Sataa ja on niin kylmä ettå pitää kulkea pipo päässä kevytoppatakissa. Heinäkuussa! Oletteko nyt tyytyväisiä te jotka rukoiiite helteiden loppuvan?
No ei ole hellettä.
Ei pääse hame päällä istuskelemaan torikahvilaan. Ei uimarannalle bikineissä.
Kommentit (177)
Kyllä ne helteet palaa, kunhan lomat loppuu.
No eihän tuolla mitään pipoa tai toppista tarvitse! Oikein mainio sää ulkoilulle ja sisälläkin alkaa olla nyt siedettävää kun on saanut tuuletettua muutaman päivän.
No itseasiassa nyt kun syyllistit niin joo, ihan oikein teille hellekeekoilijoille nämä säät. Toivottavasti kesä jatkuukin tällaisena.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei enää silloinkaan. Niitä oli jo yhden kesän tarpeiksi.
Etelä-Suomessa on ollut lämmin päivä. Hyvinkäällä 21 astetta. Ei oo valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän jotain positiivista keksiä kylmästä kesäkelistä. Nyt voi pestä pyykkikorin tyhjäksi ja käytetyt lakanat ja pyyhkeet. Kuivuria voi käyttää huoletta. Pari päivää on mennyt pyykkien kanssa ja huomenna menee viimeiset koneelliset rumpukuivauksen kanssa.
Imurointi ja muu siivous sujuu hikoilematta. Helteellä en tee mitään kotihommia.
Silti helteestä nautin eniten, tulisipa jo lisääää. Muuten hoikat hikoilevat huomattavasti vähemmän helteellä ja on kevyt liikkua. Suosittelen laihdutusta iänikuisille helteiden kanssa kärsiville. Vanhukset toki erikseen, kun eivät osaa juoda riittävästi kuumalla.
Peset lakanat vain silloin kun on kylmä kesäsää? Hellekesinä ei tarvitse vaihtaa hikisiä lakanoita ollenkaan?
Vaihdan tottakai hikiset lakanat, mut en pese niitä heti. Käytän kuivuria niihin. Silloin saa juuri sopivan kosteina viikattuna siististi kaappiin. Mulla on lakanoita vaikka muille jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän jotain positiivista keksiä kylmästä kesäkelistä. Nyt voi pestä pyykkikorin tyhjäksi ja käytetyt lakanat ja pyyhkeet. Kuivuria voi käyttää huoletta. Pari päivää on mennyt pyykkien kanssa ja huomenna menee viimeiset koneelliset rumpukuivauksen kanssa.
Imurointi ja muu siivous sujuu hikoilematta. Helteellä en tee mitään kotihommia.
Silti helteestä nautin eniten, tulisipa jo lisääää. Muuten hoikat hikoilevat huomattavasti vähemmän helteellä ja on kevyt liikkua. Suosittelen laihdutusta iänikuisille helteiden kanssa kärsiville. Vanhukset toki erikseen, kun eivät osaa juoda riittävästi kuumalla.
Peset lakanat vain silloin kun on kylmä kesäsää? Hellekesinä ei tarvitse vaihtaa hikisiä lakanoita ollenkaan?
Hikoilen vaan pään alueelta, muualta en lainkaan. Vaihdan lakanat lähes joka ilta ja tyynyliinan otan pois heti aamulla. Kaapissa on kasoittain lakanoita vaihtaa vaikka yli kuukauden joka päivä. Olen ostellut korkealaatuisia täyspuuvillalakanoita Stockkalta vuosien mittaan. Niitä ei tarvitse uusia lainkaan, jollei kuosiin kyllästy. Eivät haalistu pesuissa eikä saumat ratkeile tai napit irtoile. Kalliita toki olivat, mutta ovat hintansa väärti. Kesäpeittona on silkkitäkki, joka pitää kropan viileänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai... Kuinka vähän pitäisi painaa, että helteessä työt ja muut normaalit tekemiset eivät hikoiluta ja tunnu kärvistelyltä? Nyt painoa on noin 55kg, pitäisikö päästä alle 50 kg?
Joo :D Ja Ap itse sanoo, ettei tee MITÄÄN kotihommia helteellä. Eli vaikuttaa siltä, että hikoilu vaikuttaa häneenkin. Eli siis Ap:n pitäisi myös laihduttaa omasta mielestään?
Minä olen alipainon rajoilla ja kärsin helposti huimauksesta. Enpä usko, että laihduttaminen ainakaan parantaisi oloa helteillä.
Kyse olikin ylipainoisista helteellä varjossakin hikoilijoista, joita auttaa laihdutus. Jos fyysisiä hommia pitää helteellä tehdä, on ihan normaali reaktio hikoilla ja se laskee kropan lämpöä. Täysin luonnollista eikä siitä pidä nokkiinsa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei enää silloinkaan. Niitä oli jo yhden kesän tarpeiksi.
Elokuussa tulee normaalisti helteet uudelleen oikein komeiden ukkosen kera. Kivaa!!
Itsehän tulin juuri ulkoa t-paidassa, shortseissa ja crocseissa. Hyvin tarkeni ja ilma oli raikas ja hengittävä!
Vierailija kirjoitti:
Mä en rukoillut. Tanssin sen sijaan sadetanssia! Ou-jee, mä olen hyvä!
Sadetanssini ansiosta nukuin viime yön viileässä kämpässä kuin tukki ja tänään olekin sitten ollut ennätysvirkeä ja aikaansaava.
Lauloiksä tanssin rytmissä Ukazaka ukauka, ukazaka ukauka, minä pidän salaa kekkereitä, ruskettuneet kädet ne yhteen hakkaa, musiikki ei koskaan lakkaa :D
Olen tyytyväinen, ihana kesä. Raikasta, freessiä, luonto saa välillä sadetta, tuulee. Ei voisi parempaa olla.
Kelpaa nämä kelit, uskon että monille ihmisille paljon terveellisempi lämpötila kuin vaaralliset helteet (myös meille hoikille). Aivan hyvin pystyi bikineissä äsken keekoilemaan laiturilla. Saunominen maistuu paremmalta kuin helteellä. Uimavesi on sopivan raikasta eivätkä paarmat olleet riesana.
Suosittelen totuttelemaan kehoa talven aikana viileämpään esim. avantouinnilla ja kylmillä suihkuilla. Siten ei tarvitse jättää viileämmän sään vuoksi asioita tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Tällainen on Suomen kesä. Nauti siitä, että on raikasta tuulta ja puhdasta sadevettä. Kyllä aurinkokin paistelee.
Aivan oikein!
Ihanat ilmat, meilläkin on patterit päällä kun on alle +10. Pohjoisemmassa ollut - 3, marjasato vähän mietityttää, saapa nähdä miten on käynyt. Meillä oli alimmillaan +3. Kävelyllä joka päivä vaikka ei ole koiraakaan, mahtavan happirikas ilma ollut joka päivä. Nukkuakin on saanut todella hyvin.
Rukoukseni kuultiin. Lienen syyllinen mutta nämä on mun lempisäitä. En oke lihava mutta mulla on niin rumat kintut ja ohuet hiukset että tykkään pitää pipoa ja väljiä vaatteita.
No parempihan tämäkin on mitä se hellepaska, mutta toki hieman voisi olla kesäisempikin sää.
Silti en valita nyt yhtään.