Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi sietää ihmisiä, jotka eivät voi puhua suoraan

Vierailija
04.07.2023 |

Ja sitten vihoittelevat, piikittelevät, piilov-ittuilevat ja puhuvat pahaa selän takana. Jos heitä syyttää jostain edellä mainituista, eivät ikinä myönnä mitään. Kärvistelevät vaikka hautaan asti.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta joku suodatin on hyvä olla, ennen kuin ihan raatosuoraan sanoo, mitä ajattelee. Ihmisten kansa on kuitenkin mukava tulla toimeen ja joutuu tulemaankin, jos ei ihan halua  erakoitua.

Sitä sanotaan sivistykseksi.

No joo, hyvä neuvo, mutta mulla sellainen neuvo, että ei oikeen aina auta se, että yrittää olla sivistynyt, kun niitä sivistyneitä kanssaihmisiä on niin helvetin vähän ja harvakseltaan.

Huomattu on. Tosi monilla ei ole edes alkeellisimpia käytöstapoja. Mietitään vain ja ainoastaan itseä, ei ollenkaan sitä miten oma käytös vaikuttaa muihin.

Vierailija
22/31 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja suorapuheisuudella varmaan tarkoitat haukkumista päin naamaa?

Suorapuheisuus ja tuollainen lapsellinen haukkuminen on kaksi eri asiaa mielestäni. Voi olla suorapuheinen ja samalla keskustella asiallisesti kunnioittaen vastapuolta. Tosin joku saattaa silti pahoittaa mielensä.

Tämä asiallisesti asioista puhuminen ei taida olla suomalaisten vahvuus. Etenkään vanhukset eivät osaa tätä ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti miksi ärsyynnyt siitä

Vierailija
24/31 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti miksi ärsyynnyt siitä

Varmaan siksi että hänelle ei voi puhua suoraan ilman että menettää itsehillintänsä.

Vierailija
25/31 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa sanoa pahasti suoraan, en vaikka toinen aloittaisi. Olen sen verran kai kohtelias, että tuntuisi tosi oudolta alkaa täräytellä tosiasioita toiselle.

Yritän olla puhumatta selän takanakaan, mutta esim. hyvin ilkeästi käyttäytyvä sukulainen, jonka kanssa jonkun verran ollaan tekemisissä, aiheuttaa sen, että puren hampaat yhteen ja yritän kestää ja olla asiallinen mutta jälkikäteen kyllä puolisolle tai jollekin ystävälle saatan tilanteesta avautua ja sanoa rumasti tuosta sukulaisesta.

Töissä jotkut työkaverit ovat lusmuja, koska en ole esimiesasemassa heihin nähden, en koe voivani puuttua ja kun mitta tulee täyteen eli alkaa vaikuttaa jatkuvasti negatiivisesti omiin hommiin niin tuleehan sitä muiden hommansa tekevien kanssa kiroiltua toisten vapaamatkustamista ja lopulta esimiehellekin joutuu sanomaan, jos tilanne ei korjaannu. Näissä kuitenkin on annettu kuukausitolkulla aikaa korjata omaa tekemistään, oletuksena, että voi olla joku ihan ymmärrettävä syy taustalla, mutta jos aina vaan jättää sovitut tekemätä ja muut pulaan, niin ei sitäkään voi loputtomiin katsoa.

Joskus kadehdin niitä, jotka noissa tilanteissa osaa ja pystyy sanomaan päin naamaa että älä ole tuollainen m**kku tai et lopeta lusmuileminen kun muidenkin työt kärsii siitä. itseltä se ei vaan luonnistu.

Vierailija
26/31 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en osaa sanoa pahasti suoraan, en vaikka toinen aloittaisi. Olen sen verran kai kohtelias, että tuntuisi tosi oudolta alkaa täräytellä tosiasioita toiselle.

Yritän olla puhumatta selän takanakaan, mutta esim. hyvin ilkeästi käyttäytyvä sukulainen, jonka kanssa jonkun verran ollaan tekemisissä, aiheuttaa sen, että puren hampaat yhteen ja yritän kestää ja olla asiallinen mutta jälkikäteen kyllä puolisolle tai jollekin ystävälle saatan tilanteesta avautua ja sanoa rumasti tuosta sukulaisesta.

Töissä jotkut työkaverit ovat lusmuja, koska en ole esimiesasemassa heihin nähden, en koe voivani puuttua ja kun mitta tulee täyteen eli alkaa vaikuttaa jatkuvasti negatiivisesti omiin hommiin niin tuleehan sitä muiden hommansa tekevien kanssa kiroiltua toisten vapaamatkustamista ja lopulta esimiehellekin joutuu sanomaan, jos tilanne ei korjaannu. Näissä kuitenkin on annettu kuukausitolkulla aikaa korjata omaa tekemistään, oletuksena, että voi olla joku ihan ymmärrettävä syy taustalla, mutta jos aina vaan jättää sovitut tekemätä ja muut pulaan, niin ei sitäkään voi loputtomiin katsoa.

Joskus kadehdin niitä, jotka noissa tilanteissa osaa ja pystyy sanomaan päin naamaa että älä ole tuollainen m**kku tai et lopeta lusmuileminen kun muidenkin työt kärsii siitä. itseltä se ei vaan luonnistu.

Nuokin asiat voi esittää rakentevasti.

Vierailija
27/31 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttää, varsinkin, kun en aina ymmärrä vihjailua tai kiertäen sanottua. Itse sanon aina vähänkään tutummille ihmisille, että olen autistinen, vaikka se ei päällepäin näy, ja minulle pitää sanoa asiat mahdollisimman suoraan. Yleensä kärsin enemmän vihjailusta kuin sen tyyppisestä kommunikaatiosta, jota moni muu pitäisi suorapuheisuuden vuoksi loukkaavana. Esimerkiksi minulle saa sanoa "voisitko lähteä nyt kotiin?" jos olen kylässä, koska jos minulle sanoo vaikka "alkaapa pikkuhijaa väsyttää" tai "jaa-a, kaipa sitä voisi alkaa tehdä iltapalaa", en tajua, että se on epäsuora poistumiskäsky minulle. Lopputuloksena on molemmille kiusallinen tilanne, kun minä en tajua lähteä ja isäntäväki hermostuu.

Vierailija
28/31 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko siis, että et voi sietää ihmisiä, jotka eivät pidä lupauksiaan?

Vierailija
29/31 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko siis, että et voi sietää ihmisiä, jotka eivät pidä lupauksiaan?

Joo tai siis sellaisia jotka lepertelee kummallisia asioita, kuten esim meille sopii kaikki, vaikka oikeasti mikään ei sovi ja sit kirotaan selän takana.

Vierailija
30/31 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/31 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi