Minut on nainen kasvattanut
Olen 35v mies, minulla ei ollut isää ollenkaan.. Oma äiti kasvatti pienestä vauvasta täysi-ikäisyyteen asti kunnes päästi menemään. Nyt huomaan aikuisena mikä vaikutus sillä on ollut. Hän kasvatti minusta empaattisen naisien puolia pitävän miehen. Siitä olen todella kiitollinen.
Ja minun sukulaismieheni hoitivat minun kasvatuksen ns miehen näkökulmasta eli siis opetti minut kalastamaan ja metsästämään ja pärjäämään omillani vaikka mitä tulisi.
Huomaan että näin ei ole monilla ollut, toisilla miehillä siis. Empatia puuttuu kokonaan ja muu yleisjärki.
Missä teiän äipät oli?
Kommentit (6)
Mieheni on äitinsä kasvattama, ainoa lapsi, isänsä kuoli, kun mieheni oli alle 2-vuotias.
Huomaan monia asioita hänessä, jotka olisi ehkä toisin, jos olisi saanut isän mallinkin. Toisaalta nuo ei niin mukavat-piirteet, saattaa olla seurausta siitäkin, että oli ainoa lapsi.
Hälle oma itsensä on tärkein, sitten työ ja harrastukset, sen jälkeen kaverit, ja jossain top 10:n loppupäässä perhe ja minä.
Rakastan silti, ja olen kaiketi hyväksynyt tilanteen, mutta kyllä usein mietin, millainen hän olisi, jos olisi saanut kasvaa mieheksi myös isänsä kanssa..
Jaa että teidän suvussa miehen malli on vain kalastamista ja metsästämistä. Melko suppeaa.
Mun äiti oli kännissä. Vietin ikävuodet 3-18v 16 eri kasvatuskodissa.
Minutkin on kasvattanut nainen. Sellainen tavallinen suomalainen nainen joka ei pysy sukunsa kanssa missään väleissä ja pitää päiväkausia kestävää mykkäkoulua omille lapsilleen jos ne tekivät jotain väärin.
Oletko mennyt petiin kahdeksalta peloissasi, itkua pidätellen koska pelkäävät äitiään? Suurin osa suomalaisista on.
Hmm... kait tuossa on jotain eroa koska äitini on mielestäni empaattinen mutta ei puhunut erityisesti sukupuolesta mitään. Siitä kuinka naisia kohtaan erityisesti pitäisi olla empaattinen. Naiset ovat yhteiskuntia mädättäviä paskahuoria, osa miehistäkin on. Tällainen on näkemykseni,