NYT JYSÄHTI! Pörssisähkön keskihinta vuonna 2023 on ollut vain 7,1 senttiä kilowattitunnilta. Hei, te kalliin kiinteähintaisen sopimuksen ottaneet, millä perustelette kalliimman sopimuksen järkevyyttä??? Miksi vanhat ihmiset eivät älyä ottaa pörssisähköä?
Pörssisähkön keskihinta vuonna 2023 (sis. alv)
Tammikuu 8,66 snt/kWh
Helmikuu 8,81 snt/kWh
Maaliskuu 8,16 snt/kWh
Huhtikuu 6,66 snt/kWh
Toukokuu 3,30 snt/kWh
Kommentit (2287)
Yhtä ärsyttävää kuin mainokset, koko ajan tekee mieli vaihtaa kanavaa.
ihan sama mikä hinta asun kaupungin rivitalossa ilman saunaa tai lattialämmitystä. kiinteähintaisen otin koska en voi käyttää sähköä kun se on halvinta mm.pestä.pyykkiä.vanha sopimus päättyy juuri ja uuden kk hinta on 15 e kk enemmän kaikkine kuluineen. Ymmärrän meuhkaam7sen jos asuu ok talossa tms
Vierailija kirjoitti:
ihan sama mikä hinta asun kaupungin rivitalossa ilman saunaa tai lattialämmitystä. kiinteähintaisen otin koska en voi käyttää sähköä kun se on halvinta mm.pestä.pyykkiä.vanha sopimus päättyy juuri ja uuden kk hinta on 15 e kk enemmän kaikkine kuluineen. Ymmärrän meuhkaam7sen jos asuu ok talossa tms
ja sain 10,58 kw sopparin joten ihan ok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin 25cent/kwh sopparin koska halusin sähköstä ennustettavaa, lisäksi ostin aurinkopaneelit ja maalämmön. Tulen rikkaaksi kun myyn kaiken tuottamani sähkön sähköyhtiöille.
Olen voittaja.
ATK-Insinööri joka teki vain 20000€ sijoitukset ja maksaa sähköstä 5000€ vuodessa.
Mitä järkeä maksaa ennustettavuudesta noin järkyttäviä summia? Eikös fiksumaa olisi maksaa halvempaa hintaa kuin paljon kalliimpaa? Samaa sähköä se edelleen on, vaikka paljon halvemmalla saa.
Uutisten mukaan 96% norjalaisista sähköasiakkaista on pörssisähkösopimus. Ihmekös niillä jää rahaa muuhun elämiseen....
Koska oma sähkönkulutus on niin pientä, että ei paljon sähkölaskussa näy, vaikka 16snt/kwh hinta onkin. Sähköä menee jotain 1000kwh/vuosi, joten sentti sinne tänne hinnassa ei kyllä mua konkurssiin vie. Jätän pari kaljatuoppia kuukaudessa juomatta, niin se on sillä kuitattu.
Kiinteähintainen on tähän mennessä tullut halvemmaksi ja opiskelijana nuo muutamat eurot sähkölaskussa oli tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin 25cent/kwh sopparin koska halusin sähköstä ennustettavaa,
Voi helv.....
Maksat moninkertaista hintaa! Kyllä sähkömyyjä hieroskelee käsiään tyytyväisenä.
Joo, niin hieroo varmasti. Kostuu minusta kahden vuoden aikana yhteensä 240e enemmän :D.
kyllä toimittaja vaihtuu kirjoitti:
sopimukseni loppui kovin oli nihkeää jopa tyhmäksi syyttelyä kun en helenin määräaikaista 2v 0,16 snt sopimusta tehnyt.
No olis kannattanut, jos tarjosivat 0,16snt/kwh! Meille muille tarjottiin 100x hintaa.
Koska pörssisähköön sidottua sähkölaskua ei makseta keskihinnan mukaan vaan juuri kulloisenkin hinnan mukaan. Sähkölämmitystä ei pysty ajastamaan halvemmille tunneille. Esim. talvella kulutus on suurinta juuri silloin, kun pörssisähkö on kallista. Nyt kesällä halvan hinnan aikaan sähköä ei juuri kulu.
Onpas kivaa, kun minulla on 6,99 snt per kWh määräaikainen vielä 6/2024 asti. :D
SinkkuM_KT_kaksio kirjoitti:
Onpas kivaa, kun minulla on 6,99 snt per kWh määräaikainen vielä 6/2024 asti. :D
Hyvä, tuo melkein yhtä halpaa kuin pörssisähkö. Kun pääset tuosta sopparista, ota pörssisähkö.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, tuo melkein yhtä halpaa kuin pörssisähkö. Kun pääset tuosta sopparista, ota pörssisähkö.
6/24 voi olla jo taas tarjolla 4-5 sentin pitkäaikaisia mitä kannattaaa taas harkitakin.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Mulla on etiäinen että pörssisähkö on ensi talvena huono valinta.
Suomessa on ensi talvena 1600MW enemmän ydinvoimaa kuin viime talvena, plus 2000+MW uutta tuulipuistikapasiteettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ensi talvena 1600MW enemmän ydinvoimaa kuin viime talvena, plus 2000+MW uutta tuulipuistikapasiteettia.
Ja näistä huolimatta ollaan edelleenkin pörssihintaisen tuontisähkön varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken järjen mukaan kun tuotanto on lisääntynyt, niin ei ne hinnat voi ainakaan nousta, mutta eiköhän jotain aina keksitä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin 25cent/kwh sopparin koska halusin sähköstä ennustettavaa, lisäksi ostin aurinkopaneelit ja maalämmön. Tulen rikkaaksi kun myyn kaiken tuottamani sähkön sähköyhtiöille.
Olen voittaja.
ATK-Insinööri joka teki vain 20000€ sijoitukset ja maksaa sähköstä 5000€ vuodessa.
Mitä järkeä maksaa ennustettavuudesta noin järkyttäviä summia? Eikös fiksumaa olisi maksaa halvempaa hintaa kuin paljon kalliimpaa? Samaa sähköä se edelleen on, vaikka paljon halvemmalla saa.
Uutisten mukaan 96% norjalaisista sähköasiakkaista on pörssisähkösopimus. Ihmekös niillä jää rahaa muuhun elämiseen....
Koska oma sähkönkulutus on niin pientä, että ei paljon sähkölaskussa näy, vaikka 16snt/kwh hinta onkin. Sähköä menee jotain 1000kwh/vuosi, joten sentti sinne tänne hinnassa ei kyllä mua konkurssiin vie. Jätän pari kaljatuoppia kuukaudessa juomatta, niin se on sillä kuitattu.
Kiinteähintainen on tähän mennessä tullut halvemmaksi ja opiskelijana nuo muutamat eurot sähkölaskussa oli tärkeitä.
Hä, kyllä mä ainakin vähän kuluttavanakin huomaan että mun sähkölasku nykyään sillä 17 sentillä on 40e kaikkineen eikä 25e kuten ennen 7 sentillä.
Vierailija kirjoitti:
Otan pörssisähkön vain silloin, jos en saa hyvää määräaikaista sähködiiliä. Jos saan hyvän määräaikaisen, niin otan aina ennemmin sen kuin pörssisähkön! Pörssisähkö on liian ailahtelevaa. Oli kyllä tosi kiva kun viime vuonna porukka maksoi pörssissä kymmeniä senttejä sähkösta samalla kun minä maksoin tuota ~7 snt. :D Ja todellakin kannattaa maksaa kiinteää hintaa, kun sitten tietää aina paljon se maksu on. Pörssisähkö on tarkoitettu äärimmäisen ahneille ihmisille, jotka tykkäävät gamblata. Ihan hölmöä, jos on kuitenkin hyvä diili vaihtoehtona.
Vielä hetki mennään 4,5 senttiä kilowattia, hieman huolestuttaa tuleva, kun kulutus on 45 000kw vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen voittaja.
Ymmärrän sinänsä, että noin pienellä kulutuksella on se ja sama mitä sähkö maksaa, mutta millä perustelet sen, että kiinteähintainen tullut halvemmaksi? Ei ainakaan pörssisähköön verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken järjen mukaan kun tuotanto on lisääntynyt, niin ei ne hinnat voi ainakaan nousta, mutta eiköhän jotain aina keksitä....
Humpuukivoima tuottaa vain silloin kun tuulee.
Talven tyynellä jaksolla sähkö maksaa taas mukavat euron kWh.
Meidän piti juuri uusia sähkösopimus vapaa-ajan asunnolle. Otettiin 11 cent soppari 12 kk:lle. Emme pysty tällä hetkellä säätämään talven ylläpitolämmityksen käynnistymistä halvimmille tunneille, niin tällä hetkellä kiinteä sopimus on ennustettavampi, kun tiedossa on vuosikulutus. Seurataan vielä toinen talvi pörssisähkön hinnoittelua ja tehdään sen mukaan päätös vuoden päästä.
Voi helv.....
Maksat moninkertaista hintaa! Kyllä sähkömyyjä hieroskelee käsiään tyytyväisenä.