5.2c/kWh.

Vierailija
892/2287 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muistelet vanhoja nyt mennään loppuvuotta 2024 ja teillä pörssihöpöillä on paskat housussa tulevaa talvea odottaessa.

Vierailija
893/2287 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olet homo ja weetee niin voin kertoa sinulle että takapihalla on tynnyrisauna jossa on puukiuas sekä meillä on mökki jossa on todellakin puukiuas🤣

Sähkösauna lämpenee hetivalmis kiukaineen aina kun ei viitsi odottaa puukiukaan lämpenemistä👍

Vierailija
894/2287 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muistelet vanhoja nyt mennään loppuvuotta 2024 ja teillä pörssihöpöillä on paskat housussa tulevaa talvea odottaessa.

Kannattaisi määräaikais lampaallakin säästää sen verran rahaa tilille että ei talous sekoa heti jos tulee vähän kalliimpi kuukausi.

Hallituksen sanoin: MENE TÖIHIN

Vierailija
895/2287 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi määräaikais lampaallakin säästää sen verran rahaa tilille että ei talous sekoa heti jos tulee vähän kalliimpi kuukausi.

Rahaa on mä takaan sen,olisko vipata vitonen?

Vierailija
896/2287 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olet homo ja weetee niin voin kertoa sinulle että takapihalla on tynnyrisauna jossa on puukiuas sekä meillä on mökki jossa on todellakin puukiuas🤣

Sähkösauna lämpenee hetivalmis kiukaineen aina kun ei viitsi odottaa puukiukaan lämpenemistä👍

Se tynnyrisauna on naapurisi ja sun kerrostaloyksiössä ei ole saunaa. Kaikki tietää että runkkaat kerran viikossa taloyhtiösi limaisessa saunassa.

Älä tule tänne valehtelemaan.

Vierailija
897/2287 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on mä takaan sen,olisko vipata vitonen?

Kiva sun tukipummi pätee valtion rahoilla.

Vierailija
898/2287 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pörssisähkön keskihinta on 7,1snt/kwh, se sisältää myös halvan yösähkön. Käytännössähän harva kuitenkaan pystyy käyttämään sähköä tasaisesti, vaan useimmiten kalliimpaan vuorokaudenaikaan. Lisäksi sillä sähkön hinnalla ei juuri itselleni ole juuri käytännön merkitystä, koska suurin osa laskusta on kuitenkin perusmaksua ja siirtomaksua.

Vierailija
899/2287 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli provosoiva, ja nyt meno on halveksuntaa. Voisiko sähkön hinnasta keskustella asiallisesti: perustelua miksi on valinnut pörssi- tai kiinteähintaisen sähkön. Aina on ihmisiä, jotka ovat tekemässsä ensimmäistä sähkösopimusta ja heille tällainen keskustelu olisi tarpeellinen.

Vierailija
900/2287 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mun kiinteä oli vain 4,6 senttiä per kwh enkä pysyy vähentämään kulutusta talvella lämmityksen takia. Pörssisähkä olisi maksanut mulla paljon enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän