Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mikä on oikeasti hyvä kalustemaali?

Vierailija
04.07.2023 |

Pitäisi maalata lastenhuoneen hylly. Maalin olisi siis hyvä kestää kolhuja. Olen jollain Helmi kalustemaalilla maalannut viimeksi ja se ainakin oli ihan onnetonta. Ei levittynyt millään tasaisesti ja vaikka tein monta ohutta kerrosta, pienistäkin kolhuista maali irtoaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maalasin lattiaremontista yli jääneellä betoluxilla pari pientä puuhuonekalua ja on kestänyt. Pinta on kyllä sitten kiiltävä, jos ei siitä tykkää niin kannattaa ottaa joku toinen maali.

Vierailija
2/4 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjatyöt kannattaa tehdä hyvin aina ennen maalausta, maalasipa mitä pintaa tahansa, irto maali, pöly, lika ja rasva pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huonoja kokemuksia lateksista joka oli muka kalustemaaliksi tarkoitettu. Nimeä en enää muista mutta se oli juuri tuollaista, että piti maalata kamalan monta kertaa ennen kuin sai edes mitenkuten tasaisen värin ja sitten pienestäkin kolhusta maali irtosi. Toista kertaa en yritä lateksia huonekaluihin, vaan kunnollista alkydimaalia. Ero on siinä että lateksi on vesiliukoista, mutta alkydimaalin ohentamiseen ja työvälineiden puhdistukseen tarvitaan mineraalitärpättiä. Ainakin ennen alkydimaalia oli sekä kiiltävää, puolikiiltävää että mattaa, mutta viimeksi ostaessani sain vain puolikiiltävää. Pääasia on kuitenkin se, että kuivuessaan alkydimaaliin tulee kova pinta, aivan toisenlainen kuin lateksiin.

Vierailija
4/4 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjalla käytin Tikkurilan Ultra Primer pohjamaalia

Teknos Futuralla maalasin loput

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi