Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä 40-vuotias ehtii vielä tehdä elämässään?

Vierailija
04.07.2023 |

Kuvitelkaa siis mielessänne nelikymppinen nainen, joka ei ole tehnyt elämässään mitään mitä yleisesti kuuluu nuoruuteen.

Mitä kannattaa vielä yrittää tehdä, ja mitä ei?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu kyllä avartaa. Jos ei itse osaa tai halua järjestää, seuramatka voi olla hyvä ratkaisu. Huoneseura, tuttukin, voi olla tosin rasittava jos sellaisen joutuu ottamaan. Kohde täytyy valita huolella. Esim. Turha lähteä kuumuudesta kärsimään, jos ei sitä kestä.

Vierailija
62/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut tätä samaa kysymystä. Itseltäni on jäänyt kokematta lähes kaikki ihmiselämän perusjutut (nuoruuden ja aikuisuuden) enkä ole niitä erikoisempiakaan juttuja oikein päässyt testaamaan. Ymmärrän, että en enää voi kokea nuoruuden juttuja enkä voi itselleni saada sellaisia muistoja mitä suurimmalla osalla ihmisistä on. Myös moni aikuisuuden juttu kuten perhe, työura tai omaisuudesta nauttiminen jäävät minulta kokematta.

Tämä on johtanut pitkiin masennus- ja häpeäjaksoihin, joiden aikana olen ajatellut elämän merkitystä ja kaikkea sitä, mikä oikeasti tekee elämästä arvokasta ja mielekästä. En tiedä paranisiko tilanne, jos yrittäisin edes joitain asioita kokea, koska monet asiat ovat ikäriippuvaisia ollakseen merkityksellisiä ja kohdallani monen kokemuksen aikaraja meni jo. 

Tämä kokemattomuus on ongelma myös siinä mielessä, että en ole koskaan osannut tai voinut samaistua muihin ihmisiin. En pysty kunnolla ymmärtämään heidän elämäänsä ja tunnenkin lähes aina itseni ulkopuoliseksi ihmisten seurassa. Tiettyyn rajaan asti voi tietenkin teeskennellä, mutta ei sekään ole hyvä ratkaisu ongelmaan.

m43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mitä vaan.

Itse olen rakentanut mieheni kanssa 2 okt ja rempannut yhden ulkomailla. Nyt eläkkeellä asun 2 maassa. Sain myös 4. lapseni yli nelikymppisenä.

Lisäksi olen vaihtanut työpaikkaa 40v synttärien jälkeen 5x aina parempaan.

Tullut isoäidiksi ja aloittanut siten kokonaan uudenlaisen elämänvaiheen:)

Matkustanyt työn ja huvin vuoksi yli 70 matkaa tuon "virstanpylvään" jälkeen. Saanut paljon uusia ystäviä.

Oppinut kunnolla uuden kielen

70 matkaa?! Hävettääääkö edes, ett ä olet tehnyt kaikkesi tuhotaksesi maapallon lastenlapsiltasi!!!