Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä 40-vuotias ehtii vielä tehdä elämässään?

Vierailija
04.07.2023 |

Kuvitelkaa siis mielessänne nelikymppinen nainen, joka ei ole tehnyt elämässään mitään mitä yleisesti kuuluu nuoruuteen.

Mitä kannattaa vielä yrittää tehdä, ja mitä ei?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin lähteä reilaamaan, kun en nuorena päässyt.

Älytöntä bilettämistä en ehkä nelikymppiselle suosittele, mutta ei kai mikään rajoita tekemästä sitä mitä haluaa.

Luulin että reilaamiselle oli ikäraja, tai ainakin niin että se olisi nuoremmille halvempaa. Ei kai kukaan sinänsä tietysti kiellä keski-ikäisiä junilla matkustamasta.

Vierailija
22/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mitä vaan.

Itse olen rakentanut mieheni kanssa 2 okt ja rempannut yhden ulkomailla. Nyt eläkkeellä asun 2 maassa. Sain myös 4. lapseni yli nelikymppisenä.

Lisäksi olen vaihtanut työpaikkaa 40v synttärien jälkeen 5x aina parempaan.

Tullut isoäidiksi ja aloittanut siten kokonaan uudenlaisen elämänvaiheen:)

Matkustanyt työn ja huvin vuoksi yli 70 matkaa tuon "virstanpylvään" jälkeen. Saanut paljon uusia ystäviä.

Oppinut kunnolla uuden kielen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mitä vaan haluaa 🙄

No tietysti.

Olisi ehkä pitänyt muotoilla aloitus paremmin. Mitä nuoruuden kokemuksia KANNATTAA enää jahdata nelikymppisenä?

Miksi ihmeessä pitäisi lokeroida itsensä johonkin ikäluokkaan ja rajoittaa sen kautta omia tekemisiään. Tee ihan mitä susta parhaalta tuntuu ja unohda ikäsi. Ja jos joku muu haluaa rajoittaa sun tekemisiä ikäsi takia, niin ignooraa ne höpötykset täysin. 

Vierailija
24/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka uuden lapsi perheen jos sellaista haluaa puolison kanssa. Plus rakentaa omakotitalon.

Vierailija
25/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin kannattaa matkustella. Itse tosin matkustelin myös nuorempana, mutta näin plus nelikymppisenä reppureissaaminen maistuu aina vaan! Juuri nytkin olen sellaisella. :)

Tuo sana "kannattaa" on toki hyvin yksilöllinen. Jokainen tekee elämällään mitä haluaa, mutta itseäni ei yökerhot tässä iässä enää vedä puoleensa kuten nuorempana. Vaikka olen yövirkku, en tykkää hillua kaupungilla enää puolenyön jälkeen. Nykyisin on tärkeämpää herätä virkeänä uuteen päivään tekemään kaikkea kivaa.

Mä en ymmärrä tota matkustelua, ihan kuin se olisi elämään kuuluva pakko-juttu. Itse koen lentopelkoa, vihaan notkumista lentokentällä ennen lentoa, enkä kyllä saa mitään kiksejä ulkomailla olemisesta. Ihmiset vaan on erilaisia..

Vierailija
26/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mitä vaan haluaa 🙄

No tietysti.

Olisi ehkä pitänyt muotoilla aloitus paremmin. Mitä nuoruuden kokemuksia KANNATTAA enää jahdata nelikymppisenä?

Miksi ihmeessä pitäisi lokeroida itsensä johonkin ikäluokkaan ja rajoittaa sen kautta omia tekemisiään. Tee ihan mitä susta parhaalta tuntuu ja unohda ikäsi. Ja jos joku muu haluaa rajoittaa sun tekemisiä ikäsi takia, niin ignooraa ne höpötykset täysin. 

En ole lokeroimassa ja rajoittamassa itseäni mitenkään. Tein vain huvikseni tällaisen aloituksen kun pohdin itsekin asiaa. Ajattelin kysyä, mitä muut tekisivät samassa tilanteessa. Olisi tietysti pitänyt muotoilla koko aloitus ihan toisin - ihmiset tuntuvat tulkitsevan sen niin, että kysyn lupaa tehdä asioita nelikymppisenä.

Vierailija
27/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, yritän muotoilla kysymyksen eri tavalla.

Jos heräisit nyt nelikymppisenä ilman minkäänlaisia nuoruuden kokemuksia elämässäsi, mitä asioita ehdottomasti haluaisit kokeilla?

Vierailija
28/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ehtii hyppäämään kullikaruselliin mukaan. Tuossa iässä olet haluttu milffi, joka saa nuoriakin miehiä helposti.

Vierailija
29/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin kannattaa matkustella. Itse tosin matkustelin myös nuorempana, mutta näin plus nelikymppisenä reppureissaaminen maistuu aina vaan! Juuri nytkin olen sellaisella. :)

Tuo sana "kannattaa" on toki hyvin yksilöllinen. Jokainen tekee elämällään mitä haluaa, mutta itseäni ei yökerhot tässä iässä enää vedä puoleensa kuten nuorempana. Vaikka olen yövirkku, en tykkää hillua kaupungilla enää puolenyön jälkeen. Nykyisin on tärkeämpää herätä virkeänä uuteen päivään tekemään kaikkea kivaa.

Mä en ymmärrä tota matkustelua, ihan kuin se olisi elämään kuuluva pakko-juttu. Itse koen lentopelkoa, vihaan notkumista lentokentällä ennen lentoa, enkä kyllä saa mitään kiksejä ulkomailla olemisesta. Ihmiset vaan on erilaisia..

Mä matkustelen joka vuosi, mutta totuus on se että parasta siinä matkustelussa on aina kotiinpaluu 😀

Vierailija
30/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa ensin selkiyttää arvosi: mitä oikein haluat tavoitella. Sen jälkeen voit edetä niitä kohti. Jos haluat matkustella ja nähdä maailmaa, niin se kannattaa toteuttaa. Opiskelu uudelle uralle on myös mahdollista. Jos haluat vielä lapsia, niin silloin kannattaa toimia heti. Aika juoksee nopsaan.

Vierailija
31/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ehtii hyppäämään kullikaruselliin mukaan. Tuossa iässä olet haluttu milffi, joka saa nuoriakin miehiä helposti.

En jaksa uskoa, että täysin kokemattomat milffit ovat niitä halutuimpia.

Vierailija
32/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoda itsensä tärviölle.

Vierailija
33/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa ensin selkiyttää arvosi: mitä oikein haluat tavoitella. Sen jälkeen voit edetä niitä kohti. Jos haluat matkustella ja nähdä maailmaa, niin se kannattaa toteuttaa. Opiskelu uudelle uralle on myös mahdollista. Jos haluat vielä lapsia, niin silloin kannattaa toimia heti. Aika juoksee nopsaan.

Onhan minulla kaikenlaisia suunnitelmia, etenkin työ- ja harrastusasioihin liittyviä. Lapsista ei kannata varmaan enää haaveilla, koska ei kiinnosta mikään pikakelattu pariutuminen. Minulla on 12-vuotiaan seurusteluhistoria, eli ei siitä oikein suoraan hypätä perheenäidiksi.

Matkustelu kiinnostaisi kyllä.

Jonkin sortin "bucket listiä" olen mielessäni kokoamassa. Kyselen tässä lähinnä, millaiset nuoruuden kokemukset ovat teillä olleet hauskoja. Ja sellaisia, että ette olisi jättäneet niitä väliin.

Vierailija
34/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riittää aika monelle miehelle, että makaat selälläsi ja annat tuupata. Onnistuu kokemattomaltakin.

Vierailija
35/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä kannattaa elää täysillä.

Vierailija
36/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdenillan juttujen puute on omalta osaltani pahin, miehillä kuin niitä odotetaan kuitenkin olevan useita kymmeniä. Niihin ei riittänyt ulkonäkö nuoruudessa, nykyään ei ulkonäön lisäksi riitä palkkataso.

Festareilla voi ihan rohkeasti käydä kunhan valitsee ne festarit missä musiikki ja artistit kiinnostavat. Huumeitakin saa nykyään suht helposti, niiden kanssa on helppo päästä alkuun kun hieman tutkii netistä niiden vaikutuksia ja sen myötä rajaa pois ne mitä ei todellakaan halua kokeilla.

Siis oletko sinä kokeillut huumeita ja suositteletko niitä tosissasi?

Kuinka monen ihmisen normaaleihin nuoruuden kokemuksiin huumeet ylipäätään edes kuuluvat?

Vierailija
37/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villi nuoruus meni jo. Kannattaa koittaa muita haasteita kuten uusi harrastus tai matkailu tms. millä sivistää itseään eli tutustua kulttuureihin tms.

Vanhemmat ihmiset etsimässä kadotettua nuoruutta jossain festareilla kaljatuopin äärellä on vähän säälittäviä.

Ei festareilla tarvi vetää kaljaa.

Voi nauttia musiikista ja tanssia.

Vierailija
38/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tanssia läpi yön

- Tehdä kivan matkan

- Taiteilla ystävien kanssa

- Nähdä yöttömän yön Lapissa

- Nauraa ystävien kanssa

- Vaihtaa työtä

- Saada lapset terveinä maailmalle (Ei ole itsestäänselvyys tämäkään)

- Rakastua uudelleen omaan kumppaniin

Vierailija
39/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riittää aika monelle miehelle, että makaat selälläsi ja annat tuupata. Onnistuu kokemattomaltakin.

Mutta miksi ihmeessä se kiinnostaisi minua?

Pohdin tässä potentiaalisia kokemuksia, jotka olisivat MINULLE hauskoja ja mielenkiintoisia.

Vierailija
40/63 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin lähteä reilaamaan, kun en nuorena päässyt.

Älytöntä bilettämistä en ehkä nelikymppiselle suosittele, mutta ei kai mikään rajoita tekemästä sitä mitä haluaa.

Luulin että reilaamiselle oli ikäraja, tai ainakin niin että se olisi nuoremmille halvempaa. Ei kai kukaan sinänsä tietysti kiellä keski-ikäisiä junilla matkustamasta.

Myydään niitä aikuisillekin, nuorille ja senioreille hinta on jonkun verran halvempi. Enkä välttämättä varsinaista interrail-lippua ostakaan, mutta ideana siis lähteä vähän pitemmäksi aikaa kiertämään Eurooppaa, kunhan se on mahdollista. Suunnitelma on vielä avoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme