Mies alkoi kakomaan yhteenmuuttoa, kun ehdotin yhteistä käyttötiliä ja kulut tulojen mukaan
Onkohan jotain salattavaa, mihin käyttää rahaa vai mistä voisi johtua? Ollaan kuitenkin seurusteltu 2 vuotta ja suhde vakava. Tähän asti kumpikin maksanut omat kulunsa.
Kommentit (1002)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko hänellä mitään omaa ehdotusta asiaan?
Asumiskulut 50/50 ja loput maksaa kukin itse. ap
Mitä kaikkea asumiskuluihin sisältyy? Näitäkin moni laskee eri tavoin.
Voi olla erilaisia tyylejä käyttää vettä ja sähköä, jne. Meillä enemmän tienaava maksaa enemmän koska haluaa asua siinä missä asutaan, ja sen kanssa kenen kanssa asuu. Jos pitäisi laittaa puoliksi, niin asumus vaihtuisi halvempaan. Toisaalta enemmän tienaava meillä on myös kotoa pois paljon enemmän, jolloin hänelle ei osu samoja kotitöitä, vaan niitäkin on huomattavasti vähemmän. Ja en nyt tarkoita mitään tiskaamista ja pyykinpesua, vaan myös nurtsin leikkuuta ,kolaamista, rännien putsausta, puiden ja pensaiden leikkuuta, kukkien hoitoa, puiden kantamista, pilkkomista, jne.
Eli jos enemmän tienaava meinaisi asua tässä yksin, pitäisi hänen tienata vielä enemmän, mutta olla samalla joko kotona enemmän hommia tekemässä, tai tehdä kaikki vapaa-aikansa jotain "pientä" kotona, tai palkata joku tekemään. Ei siis onnistuisi meidän enemmän tienaavalta (eli muinulta) asua tässä ilman puolisoani.
En maksa kenellekään mitään, vaan maksamme yhdessä yhteistä elämäämme. Harva juttu täällä on vain toiselle hommattu ja siihen ei toinen saa koskea eikä pitää omanaan.
Miksi pitäisi olla yhteinen käyttötili? Maksakaa kaikki puoliksi omilta tileiltänne.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään yhteisiä tilejä. Ikinä en suostuisi.
Ostaessamme asunnon, päädyimme yhteiseen tiliin, joka on ollut loistava ratkaisu kaikin puolin jo yli 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin maksaa oman syömisensa, asumisensa ja muut kulunsa kuten tähänkin asti. Kaikkein selvintä eikä kumpikaan tule hyväksikäytetyksi.
Jos nainen muuttaa yhteen miehen kanssa, on mahdotonta enää ottaa huomioon miehen suurempaa ruuankulutusta, miehen aiheuttamaa ylimääräistä autolla ajelemista, siivoamista ja pyykkäystä ym.
Ei se noin toimi, jos on yhteinen jääkaappi, yhteinen pesukone eikä varsinkaan siinä vaiheessa, jos on yhteisiä lapsia. Kahden eri elintason perheessä elämin on todella vaikeaa varsinkin sille pienituloiselle.
Millä logiikalla yhteenmuutto aiheuttaisi NAISELLE ylimääräistä autolla ajelua, siivoamista ja pyykkäystä, vai ajatteletko, että "kuten tähänkin asti" omien jälkien siivoaminen ja omista asioista huolehtiminen ei enää kuuluisi miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki tilit ja raha-asiat, vaan yhteinen käyttötili joko pelkkiä asumiskuluja (kuten esim. vuokra/vastike, sähkö, ehkä netti, päivittäistavarat, yhteiset lehtitilaukset, yhteiset autokulut jne.) tai myös ruokakulut. Käyttötili!
Täysin järjetön idea. Tuoltahan voi toinen ostella satasilla sohvatyynyjä ja sitten ollaan kuukausi ilman sähköä.
Älä heittäydy lapselliseksi. Naiset hoitavat keskimäärin paremmin raha-asiansa kuin miehet.
Miksi naisten keskimääräiset tulot ovat sitten pienemmät kuin miehille?
Vaikka naisilla on keskimäärin pienemmät tulot, he osaavat mitoittaa menot tuloihin nähden paremmin, sillä naisilla on vähemmän maksuhäiriöitä.
Et vastannut kysymykseen.
Niin, miksi tosiaan naisten palkat on keskimäärin pienempiä kuin miehillä?
Eikö se kerro siitä, että naiset hakeutuvat matalapalkka-aloille? Miksi he kouluttaudu ammatteihin, joissa maksetaan parempaa palkkaa?
Olen veljeni kanssa samalla alalla, tehdään samoja töitä.
Mun tuntipalkka on 12e ja hänen 18.
Milloin viimeksi olet pyytänyt palkankorotusta? Entä miksi et ole samassa työpaikassa ja tee samoja töitä kuin veljesi?
Ei meillä mitään yhteistä tiliä ole, miehellä käyttöoikeus minun tiliini, mistä maksetaan yhteisiä menoja.
Sopisit hyvin exsäni kanssa yhteen olevaksi, kurkku pitäis kaupassa katkoa kahtia, että sen saa maksettua puoliksi. Onko tutun kuulosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki tilit ja raha-asiat, vaan yhteinen käyttötili joko pelkkiä asumiskuluja (kuten esim. vuokra/vastike, sähkö, ehkä netti, päivittäistavarat, yhteiset lehtitilaukset, yhteiset autokulut jne.) tai myös ruokakulut. Käyttötili!
Täysin järjetön idea. Tuoltahan voi toinen ostella satasilla sohvatyynyjä ja sitten ollaan kuukausi ilman sähköä.
Älä heittäydy lapselliseksi. Naiset hoitavat keskimäärin paremmin raha-asiansa kuin miehet.
Miksi naisten keskimääräiset tulot ovat sitten pienemmät kuin miehille?
Vaikka naisilla on keskimäärin pienemmät tulot, he osaavat mitoittaa menot tuloihin nähden paremmin, sillä naisilla on vähemmän maksuhäiriöitä.
Et vastannut kysymykseen.
Niin, miksi tosiaan naisten palkat on keskimäärin pienempiä kuin miehillä?
Eikö se kerro siitä, että naiset hakeutuvat matalapalkka-aloille? Miksi he kouluttaudu ammatteihin, joissa maksetaan parempaa palkkaa?
Olen veljeni kanssa samalla alalla, tehdään samoja töitä.
Mun tuntipalkka on 12e ja hänen 18.
Mielenkiintoista. Kerro tarkemmin?
Oletteko siis samassa työpaikassa? Kuinka suorituminen annetusta tehtävistä? Asiakaspalaute? Laskutusaste?
Usein esimerkiksi kiinteällä hinnalla myyty projekti kusee kun nainen alkaa hieromaan sitä viimeistä viivaa mieluisekseen miehen muistaessa olla lankeamatta 20/80 sääntöön.
Meillä on parhaillaan mykkäkoulu meneillään, koska olen kieltäytynyt maksamasta miehen gluteenittomia ja laktoosittomia ruokia. Tulot netto 580/3500-4000 €/kk. Ostakoon itse erikoistuotteensa, eikä maksata niitä köyhällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko hänellä mitään omaa ehdotusta asiaan?
Asumiskulut 50/50 ja loput maksaa kukin itse. ap
Ja mikä tässä on ollut vialla?
Pienempituloinen joutuisi maksamaan suhteessa enemmän. ap
No asuisiko se pienituloinen vastaavasti sitä asuntoa vähemmän?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on parhaillaan mykkäkoulu meneillään, koska olen kieltäytynyt maksamasta miehen gluteenittomia ja laktoosittomia ruokia. Tulot netto 580/3500-4000 €/kk. Ostakoon itse erikoistuotteensa, eikä maksata niitä köyhällä.
Muuttaisin erilleen samalla vaivalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin erilleen samalla vaivalla.
Ajatuksissa on.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä joku ruokatrendi kyseessä vai eikö vatsa kestä?
Olisithan voinut suorempaakin sanoa että haluat täysin hallita miegmhen rahan kayttöä ja haluat oistää miehen maksamaan enemmän kaikesta. Sinä olet tyypillinen suomalainen kullan kaivaja nainen ja heti alkuun avoimesti tuolla tavalla ilmoittaa olevansa vain rahojen tai henkilökohtaisen taloudellisen edun perässä. Jos tapaisin miehesi kehottaisin juoksemaan ja kovaa kun olen itsekin kokenyt nui ensioireet mutta en völittänyt niistä ja päädyin siihen että minua käytettiin taloudellisesti hyväksi todella paljon ennen kuin tajusin lähteä suhteesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä joku ruokatrendi kyseessä vai eikö vatsa kestä?
Vatsa ei kestä, mutta ei kestä mun kukkarokaan.
Ei kannata muuttaa yhteen, jos tuloerot ovat liian suuret. Ei tuosta tule muuta kuin ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin maksaa oman syömisensa, asumisensa ja muut kulunsa kuten tähänkin asti. Kaikkein selvintä eikä kumpikaan tule hyväksikäytetyksi.
Jos nainen muuttaa yhteen miehen kanssa, on mahdotonta enää ottaa huomioon miehen suurempaa ruuankulutusta, miehen aiheuttamaa ylimääräistä autolla ajelemista, siivoamista ja pyykkäystä ym.
Ei se noin toimi, jos on yhteinen jääkaappi, yhteinen pesukone eikä varsinkaan siinä vaiheessa, jos on yhteisiä lapsia. Kahden eri elintason perheessä elämin on todella vaikeaa varsinkin sille pienituloiselle.
Millä logiikalla yhteenmuutto aiheuttaisi NAISELLE ylimääräistä autolla ajelua, siivoamista ja pyykkäystä, vai ajatteletko, että "kuten tähänkin asti" omien jälkien siivoaminen ja omista asioista huolehtiminen ei enää kuuluisi miehelle?
Mikä ihmeen kahden elintason perhe se muka on, jossa mies ostaa omat ruokansa ja nainen omansa? Jos nainen ei halua syödä rahkaa, niin pitääkö miehen olla sitä ostamatta, koska rahka on ehdottomasti eri elintason ruokaa kuin naisen syömä raakapuuro?
Katoaako liitosta onni samantien, kun parempituloinen ei suostu maksamaan toisen vaatimia matkoja ja harrastuksia, koska haluaa sellaisen elintason, jonka parempituloisen rahat mahdollistavat, vaikka ei itse ole valmis tekemään yhtään mitään saavuttaakseen sen itse. Paitsi tietty muuttamaan yhteen jonkun lompakon omistavan kanssa. Maksa koska tienaat - liitto ei ole tasa-arvoinen eikä onnellinen, vaikka huonompituloinen saisi haluamansa elintason puolisoa riistämällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata muuttaa yhteen, jos tuloerot ovat liian suuret. Ei tuosta tule muuta kuin ongelmia.
Niin, muutamassa vuosikymmenessä saattaa tilanteet muuttua. Hyvätuloinen voi vammautua tai saada fudut samoin kuin köyhäkin. Eli älä koskaan muuta kenenkään kanssa yhteen tai perusta perhettä.
Ilmeisesti olet se pienempituloinen. Ja maksat tällä hetkellä 100% omista asumiskuluistasi. Ja voisit päästä 50% osuuteen, mutta se on sinusta liikaa. Koska toinen tienaa enemmän.