NYT JYSÄHTI! Pörssisähkön keskihinta vuonna 2023 on ollut vain 7,1 senttiä kilowattitunnilta. Hei, te kalliin kiinteähintaisen sopimuksen ottaneet, millä perustelette kalliimman sopimuksen järkevyyttä??? Miksi vanhat ihmiset eivät älyä ottaa pörssisähköä?
Pörssisähkön keskihinta vuonna 2023 (sis. alv)
Tammikuu 8,66 snt/kWh
Helmikuu 8,81 snt/kWh
Maaliskuu 8,16 snt/kWh
Huhtikuu 6,66 snt/kWh
Toukokuu 3,30 snt/kWh
Kommentit (2287)
Pörssisähkö on ensi talveen hyvä valinta. Mistäkö sen tietää? No siitä, että sähköyhtiö juuri omatoimisesti tarjoaa pörssin tilalle vuoden kiinteää reilun 8 sentin hintaan.
Minä valitsinkin HALVAN kiinteähintaisen sopimuksen. Miksikö. En jaksa kyttäillä "milloin saa pestä pyykkiä, ladata autoa, käyttää tietokonetta". Mieluummin maksan sen sentin extraa siitä että se on AINA samanhintaista.
Mites nyt suu pannaan pörssisähkön käyttäjät? 70snt kwh??
Vierailija kirjoitti:
Mites nyt suu pannaan pörssisähkön käyttäjät? 70snt kwh??
😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran hektinen elämä, ettei jaksa kikkailla saunomista ja pyykin pesua halvan sähkön ajalle.
Me ei kikkailla yhtään sähkön kanssa, mut pörssisähkölle pääseminen tiputti meidän sähkölaskut kerrankin ihan siedettäviksi. :)
Sama. Kiinteähintaisella paukkui hirveitä sähkölaskuja ja nyt tulee taas normaaleja.
Tuntuu että sähköyhtiöillä on nyt hätä ja näillä keinotekoisilla virityksillä yritetään saada ihmisiä taas kusetettua noihin kiinteähintaisiin soppareihin. Viime vuosi saatiin kuluttajia huijaamalla tahkottua huipputulokset kiinteillä soppareilla.
Se paljon sähkö maksaa lämmityskaudella on se tärkein tieto koska asuntoni lämpiää sähköllä. Pörssisähkö on talvella kallista joten siksi minulla on määräaikainen soppari.
Paljon pörssisähkö on maksanut keskimäärin lämmityskaudella eli lokakuu-toukokuu?
Vastaan sitten, kun olet opetellut erottamaan otsikon ja aloitustekstin toisistaan ja kirjoittamaan ne niille kuuluville paikoille.
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkö on ensi talveen hyvä valinta. Mistäkö sen tietää? No siitä, että sähköyhtiö juuri omatoimisesti tarjoaa pörssin tilalle vuoden kiinteää reilun 8 sentin hintaan.
Tämä saattaa olla ihan totta. Itse olen ollut viimeiset 6kk pörssisähköläinen ja 5 laskua on tullut ja niistä kun laskin maksetut eurot ja kulutetut kWh:t niin sähkön hinnaksi tuli noin 6,5snt/kWh. Kuluissa on mukana myös 1€/kk perusmaksua, en jaksanut alkaa vähentelemään sitä erikseen.
Mulla on ollut jo vuoden alle 7 cn ja jatkuu viel puoli vuotta. Mikä tauti ap:llä on?
Vierailija kirjoitti:
Se paljon sähkö maksaa lämmityskaudella on se tärkein tieto koska asuntoni lämpiää sähköllä. Pörssisähkö on talvella kallista joten siksi minulla on määräaikainen soppari.
Paljon pörssisähkö on maksanut keskimäärin lämmityskaudella eli lokakuu-toukokuu?
Onneks on öljylämmitys, ja sitä menee n 1200 l vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkö voi olla järkevää, jos pystyy välttämään sähkön käyttöä kalleimpina tunteina ja ajastamaan suuret sähkönkulutukset halvoille tunneille. Normaalille käyttäjälle se on lähes aina huonompi vaihtoehto.
Höpöhöpö, tänävuonna on ihan sama miten pörssisähköä on käyttänyt niin se on tullut halvemmaksi kuin uudet määräaikaiset. Eri tilanne oli silloin kun määräaikaiset maksoi alta 5 snt, silloin pörssisähköstä oikean hyödyn saamiseksi piti tehdä juuri kuten sanoit. Tänävuonna pörssisähkön kalleimmatkin tunnit lähes joka päivä on olleet alle määräaikaisen, eli säästöä on tullu käytät sähköä sitten ihan millä tunnilla vaan, poislukien viimeisen viikon hinnat.
Sähkösopimus on kuin lottoamista .
Olet siis mennyt samaan halpaan kuin minäkin; keskihinta on mainitsemasi, mutta kun aika jolloin tarvitsen sähköä on hinnaltaan 3-5 kertaa kalliimpaa.
Eipä hetkauta mihinkään suuntaan maksaa se kuluttamani sähkö 3 tai 30 snt/kWh. Hyperventiloikaa te ihan rauhassa joille asialla on jokin suurikin merkitys. 😂
Vierailija kirjoitti:
Sähkösopimus on kuin lottoamista .
Paitsi pörssisähkösopimus tulee pitkällä tähtäimellä paljon halvemmaksi kuin kaikki muut sähkösopimukset. Tämä johtuu siitä, että pörssisähkö on myyjälle riskitön ja siksi sitä voidaan myydä paljon, paljon pienemmällä katteella kuin muita sähkösopimuksia.
Paljonko pörssittäjillä oli tammikuun 2023 sähkölasku omakotitalossa? Ei mitään teoreettista vaan paljonko oli lasku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks on öljylämmitys, ja sitä menee n 1200 l vuodessa.
Me asuimme öljylämmitetyssä talossa. Kun muutimme sähkölämmitteiseen uuteen taloon niin sähkölasku ei juuri noussut, mutta öljylasku ja öljypolttimen huolto ja käry jäivät pois. Sähkölämmitteisessä on suora sähkö ja ilp ja lämpöeristys ihan eri planeetalta.
Kesällä pääsin alle keskiarvon , nökötin tekemättä mitään kun tuntu kalliilta , todella tylsää elämää .
Pörssisähkön kohdalla keskihinta ei kerro oikeastaan mitään. Tein omalla kulutusprofiilillani tiedonhaun ja omalla kohdallani pörssisähkö olisi tullut maksamaan viimeisen vuoden ajalta lähes 20 c/kWh. Se on aika paljon enemmän kuin tämän hetkinen 7 c/kWh-sopimukseni. Pörssisähkö voi olla järkevää, jos pystyy välttämään sähkön käyttöä kalleimpina tunteina ja ajastamaan suuret sähkönkulutukset halvoille tunneille. Normaalille käyttäjälle se on lähes aina huonompi vaihtoehto.