Onko Lauttasaari ainoa täydellinen kaupunginosa Suomessa?
Hyvät liikenneyhteydet, rauhallista, kaikki palvelut lähellä, paljon luontoa, sekää vanhaa että uutta rakennuskantaa, väljästi rakennettua, lyhyt matka keskustaan..
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä yhtään vaatekauppaa? Onko baaria, jossa on ihmisiä vielä klo 24? Näin sinkkuna kaipaa muita ihmisiä. Vai mitä palveluja tarkoitat, hammaslääkäri ja silmäkorvakurkkulääkäriä? Ne löytyy?
Olen myös sinkku Lauttasaaressa ja tuntuu, että tämä paikka ei kyllä ole ideaali sinkuille. Rauhallinen joo, mutta ainoa missä näkee muita ihmisiä on hiekkalaatikolla. Toisaalta sitten ulkkiksia on niukasti, joten näillä mennään.
Täällä toinen sinkku Larusta. Nautin turvallisuudesta ja rauhallisuudesta, kun lenkille voi mennä pimeällä iltamyöhälläkin eikä kukaan ahdistele. Jos menomestaa haluaa, ne on yhden tai kahden metropysäkin päässä. Minä en niitä ainakaan tänne kaipaa. Nuoriso on hyvistä perheistä eli opetettu kohteliaille tavoille eikä heistä ole ongelmia. En käytä
Helsingistä löytyy kyllä nuo kriteerit täyttäviä alueita hyvinkin. Mutta asu sä siellä larukuplassasi, ettei mene muut alueet pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asun Etelä-Haagassa. Lyhyt matka keskustaan, silti rauhallista ja vehreää. Se mitä vielä kaipaisin olisi lisää kahviloita ja lounasravintoloita.
Lauttasaaren hehkutusta en ole koskaan ymmärtänyt. No on siellä saunaseuran saunat. Mitään muuta merkittävää ei sitten olekaan.
Kyllä minä tuon hehkutuksen tajuan kun 1990-luvulla pari tuttua asui siellä ja tyttöystävän vanhalla sukulaisella oli siirtolapuutarhamökki jossa käytiin välillä kylässä.
Itsekin olin töissä ihan naapurissa vuosituhannen taitteessa ja larun puolella käytiin säännöllisesti lounaalla, kauniilla säällä blue peterissä.
Opetin juuri jälkikasvua ajamaan ja pari kertaa kierrettiin vanhasta muistista lauttasaarta mutta siellä tuli sellainen WTF-shokki että äkkiä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asun Etelä-Haagassa. Lyhyt matka keskustaan, silti rauhallista ja vehreää. Se mitä vielä kaipaisin olisi lisää kahviloita ja lounasravintoloita.
Lauttasaaren hehkutusta en ole koskaan ymmärtänyt. No on siellä saunaseuran saunat. Mitään muuta merkittävää ei sitten olekaan.
Kyllä minä tuon hehkutuksen tajuan kun 1990-luvulla pari tuttua asui siellä ja tyttöystävän vanhalla sukulaisella oli siirtolapuutarhamökki jossa käytiin välillä kylässä.
Itsekin olin töissä ihan naapurissa vuosituhannen taitteessa ja larun puolella käytiin säännöllisesti lounaalla, kauniilla säällä blue peterissä.
Opetin juuri jälkikasvua ajamaan ja pari kertaa kierrettiin vanhasta muistista lauttasaarta mutta siellä tuli sellainen WTF-shokki että äkkiä pois.
Kyse on larukuplasta. Kun oppii näkemään asiat kuplan ulkopuolta, ymmärtää kuplan naiviuden.
Kyse on larukuplasta. Kun oppii näkemään asiat kuplan ulkopuolta, ymmärtää kuplan naiviuden.
Ei kun kyse on siitä että 1990-luvun Lauttasaari oli oikeasti lintukoto Helsingin mittakaavassa.
Nyt siitä rakennetaan uutta Jätkäsaarta niin pelottavalla nopeudella että tukka nousi pystyyn kun tuli muutaman vuoden tauon jälkeen ajeltua oikeasti ympäri larua.
Paniikissa kotinurkkien rikastumista pakeneva koulutettu keskiluokka ei kykene taaskaan ajattelemaan omilla aivoillaan vaan hokee sopulilaumana larua jonain pelastuksen tuovana mantrana.
Se juna kuulkaa meni jo.
En pidä ilmapiiristä saarella enkä pienistä ylihinnoitelluista asunnoista. Nykyisin paljon huonosti käyttäytyviä venäläisiä! Joka paikka heitä pullollaan. Myös ma muja alkaa näkymään. Paljon vuokra-asuntoja ja nuoria.
En pidä enää Larusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun kyse on siitä että 1990-luvun Lauttasaari oli oikeasti lintukoto Helsingin mittakaavassa.
Nyt siitä rakennetaan uutta Jätkäsaarta niin pelottavalla nopeudella että tukka nousi pystyyn kun tuli muutaman vuoden tauon jälkeen ajeltua oikeasti ympäri larua.
Paniikissa kotinurkkien rikastumista pakeneva koulutettu keskiluokka ei kykene taaskaan ajattelemaan omilla aivoillaan vaan hokee sopulilaumana larua jonain pelastuksen tuovana mantrana.
Se juna kuulkaa meni jo.
Et selvästikään ymmärtänyt, mitä larukupla tarkoittaa. Ei laru ole koskaan ollut mitään muuta kuin asuinalue Helsingissä. Larulaiset itse ovat tehneet siitä puheissaan "paratiisin". Jos on joskus oikeasti asunut jossain muualla, ymmärtää, ettei laru ole yhtään mitään sen kummempaa kuin vaikka Taka-Hikiä tai Ounasvaara.
Ylivoimainen paikka, jos elämän sisällöksi riittää kävely merenrannalla. Muuten ei eroa vaikka Haagasta. Liian pitkä matka kävelle keskustaan. Jos sinne ei ole asiaa niin sittenhän voi asua vaikka Porissa tai Vaasassa.
Westend on täydellinen. Harvan fyrkat riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen on aika kova väite.
Onko maahan muuttajia 0%, koska täydellisyys olisi aika pitkälti tuosta kiinni.
Ei enää. Pilalla koko saari, metrolla tulee idästä muuta kanssa joka ei syntynyt Lauttasaaressa
Ei ole enää.Metro ja liika rakentaminen pilasi.
pohjoislapin murteella tuon sanoo juuri sellainen. kun sinne oli mukamas pakko piästä.
Vierailija kirjoitti:
Westend on täydellinen. Harvan fyrkat riittää.
Ja vielä harvempi, jonka riittäisi, haluaa asua siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Helsingin paras asuinalue. Ei ehkä suomen. Asuisin itse mieluiten Tampereella Pyynikissä tai vanhassa Raumassa. Tällähetkellä en asu edes Tampereella, enkä Raumalla
Helsingin parhaat alueet löytyvät kartalta aivan muualta kuin Lauttasaari. Lauttasaari on Helsingin Espoo, kaikki larulaiset luulevat, että se on paras paikka asua, muualla asuvat näkevät myös alueen ongelmat realistisesti.
Mitä nämä parhaat alueet on mielestäsi?
Ei kai niitä muille kerrota, etteivät mene pilalle.
No minä voisin pikkusen kuiskata, Brändö on aika kiva. En pane suomenkielistä nimeä, ettei paljastuttaisi ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Helsingin paras asuinalue. Ei ehkä suomen. Asuisin itse mieluiten Tampereella Pyynikissä tai vanhassa Raumassa. Tällähetkellä en asu edes Tampereella, enkä Raumalla
Helsingin parhaat alueet löytyvät kartalta aivan muualta kuin Lauttasaari. Lauttasaari on Helsingin Espoo, kaikki larulaiset luulevat, että se on paras paikka asua, muualla asuvat näkevät myös alueen ongelmat realistisesti.
Mitä nämä parhaat alueet on mielestäsi?
Ei kai niitä muille kerrota, etteivät mene pilalle.
No minä voisin pikkusen kuiskata, Brändö on aika kiva. En pane suomenkielistä nimeä, ettei paljastuttaisi ;)
Larun voittaa, mutta parempiakin on. Sellainen kaksiosainen nimi, joka alkaa G:llä ja loppuu myös ö:hön, kuten Brändö.
Muistan paikan myös ysäriltä kun olin vuoden siellä töissä. Asiakkaat mukavia ja enimmäkseen fiksua porukkaa, lenkkeilin myös meren rannalla usein. Nyt taitaa olla vähän täydempää?
Harmi kun enää ei ole samanlaista kyläfiilistä oikein missään pk-seudulla tai sitten olen ollut väärissä paikoissa. Ysärillä myös Ogeli, Käpylä ja Itä-Pakila jääneet mieleen. Takaisin menisin aikaan ja paikkaan :)
Tapiola hipoo täydellisyyttä. Lauttasaarestakin pidän kovasti, mutta asuinpaikan valinnassa Tapiola vei voiton. Niukasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Espoo kuvaa Lauttasaarta hyvin. Ihmiset puunaavat Bemaria ja killottelevat golfmailoja ja pelkäävät että metrosta vyöryy itähelsinkiläisiä.
Millainen on Lauttasaaren koulutilanne nyt, onko hyvät alakoulut? Harkitsemme muuttoa alueelle.
Asuin Lauttasaaressa kauan sitten. Silloin ei ollut metroa. Busseilla kuljettiin ja varsinkin iltapäivisin harvoin pääsi istumaan. Nuo ruuhkahaitaribussit ovat jääneet erityisesti mieleen.
Mielestäni Lauttasaari on tavallinen esikaupunki. Rakennuskanta ei mitenkään poikkea myönteisempään suuntaan. Sijainti sinänsä on hyvä.
Olin muuttamassa Katajaharjuntielle, mutta siitä ei sitten tullut mitään. Ehkä hyväkin, kaikki olisi ollut helvetin kaukana sieltä. Nätti katu kyllä muuten.
Itse arvostan Kulosaarta ja Viikkiä, vanha Hermannikin on yllättävän kiva.
Aika monen mielestä on. Asuntokaupasta esimerkiksi huomaa.